Zápis ze zasedání senátu 24. 6. 2010

Poslední předprázdninové zasedání Akademického senátu PřF UK.

Přítomni: Blažek, Brůna, Coufal, Gahura, Hermann, Hudeček, Jedelský, Mašín, Matoušek, Milichovský, Mizerovská, Nyplová, Řezanka, Sakala, Spilková, Srba, Treml, Zeisek (18)

Omluveni: Havlík, Hrouda, Janšta, Krylov, Kříž, Kuthan, Rothová, Šípek, Vondrovic, Votýpka (10)

Hosté: Černý, Langhammer, Korittová, Zima, Žárský

8. Volba místopředsedy

9. Zmocnění předsednictva

10. Různé

Průběh zasedání:

1. Nově nastupující senátoři ve studentské komoře Jana Mizerovská (místo odstoupivšího Richarda Chudoby) a Miroslav Srba (místo Lucie Teglové, která úspěšně absolvovala studium) podepsali senátorský slib.

2. Akademický senát schvaluje zapisovatele Zeiska (18pro/0proti/0zdržel).

3. Akademický senát schvaluje program zasedání (18/0/0)

4. Akademický senát schvaluje zápis ze zasedání 7. 5. 2010 (18/0/0).

5. Schválení zápisů o hlasování per rollam

„Akademický senát hlasoval ve dnech 11.-19.5. 2010 o návrhu usnesení: "Akademický senát souhlasí s akreditací navazujícího magisterského oboru Geobiologie."

PRO toto usnesení hlasovalo 26 členů senátu (Blažek, Brůna, Coufal, Gahura, Havlík, Hermann, Hrouda, Hudeček, Janšta, Jedelský, Krylov, Kříž, Kuthan, Mašín, Matoušek, Milichovský, Nyplová, Rothová, Řezanka, Sakala, Spilková, Šípek, Teglová, Vondrovic, Votýpka, Zeisek).

Usnesení bylo přijato (26/2/0)“

„Akademický senát hlasoval ve dnech 17.-25. května 2010 o navrženém usnesení: Akademický senát souhlasí s rozšířením akreditací  doktorských studijních programů Fyziologie živočichů, Molekulární  biologie, genetika a virologie a Vývojová a buněčná biologie na  Fyziologický ústav AV ČR, v.v.i. a s rozšířením akreditace doktorského  studijního programu Vývojová a buněčná biologie na Ústav živočišné  fyziologie a genetiky AV ČR, v.v.i.

Pro návrh hlasovalo 23 členů senátu: Blažek, Brůna, Coufal, Gahura, Havlík, Hermann, Hrouda, Janšta, Jedelský, Krylov, Kříž, Kuthan, Mašín, Matoušek, Milichovský, Nyplová, Rothová, Řezanka, Spilková, Šípek, Teglová, Vondrovic, Zeisek.

Usnesení bylo přijato (23/4/0)“

Akademický senát schvaluje zápis o hlasování per rollam (18/0/0).

1. Změna kompetencí proděkanů

Akademický senát souhlasí s pověřením proděkana Langhammera agendou webového rozhraní a uvolněním proděkana Zimy z této agendy (18/0/0).

1. Vyjádření ke jmenování vedoucích kateder

Děkan předložil akademickému senátu k vyjádření návrhy na jmenování nových vedoucích kateder. Akademický senát se vyjádřil v tajném hlasování, skrutátory byli určeni Mašín a Milichovský.

Akademický senát souhlasí se jmenováním vedoucích kateder/ústavů:

Doc. RNDr. Dušan Drbohlav, CSc. – Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje (15/0/3).

Doc. RNDr. Tomáš Fischer, Ph.D. – Ústav hydrogeologie, inženýrské geologie a užité geofyziky (17/0/1).

Doc. RNDr. Martin Košťák, Ph.D. – Ústav geologie a paleontologie (17/0/1).

Doc. RNDr. Ivo Konopásek, CSc. – Katedra genetiky a mikrobiologie (18/0/0).

Doc. RNDr. Adam Petrusek, Ph.D. – Katedra ekologie (18/0/0). ).

RNDr. Václav Kotvald, CSc. – Ústav aplikací matematiky a výpočetní techniky (17/0/1)

1. Volby místopředsedy

Dosavadní první místopředseda Petr Hermann se z důvodu dlouhodobého pobytu v zahraničí vzdá od 18. srpna mandátu senátora. Jelikož nebyly přítomny dvě třetiny všech senátorů, což je podmínka volby členů předsednictva, byl tento bod konsensuálně odložen na příští zasedání.

1. Zmocnění předsednictva

Akademický senát podle čl. 22 Volebního a jednacího řádu zmocňuje předsednictvo na období od 25. června do 31. srpna k předběžným vyjádřením v neodkladných věcech (18/0/0).

1. Různé

1. Hermann navrhul Hudečka jako zástupce ASF v sekční vědecké radě chemie.

Akademický senát souhlasí s delegováním Jiřího Hudečka jako zástupce v sekční vědecké radě chemie (17/0/1).

1. Zeisek oznámil, že podobně jako Hermann odjíždí 1. 9. na studijní stáž do USA. Vrátí se až koncem roku.

2. Matoušek informoval, že z důvodu studijního pobytu v zahraničí od ledna 2011 nebude v dalším funčním období členem senátu.

3. Jedelský informoval o jednáních, která probíhají mezi MŠMT a reprezentacemi vysokých škol. MŠMT by např. mělo kontrahovat prostředky pro jednotlivé vysoké školy na 4 roky dopředu. Otázkou je motivace k (ne)pokračování do navazujícího magisterského studia (mechanizmus, jak budou školy stimulovány k výběru pouze části bakalářských studentů do dalšího stupně). Ve financování vzroste význam kritéria vědeckého výkonu (s lepším vědeckým výkonem by si škola měla polepšit). Změny ve financování doktorských studentů zatím nejsou zcela dohodnuty.

Příští zasedání se uskuteční v úterý 7.9.2010 od 14:00 v posluchárně Věž, Albertov 6.

Zapsal: Vojtěch Zeisek, 24.6. 2010