E-mail | SIS | Moodle | Helpdesk | Knihovny | cuni.cz | CIS Více

česky | english Přihlášení



Koronavirus: odkazy na oficiální zdroje informací a závazné pokyny

Aktuální stav opatření ohledně pandemie COVID-19. Stránka bude postupně aktualizována. Obsahuje základní obecně platné informace a bude doplňována o opatření krizového štábu PřF UK.

 

Nové odběrové místo pro testování na Covid 19 otevřeno od pondělí do pátku od 9:00 do 16.00 ve Studničkově 2030/1, Praha 2. Pro studenty a zaměstnance UK je cena za odběr zvýhodněna. 


Jste nemocní či v karanténě? Prosíme, vyplňte dotazník, který slouží k monitorování nakažených osob na PřF UK. Dotazník vyplňují zaměstnanci i studenti.  Dotazník ZDE. 


Pomáháte při studiu? Dejte nám o sobě vědět a staňte se inspirací pro ostatní! 


Pro elektronické zajišťování výuky jsou pro uživatele fakulty dostupné e-learningové nástroje Moodle, Google Meet, Google Classroom a další. Do všech platforem je nutné hlásit se fakultním mailem a fakultním loginem!!!  Jednoduchý návod pro přihlášení do celouniverzitního prostředí najdete zde. 


Výsledky zasedání Krizového štábu Univerzity Karlovy


Krizový štáb Přírodovědecké fakulty UK dne 1. 12. 2020 přijal následující usnesení:

(na web přidáno 1. 12. 2020, 22:00)

V reakci na aktuální opatření vlády ČR o “rozvolňování” protiepidemických opatření Krizový štáb Přírodovědecké fakulty UK dne 1. 12. 2020 per rollam přijal následující usnesení a opatření: 

Veškerá výuka, na kterou se nevztahují výjimky pro laboratorní a praktickou výuku, probíhá na PřF UK i nadále distanční (on-line) formou, a to podle rozvrhu ZS 2020/2021.

 

Od pondělí 7. 12. 2020 (do 12. 12. 2020) se umožňuje:

  • osobní přítomnost studentů všech ročníků na laboratorní a experimentální výuce bakalářského nebo magisterského studijního programu za přítomnosti nejvýše 20 studentů
  • osobní přítomnost studentů prvních ročníků ve výuce, a to v maximálním počtu 20 studentů ve skupině (např. cvičení či semináře, které nelze uskutečnit on-line). 

 

Nadále se zakazuje:

  • osobní přítomnost studentů na dalších formách výuky, a dále na zkouškách, účastní-li se v jeden čas více než 10 osob
  • společné sportovní aktivity - podmínky výuky TV jsou upřesněny na webové stránce KTV 

Zákaz osobní přítomnosti studentů se nevztahuje:

  • na účast na praktické výuce a praxi studentů vykonávajících pedagogickou praktickou výuku a praxi v základních a středních školách a účast v praktické výuce a praxi, která probíhá u externích subjektů (např. v ústavech AV ČR)
  • na laboratorní a experimentální výuku bakalářského nebo magisterského studijního programu za přítomnosti nejvýše 20 studentů (viz výše)
  • na uskutečňování jednodenních exkurzí v terénu
  • na studium v doktorském studijním programu
  • na individuální konzultace a na individuální návštěvy knihoven za účelem příjmu nebo odevzdání studijní literatury
  • na studenty prvních ročníků za přítomnosti nejvýše 20 studentů (viz výše)

 

Praktickou výuku lze realizovat při splnění výše uvedených podmínek a za předpokladu, že vyučující:

  • zajistí dodržení všech protiepidemických opatření (roušky, rozestupy, časté větrání místnosti apod.)
  • oznámí konání výuky s předstihem minimálně 3 dnů (o výuce v pondělí 7. 12. 2020 musí být studenti prostřednictvím SIS informováni nejpozději v pátek 4. 12. 2020),
  • rozvrhnou výuku do paralelních skupin tak, aby výuka byla přístupná i studentům, kteří aktuálně nepobývají v Praze, příp. jsou omezeni doložitelnými důvody (nemoc, nařízená karanténa apod.)
  • při rozvrhování praktické laboratorní výuky a cvičení zváží povinnosti studentů v rozvrhu studentů daného ročníku (je třeba předcházet situacím, kdy se studenti před nebo po praktické výuce shromáždí na fakultě, protože nestihnou cestovat do svých bydlišť, aby se mohli účastnit on-line přednášek apod.)
  • zváží redukci náplně praktické výuky na podstatné minimum (zkrácení výuky) a dle možností nahrazení praktické výuky alternativními studijními povinnostmi (nicméně je třeba myslet na to, by byl zachován profil absolventů daných studijních programů)  
  • výuku rozvrhnou i v zimním zkouškovém období a v odůvodněných případech (po konzultaci s garantem studijního programu a vedoucím pracoviště) i v letním semestru, se souhlasem studentů lze výuku uskutečňovat i o víkendu

Krizový štáb Přírodovědecké fakulty UK dne 23. 11. 2020 přijal následující usnesení:

(na web přidáno 23. 11. 2020, 22:15)

V reakci na aktuální opatření vlády ČR o “rozvolňování” protiepidemických opatření Krizový štáb Přírodovědecké fakulty UK dne 23. 11. 2020 per rollam přijal následující usnesení a opatření:

  • Od středy 25. 11. 2020 se studenti všech doktorských studijních programů mohou dle svých ISP plně věnovat studijním povinnostem; jejich přístup na pracoviště fakulty (tedy zejména při řešení doktorských projektů v týmových laboratořích) není omezen.
  • Praktická a laboratorní výuka a cvičení, která vyžadují přítomnost studentů na fakultě (i např. z důvodu unikátního a nepřenosného softwaru apod.) bude na PřF UK umožněna od pondělí 30. 11. 2020. Stále se však jedná pouze o studenty posledních ročníků studia, tj. třetích a vyšších ročníků bakalářských studijních programů, druhých a vyšších ročníků navazujících magisterských studijních programů. Výjimky se, bohužel, dle vládních nařízení nepřipouštějí (studenti nižších ročníků absolvují výuku později, tedy v jiném turnusu/paralelce). Je tedy na rozhodnutí garanta předmětu (s vědomím vedoucího pracoviště - viz níže), zda takovou výuku rozdělí s ohledem na ročník studia či rozhodne o konání společné výuky všech studentů v pozdějším termínu.
  •  Výuka bude probíhat při dodržení všech protiepidemických opatření (roušky, rozestupy, časté větrání místnosti apod.).
  •  Během praktické výuky nelze v místnosti odpovídající velikosti připustit přítomnost více než 20 osob (vč. vyučujících); u menších místností musí být počet osob odpovídajícím způsobem redukován.
  •  Od pondělí 30. 11. 2020 lze uskutečňovat praktickou výuku v terénu, exkurze apod. Jedná se ale pouze o jednodenní praktickou výuku, bez potřeby studenty ubytovat.
  •  Praktickou výuku lze rozvrhovat i o víkendu. Víkendová výuka může být realizována pouze pro skupinu studentů, kteří s tím vyjádří souhlas svým přihlášením se do víkendové výuky.
  •  O rozvrhování praktické výuky po 30. 11. 2020 musí být studenti informováni předem - minimálně týden v předstihu. Sdělení studentům pedagogové zašlou prostřednictvím SIS. Vyučujícím doporučujeme rozvrhovat minimálně 2 paralelní skupiny tak, aby i studenti, kteří nepobývají v Praze, měli možnost praktické studijní povinnosti splnit. Při rozvrhování nových paralelek praktické výuky je třeba rovněž brát ohled na jiné studijní povinnosti studentů (hlavně distanční povinné semináře, resp. přednášky s velkou kapacitou studentů). Pokud se tedy student nebude moci zúčastnit jedné paralelky, měl by mít stále možnost praktickou povinnost plnit v jiném termínu později, např. ve zkouškovém období nebo na jaře.
  • Praktickou výuku lze rozvrhovat i v zimním zkouškovém období, příp. v letním semestru. O posunu výuky garanti předmětů informují studenty zapsané do předmětu prostřednictvím SIS.
  • Pedagogové jsou povinni o záměru realizovat praktickou a laboratorní výuku v nových termínech (již od 30. 11. 2020 nebo v odloženém termínu) informovat nejen studenty, ale i vedoucí kateder/ústavů, kteří zodpovídají za výuku nabízenou základním pracovištěm.

Jednání ústředního krizového štábu UK konaného dne 9. 11. 2020:

(na web přidáno 11.11.2020, 22:12)

Základní informace

Opatřením rektora č. 46/2020 byl s účinností od 5. listopadu 2020 vyhlášen na Univerzitě Karlově mimořádný stav. Na jeho základě byl jmenován ústřední krizový štáb se současnou povinností fakult a dalších součástí jmenovat kontaktní osobu pro jednání s ústředním krizovým štábem.

Každá fakulta nebo další součást má v této souvislosti povinnost jmenovat krizový štáb fakulty nebo další součásti (viz čl. 66b Statutu UK), a to vzhledem ke skutečnosti, že opatřením rektora č. 46/2020 byl vyhlášen mimořádný stav pro celou univerzitu. Předsedou krizového štábu by měl být děkan fakulty nebo ředitel součásti. Je samozřejmě možné pro tyto účely využít buď již ustavené krizové štáby, nebo orgány fakulty či další součásti, které pravidelně zasedají (kolegia děkana, vedení součásti apod.).

Studium

Vyhlášená opatření vlády zůstávají bez jakékoliv změny. Krizový štáb proto diskutoval možné predikce dalšího vývoje s ohledem na blížící se zkouškové období. Dílčí otázky a témata jsou pravidelně projednávána na poradách studijních proděkanů.

Podpora sociálně znevýhodněných studentů (příjemců sociálního stipendia) v době distanční výuky

Cílem UK je zajistit sociálně znevýhodněným studentům, kterým je přiznáno sociální stipendium, kvalitní přístup k online výuce i v době distanční výuky tak, aby byli schopni absolvovat tuto výuku a samostudium bez jakéhokoliv omezení. Této skupině studentů proto jsou na centrální úrovni k dispozici tyto služby:

·         Dlouhodobé zapůjčení technických pomůcek ke studiu (např. notebooku, diktafonu apod.)

·         Bezplatné sociálně-právní poradenství (přístupné i ostatním studentům, stejně jako psychologické a právní poradenství)

·         Poradenství a kontakty na nadace, které podporují ekonomicky znevýhodněné studentky a studenty

·         V přípravě je poskytnutí modemu se SIM kartou s 20 GB dat do dlouhodobé výpůjčky, kdy bude daným studentkám a studentům po dobu distanční výuky hrazen měsíční tarif.

Služby pro studenty se sociálním znevýhodněním zaštiťuje Centrum Carolina (UK Point).

Dobrovolnictví na UK

Stránka s nabídkou a poptávku dobrovolnické pomoci studentů a zaměstnanců UK je spuštěna. Link bude po aktuální dobu umístěn v karuselu na home page cuni.cz.

K pátku 6. 11. evidovalo Centrum Carolina na 1300 dobrovolníků z řad mediků, 180 mediků pak v pracovní povinnosti; 40 z řad studentů pedagogických oborů.

Odběrové místo UK

Od 9. 11. 2020 zahájilo provoz Odběrové místo pro Covid 19, které provozuje Univerzita Karlova ve spolupráci s Všeobecnou fakultní nemocnicí a s 1. Lékařskou fakultou UK, a to v Praze na Albertově (Studničkova 2030/1). Odběrové místo je v provozu od pondělí do pátku od 9.00 hod. do 16.00 hod. Dočasně jsou možné odběry jen pro samoplátce, očekává se, že v budoucnu bude možné provádět i odběry na základě e-žádanek. Pro studenty a zaměstnance UK je cena za odběr zvýhodněna. Více informací je dostupných na: https://cuni.cz/UK-6311.html?news=11162&locale=cz

Krizový štáb

Další zasedání ústředního krizového štábu UK se uskuteční v pondělí 23. 11. 2020 od 11.00 hod., pokud nebude s ohledem na vývoj situace zasedání ústředního krizového štábu UK svoláno dříve.

S přátelským pozdravem,

Prof. MUDr. Tomáš Zima, DrSc., MBA

V Praze dne 11. 11. 2020, 15.00 hod.


Vyhlášení mimořádného stavu na Univerzitě Karlově

Opatření rektora č. 46/2020

 

Název:

Vyhlášení mimořádného stavu na Univerzitě Karlově

K provedení:

Čl. 66a a násl. Statutu UK

Gesce:

Kancelář rektora

Účinnost:

5. listopadu 2020

Čl. 1 Vyhlášení mimořádného stavu

Tímto opatřením rektor vyhlašuje z důvodu nouzového stavu a nebezpečí ohrožujícího životy a zdraví na Univerzitě Karlově mimořádný stav, který trvá ode dne účinnosti tohoto opatření do odvolání, nejdéle však 60 dní. V době mimořádného stavu je možné postupovat podle čl. 66c až 66e Statutu Univerzity Karlovy.

Čl. 2 Ústřední krizový štáb

Rektor jmenuje ústřední krizový štáb ve složení:

Tomáš Zima, rektor,

Tomáš Horáček, kvestor,

Milan Prášil, kancléř,

František Zahálka, předseda Akademického senátu,

Milena Králíčková, prorektorka pro studijní záležitosti,

Radka Wildová, prorektorka pro koncepci a kvalitu vzdělávací činnosti,

Jan Škrha, prorektor pro zahraniční styky a mobilitu,

Anna Shavit, členka kolegia rektora,

Michal Zima, člen kolegia rektora,

David Hurný, student pověřený předsednictvem Akademického senátu,

Antonín Rezek, ředitel Správy budov a zařízení,

Petr Bulíček, vedoucí bezpečnostního odboru,

Marie Fiantová, vedoucí personálního odboru,

Ludmila Součková, vedoucí UK Point,

Jan Wagner, vedoucí právního odboru,

Václav Hájek, vedoucí odboru vnějších vztahů,

Vratislav Kozák, vedoucí odboru zahraničních vztahů,

Alena Vlasáková, vedoucí odboru pro studium a záležitosti studentů,

Věra Barnová, vedoucí organizačního oddělení,

Lukáš Nachtigal, vedoucí oddělení doktorského studia,

Martin Rychlík, vedoucí oddělení Unimedia,

Miroslava Hurdová, vedoucí útvaru ubytovacích služeb Kolejí a menz,

Aleš Houdek, vedoucí oddělení síťové infrastruktury Ústavu výpočetní techniky.

Předsedou ústředního krizového štábu je kvestor.

Úkolem ústředního krizového štábu je zejména:

 

  a. 

sledovat a vyhodnocovat situaci,

  b. 

koordinovat činnost jednotlivých fakult, dalších součástí, rektorátu a jejich pracovišť,

  c. 

podílet se na přípravě přijímaných opatření a

  d. 

informovat o přijímaných opatřeních ve veřejné části internetových stránek a dalšími vhodnými prostředky.

Každá fakulta a další součást Univerzity Karlovy jsou povinny jmenovat bezodkladně kontaktní osobu pro jednání s ústředním krizovým štábem. Jméno, e-mailovou adresu a telefonické spojení ohlásí sekretariátu rektora. Pokud tak neučiní, má se za to, že je kontaktní osobou děkan fakulty nebo ředitel součásti.

 

Čl. 3 Závěrečné ustanovení

Toto opatření nabývá účinnost dne 5. listopadu 2020.

 

V Praze dne 4. listopadu 2020

 

prof. MUDr. Tomáš Zima, DrSc., MBA


Krizový štáb Přírodovědecké fakulty UK dne 26. 10. 2020 přijal následující usnesení:

(na web přidáno 27.10. 2020, 9:15)

V reakci na jednání kolegia děkana dne 26. 10. 2020 a zhoršující se epidemickou situaci Krizový štáb Přírodovědecké fakulty UK dne 26. 10. 2020 per rollam přijal následující usnesení a opatření:

 

1) Zákaz přítomnosti studentů na fakultě

Vzhledem k tomu, že je zakázána osobní účast studentů na výuce a i individuální konzultace lze konat pouze distančně, se do odvolání nařízení zakazuje přítomnost studentů na fakultě (vč. přítomnosti studentů při individuální práci v laboratořích).

Zákaz přítomnosti studentů na fakultě se týká všech studentů s výjimkou těch, kteří mají uzavřený pracovněprávní vztah k fakultě (úvazek, DPP/DPČ apod.). Studenti - zaměstnanci se ve věci přítomnosti na fakultě řídí pokyny vedoucího pracoviště (vedoucí katedry, ředitel ústavu).

Doporučujeme v maximální míře využívat práci z domova a pracovní úkony studentů v budovách fakulty minimalizovat na nezbytně nutné úkony.

Studenti PřF UK se nemohou účastnit ani klinické a praktické výuky, která na základě vládní výjimky probíhá např. na lékařských fakultách. Případné problémy studentů s plněním studijních povinností pro postup do dalšího úseku studia budou řešeny individuálně.

 

2) Studenti, kterým byla vládou ČR uložena pracovní povinnost

Studenti, kterým byla uložena pracovní povinnost se řídí pokyny rektorátu a orgánů státní správy a samosprávy.

Výkon uložené pracovní povinnosti bude ve věcech rozhodování o studiu posuzován jako překážka hodná zřetele a z vyšší moci. Případné problémy studentů s plněním studijních povinností pro postup do dalšího úseku studia budou řešeny individuálně a ve prospěch studentů.

 

3) Dobrovolnictví v oblasti školství

Krizový štáb doporučuje studentům studijních programů zaměřených na učitelství, aby zvážili dobrovolnou pomoc základním školám, které uskutečňují prezenční výuku žáků, jejichž rodiče zajišťují kritickou infrastrukturu státu.

Garanti navazujících magisterských studijních programů učitelství byli vyzváni, aby případnou pomoc studentů ve výše uvedené výuce zohlednili v rámci plnění předmětů “pedagogická praxe”. Přehled škol, kterých se tato výzva týká, byl rozeslán pedagogům, kteří mají pro jednotlivé učitelské studijní programy na starosti zajištění praxí.

 

4) Jednání fakultních grémií

Fakultní grémia (vědecké rady, oborové rady apod.) by po dobu platnosti mimořádných protiepidemických opatření měla jednat primárně per rollam, případně distančně. Pokud to situace vyžaduje, doporučuje se organizovat jednání fakultních grémií hybridní formou. Účastníkům řízení (např. habilitačních, jmenovacích) bude případně nabídnuta možnost prezenčního vystoupení po odvolání protiepidemických nařízení. 

 

S ohledem na dynamický vývoj situace doporučujeme studentům i zaměstnancům PřF UK sledovat aktuální doporučení vydaná rektorátem UK https://cuni.cz/UK-6311.html?news=9843&locale=cz

a koronavirovou webovou stránku PřF UK https://www.natur.cuni.cz/fakulta/aktuality/koronavirus-odkazy-na-oficialni-zdroje-informaci-a-zavazne-pokyny


Krizový štáb Přírodovědecké fakulty UK dne 9. 10. 2020 přijal následující usnesení:

(na web přidáno 9. 10. 2020, 14:25)

V reakci na sdělení JM rektora ze dne 9. 10. 2020 (12:30 hod.) a nárůst pozitivně testovaných studentů i zaměstnanců fakulty Krizový štáb Přírodovědecké fakulty UK dne 9. 10. 2020 per rollam přijal následující usnesení a opatření:

Jednotlivá pracoviště fakulty nepřerušují svoji činnost, pracovníci přesouvají těžiště výkonu své činnosti do formy distančního vzdělávání, případného směnného provozu apod. dle pokynů vedoucích pracovišť.

Pro zajištění výuky, studia a i pro plnění pracovních úkolů zaměstnanci i studenti fakulty přednostně využívají prostředky komunikace na dálku. 

Zaměstnancům a studentům se doporučuje omezit služební cesty, stáže a výzkumné pobyty, na které dosud nevyjeli.

Do konce října 2020 se ruší individuální formy výuky, osobní konzultace, cvičení a turnusová praktika. Harmonogram praktické výuky bude upraven po ukončení vládních nařízení, přičemž všechny předměty a kurzy, včetně výuky tělesné výchovy, bude možné realizovat v zimním zkouškovém období nebo v letním semestru.

Státní doktorské zkoušky a obhajoby disertačních prací probíhají dle harmonogramu, avšak hybridní formou.

Úřední hodiny studijního oddělení se do konce října 2020 ruší. Pro komunikaci se studijním oddělením studenti namísto osobní návštěvy využijí e-mail/telefon. Neodkladná návštěva studijního oddělení je možná po předchozí domluvě se studijní referentkou.

Dokumenty doručené prostřednictvím elektronické pošty, odeslané z adresy s fakultní/univerzitní doménou, dočasně nahrazují originály. Originály dokumentů studenti do studijního spisu doplní později, podle pokynů referentek studijního oddělení.

Úřední hodiny Erasmus kanceláře se do konce října 2020 ruší. Pro komunikaci s kanceláří Erasmus studenti namísto osobní návštěvy využijí e-mail/telefon. Neodkladná návštěva kanceláře Erasmus je možná jen po emailové/telefonické domluvě. 

S ohledem na dynamický vývoj situace doporučujeme studentům i zaměstnancům PřF UK sledovat aktuální doporučení vydaná rektorátem UK https://cuni.cz/UK-6311.html?news=9843&locale=cz 


Sdělení děkana PřF UK prof. Jiřího Zimy ohledně přístupu studentů do laboratoří a ke konzultacím

(na web přidáno 7.10.2020, 13:34)

 

Vážené kolegyně, vážení kolegové,

Dovoluji si upřesnit provoz naší fakulty při dodržení nyní platných epidemických omezení.

Budovy pro studenty nemají omezený přístup. Omezena je pouze výuka.

I v současných podmínkách je možné provádět laboratorní práce, tj. včetně měření pro kvalifikační práce, a to za přítomnosti nejvýše 15 osob včetně vyučujícího v místnosti. Rovněž nejsou zakázány individuální konzultace.

V případě výskytu nákazy COVID-19 postupujte podle pokynů dříve vyhlášených krizovým štábem Přírodovědecké fakulty (viz níže na této stránce).

Každé Covidem-19 vynucené omezení funkčnosti je nutné hlásit neprodleně příslušnému sekčnímu proděkanovi a zajistit informovanost dotčených studentů prostřednictvím aktualizace údajů o výuce předmětu v SIS.

Nadále apeluji na precizní dodržování hygienických a epidemických opatření.


Aktuální informace vyplývající z usnesení vlády a nařízení krajských hygienických stanic k omezování provozu vysokých škol účinných od 5. října 2020

(na web přidáno 5.10. 2020 v 10:37)

Usnesení vlády České republiky č. 958 ze dne 30. září 2020 o přijetí krizového opatření ze dne 30. září 2020 zakazuje od 5. října 2020 od 00:00 hod. do dne 18. října 2020 do 23:59 hod. hromadné akce konané v počtu vyšším než 10 ve vnitřních prostorech staveb a v počtu vyšším než 20 osob ve vnějších prostorech.

  • Tento zákaz se nevztahuje na schůze, zasedání a podobné akce ústavních orgánů, orgánů veřejné moci, soudů a jiných veřejných osob, které se konají na základě zákona, s účastí veřejnosti nepřevyšující 100 osob. To lze vztáhnout i na zasedání orgánů veřejných a soukromých vysokých škol, které jsou definovány zákonem o vysokých školách (včetně účasti studentů).
  •  Je možné konat prezenčně volby do akademických senátů (se zachováním pravidla max. 10 osob v místnosti), nicméně není možné veřejné představování kandidátů za účasti více než 10 osob nebo 20 osob, pokud se jedná o venkovní prostory.
  • Usnesení omezuje provoz stravovacích služeb, což platí i pro menzy. Je třeba dodržet například odstup zákazníků 1, 5 metru (s výjimkou sedících u jednoho stolu), podmínku, že u jednoho stolu sedí nejvýše 6 zákazníků a pravidlo, že uvnitř nesmí být více zákazníků, než je tam míst k sezení.

Aktuální omezení provozu vysokých škol týkající se studia podle zákona o vysokých školách jsou ošetřena nařízeními/mimořádnými opatřeními krajských hygienických stanic (KHS). Jedná se převážně o:

  • zákaz osobní přítomnosti studentů na výuce při studiu s výjimkami:

- individuální návštěvy knihoven a studoven;
- individuální konzultace;
- zkoušení za přítomnosti nejvýše 10 osob;
- laboratorní, experimentální nebo uměleckou práci za přítomnosti nejvýše 15 osob;
- klinické a praktické výuce a praxi;
- zákaz osobní přítomnosti účastníků kurzů celoživotního vzdělávání;
- zákaz některých součástí vzdělávání (jako zpěv nebo sportovní činnosti).

Nařízení KHS nejsou ve všech krajích totožná vzhledem k tomu, že reagují na lokální epidemiologickou situaci. Zejména osobní přítomnost studentů na výuce je tak omezována rozdílně v závislosti na regionu, je proto třeba sledovat platná opatření pro daný region (nařízení KHS zveřejňujeme i na webu MŠMT) a zohlednit je v organizaci výuky a zkoušek na příslušné vysoké škole.

Aktuálně není ve všech krajích zcela omezena přítomnost studentů v prostorách vysokých škol, je tak možná například přítomnost studentů k zajištění studijní agendy, výkonu práce v prostorách školy apod.

Možnosti dané zákonem č. 188/2020 Sb., o zvláštních pravidlech pro vzdělávání a rozhodování na vysokých školách v roce 2020 a o posuzování doby studia pro účely dalších zákonů, zejména § 5 Státní zkoušky a § 6 Průběh studia a harmonogram akademického roku, je možné uplatnit ve chvíli, kdy je omezena osobní přítomnost studentů při výuce a zkouškách při studiu na vysoké škole nebo přítomnost pracovníků vysoké školy vycházející z rozhodnutí orgánu veřejné moci – tedy například plyne z mimořádného opatřením KHS.

Je třeba také zdůraznit, že přestože účinnost zákona č. 188/2020 Sb., o zvláštních pravidlech pro vzdělávání a rozhodování na vysokých školách v roce 2020 a o posuzování doby studia pro účely dalších zákonů je do konce roku 2020, neaplikuje se již „doba narušeného studia“, která skončila 31. srpna 2020.


Krizový štáb Přírodovědecké fakulty UK dne 1. 10. 2020 přijal následující usnesení:

 

(na web přidáno 1. 10. 2020, 14:20)

Krizový štáb Přírodovědecké fakulty UK dne 1. 10. 2020 per rollam přijal následující usnesení a opatření:

1) Jednání vědeckých rad fakulty

KŠ souhlasí s vydáním opatření děkana k on-line jednání a hlasování vědeckých rad fakulty do 31. 12. 2020. 

 

2) Organizace výuky

Výuka byla zahájena dne 29. 9. 2020, přednášky probíhají podle rozvrhu, a to on-line.

Termín konečného uzavření zápisu studentů do předmětů v SIS, který byl opatřením děkana č. 14/2020 Harmonogram akademického roku 2020/2021 stanoven na neděli 11. 10. 2020, se nemění.

Vyučující otestují a u předmětu v SIS studentům upřesní prostředí, ve kterém se výuka předmětu bude odehrávat, a to nejpozději do neděle 11. 10. 2020. 

Garanti předmětů a vyučující v SIS u předmětů zveřejní studijní materiály s pokyny vyučujících, a to nejpozději do neděle 11. 10. 2020.

Garanti studijních programů/oborů provedou v SIS kontrolu povinných atributů u předmětů v SIS (zejména u povinných a povinně volitelných předmětů studijního plánu), a to nejpozději do neděle 18. 10. 2020 (anotace, sylabus, povinná a doporučená literatura atd.).

Informace bude studijním oddělením rozeslána garantům studijních programů, koordinátorům SIS a tajemníkům SIS na katedrách/ústavech.

 

3) Aktualizované informace k videohovorům Google Meet

Google pro uživatele GSuite for Education ustoupil od omezení délky videohovoru Google Meet na 60 minut, délka videohovoru nebude od 1. 10. 2020 omezena, hovory mohou trvat až 24 hodin. 

Dosud ale stále platí omezení maximálního počtu připojených účastníků na 100 účtů. Google Meet tedy lze nadále používat pro zajištění standardních přednášek a seminářů s počtem do 100 účastníků.

Informace byla proděkanem pro IT rozeslána vedoucím pracovišť.


Krizový štáb Přírodovědecké fakulty UK na svém zasedání dne  21.9.2020 přijal následující usnesení:

 

(na web přidáno 21.9., 20:10)

Krizový štáb Přírodovědecké fakulty UK na svém zasedání dne 21.9.2020 přijal následující usnesení a opatření:

 

1) Dokončení akademického roku 2019/20

  • Dokončení akademického roku probíhá dle stanoveného harmonogramu.

  • V platnosti zůstávají stanovené termíny pro kontroly plnění zkoušek studia a jejich zápis do SIS (do 24.9.2020) i roční hodnocení ISP doktorandů (30.9. 2020 školitelé, 19.10.2020 oborové rady).

  • Státní zkoušky a obhajoby kvalifikačních prací proběhnou ve schválených termínech při dodržení stanovených epidemiologických opatření.

 

2) Zahájení akademického roku 2020/21

  • Zápisy do studia proběhnou dle rozpisu a v souladu s epidemiologickými opatřeními. Mimo již vyhlášené termíny budou zápisy dále probíhat distančně, a to dle pokynů studijního oddělení. 

  • Výuka v zimním semestru 2020/2021 bude na PřF UK zahájena 29. 9. 2020, pokud garant předmětu v SIS neuvede, že výuku zahájí v druhém týdnu semestru. 

  • Veškerá výuka probíhá v souladu s epidemiologickými nařízeními. 

  • Přednášky budou na PřF UK probíhat v rozvrhovaném čase dle SIS online. 

  • Výuka je realizována online, interaktivním způsobem (=prezenčně) za využití videokonferenčních nástrojů (Google Meet, MS Teams aj.). 

  • Distanční formu výuky (= pouhé zaslání nebo vystavení studijních materiálů) je možné použít pouze se souhlasem garanta studijního programu. 

  • V SIS musí být zveřejněny studijní materiály s pokyny vyučujících k dané lekci (přednáška, seminář, cvičení).

  • Umožňují se: individuální návštěvy knihoven a studoven, individuální konzultace, zkoušení za přítomnosti nejvýše 10 osob, laboratorní a experimentální práce za přítomnosti nejvýše 15 osob, klinická a praktická výuka a praxe.

  • Výuka tělesné výchovy bude probíhat v rozvrhovaném čase, a to podle pokynů KTV v souladu s epidemiologickými opatřeními.

  • Garanti studijních předmětů provedou kontrolu povinných atributů u předmětů v SIS, a to nejpozději do konce prvního týdne zimního semestru (anotace, sylabus, povinná a doporučená literatura ad.).

  • Vyučující i studenti si v SIS (v modulu Osobní údaje) udržují aktuální kontaktní údaje (zejména e-mailovou adresu); v případě potřeby si včas změní heslo v CAS, SIS, Moodle.

  • Podrobné pokyny k organizaci státních zkoušek, obhajob a k jejich realizaci hybridní formou budou k dispozici na stránkách studijního oddělení.

 

3) Školení řidičů

  • Pravidelné školení řidičů se uskuteční v plánovaném termínu 22.9.2020 v posluchárně VG s maximálním počtem 50 účastníků za dodržení platných epidemiologických opatření.

     


Krizový štáb Přírodovědecké fakulty UK na svém zasedání dne 16.9.2020 přijal následující usnesení:

(na web přidáno 17.9.2020, 8:56)

1) Organizace výuky

  • Výuka od počátku ZS 2020 je plánována v prezenční formě.

  • V odůvodněných případech je možné výuku realizovat hybridně, tj. při on-line přenosu přednášky z posluchárny, nebo distančně.

  • Hybridní nebo distanční formu výuky je možné realizovat pouze po dohodě garanta přednášky s garantem studijního programu.

  • Případnou změnu formy zajištění výuky zanesou garanti předmětů do SIS.

2) Ochranná opatření při výuce

  • Na PřF UK je ve všech prostorách, včetně poslucháren během výuky, vyžadováno zakrytí nosu a úst rouškou.

  • V posluchárnách je třeba dodržovat doporučené rozestupy mezi posluchači.

3) Vybavenost poslucháren AV technikou

  • Posluchárny PřF jsou průběžně dovybavovány technikou pro on-line výuku. 

  • V SIS jsou zveřejněné průběžně aktualizované informace o vybavenosti poslucháren technikou pro online výuku.

4) Pomoc se zajištěním online výuky

  • Krizový štáb se obrací na studenty, kteří jsou v případě on-line výuky ochotni pedagogům pomoci s nastavením komunikačních nástrojů, aby kontaktovali sekční proděkany.

5) Komunikace studentů se studijním oddělením

  • Studijní oddělení s ohledem na epidemiologickou situaci žádá studenty o přednostní využívání elektronických forem komunikace.

6) Zajištění chodu fakulty

  • Oddělení děkanátu fakulty pracují aktuálně ve standardním režimu při dodržení ochranných opatření.

7) Vybavení fakulty dezinfekčními prostředky

  • Fakulta má dostatečnou zásobu dezinfekčních prostředků. Kontaktní osobou pro distribuci dezinfekce je ing. Pavel Šimůnek, kontakt pavel.simunek@natur.cuni.cz

8) Konání setkání a hromadných akcí mimo výuku

  • Krizový štáb doporučuje zvážit nutnost organizování akcí konaných mimo výuku (setkání spolků, semináře aj.).

  • Pro pořádání těchto aktivit platí shodná pravidla pro ochranná opatření (nošení roušek, rozestupy) jako pro výuku.


 

Důležitá telefonní čísla: 


Centrální linka hygieny:  1221
Infolinky Státního zdravotního ústavu: 724 810 106, 725 191 367, 725 191 370

Informace o aktuálně platných celoplošných opatřeních 

Odběrová místa vzorků na vyšetření na Covid-19 

Rady a doporučení pro domácí karanténu

Webové stránky ministerstva zdravotnictví 

Webové stránky hygienické stanice hlavního města Prahy

Webové stránky Univerzity Karlovy

Mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví k nošení roušek s účinností od 10.9.

Metodika Ministerstva zdravotnictví pro nařizování karantény ve školách 


Informace, doporučení a metodika MŠMT v covidové situaci pro pedagogické pracovníky: 

Informace pro oblast VŠ a VAV - pandemie

Aktuální doporučení pro vysoké školy v souvislosti s COVID-19

- doporučení pro vedení VŠ

- doporučení pro garanty studijní oborů

- doporučení pro vyučující

- metodika k distančnímu vzdělávání

- stupně pohotovosti pro oblast školství


FAQ

1) Jsem zdravý

- Dodržovat stanovená epidemiologická pravidla

- Princip 3R - ruce, rouška, rozestupy

- Ohleduplnost vůči okolí

- Pokud to je možné, využívat distanční formy komunikace

2)  Byl jsem v úzkém kontaktu s nakaženou osobou

- Byl/a jste  v kontaktu s osobou žijící ve stejné domácnosti jako pacient s Covid-19

- Proběhl fyzický kontakt (například potřesení rukou) s pacientem s Covid-19 či nechráněný přímý kontakt s infekčními sekrety pacienta s Covid-19 ?

-  Proběhl osobní kontakt, pobyt v uzavřeném prostředí (místnost, vozidlo, čekárna) s osobou s Covid-19 na vzdálenost menší než 2 metry a po více než 15 minut, nebo také se zdravotnickým nebo sociálním pracovníkem poskytující péči o pacienta s Covid-19 apod. ?

Pokud ano, kontaktujte telefonicky svého praktického lékaře a dodržujte karanténu.

3) Mám zdravotní potíže 

Necítím se dobře, co mám dělat? 

4) Testování a odběrová místa

Testování pro zaměstnance a studenty UK 

Odběrová místa v Praze 

5) Jsem COVID pozitivní

Pokud jste v domácí karanténě a Váš stav nevyžaduje přijetí do nemocnice, je důležité dodržovat stanovené pokyny.

Dotazník pro studenty a zaměstnance PřF UK

Jste nemocní či v karanténě? Pak, prosíme, vyplňte dotazník, který slouží k monitorování nakažených osob na PřF UK. Dotazník vyplňují zaměstnanci i studenti.

 

 





 

Publikováno: Čtvrtek 10.09.2020 11:20

Akce dokumentů