Aktuality

PROČ NEHOLDOVAT GRILOVANÉMU MASU S CHILLI OMÁČKOU Z DOVOZU?

Naši kolegové Helena Dračínská, Radek Indra a Věra Černá zkoumali, co se děje, když je organismus vystaven působení dvou karcinogenů současně. Zvýšení exprese některých biotransformačních enzymů vyvolané expozicí jednomu environmentálnímu karcinogenu může vést k vyšší genotoxicitě druhého.

Publikováno 26.10.2021

Glykopeptidy - není separace jako separace

Ziegler: „Rozejděte se!“, Ječný: „Neshlukujte se!“ – oběma způsoby lze rozhánět zvědavce před střeženým obchodem. Stejně tak je možné různými přístupy předejít skrumáži v chromatogramu vzorku obsahujícím glykopeptidy. Laboratoř struktury a funkce biomolekul se podílela na výzkumu publikovaném v časopise Analytical and Bioanalytical Chemistry. Publikace se zabývá separací glykopeptidů pomocí chromatografie na reverzní fázi (RPLC), hydrofilní interakční chromatografie (HILIC) a chromatografie kombinující ionexovou chromatografii a HILIC (HILIC/IEC). Výzkum je součástí spolupráce s Katedrou analytické chemie v rámci juniorského projektu GA ČR.

Publikováno 22.6.2021

Když gardedáma škodí.

Přehledný článek shrnuje dvojznačnou roli proteinů teplotního šoku během virové infekce v rostlinách.

Publikováno 16.6.2021