E-mail | SIS | Moodle | Helpdesk | Knihovny | cuni.cz | CIS Více

česky | english Přihlášení



Projekty, granty a spolupráce

Výzkumné zaměření

 Standardy učiva chemie; rámcové vzdělávací programy; didaktická transformace obsahu chemických oborů (obecná a fyzikální chemie, anorganická chemie, organická chemie, analytická chemie, biochemie) pro účely výuky na středních a základních školách; učební úlohy v chemii - tvorba a ověřování učebních úloh pro různé úrovně chemického vzdělávání; evaluační kriteria pro hodnocení výsledků výuky chemie; statistické vyhodnocování a analýza výsledků přijímacího řízení (analýza testů, sociální a demografické charakteristiky uchazečů o studium na PřF UK); inovace a modernizace chemických experimentů ve výuce obecné, anorganické a organické chemie a biochemie; vývoj a ověřování audiovizuálních programů a výukových počítačových programů; nové pojetí maturitních zkoušek s ohledem na požadavky EU a OCED; analýza a srovnávání zahraničních a mezinárodních vzdělávacích programů.

 

Významné granty

  • 2009, MŠMT: Podpora individuálního rozvoje talentovaných studentů přírodních věd (odpovědný řešitel za PřF UK doc. Klímová)

  • 2008, MŠMT: Vyhledávání, podpora a individuální rozvoj studentů přírodních věd  (odpovědný řešitel za PřF UK doc. Klímová)

  • 2008 MŠMT: Efektivní zavádění ECTS na UK - Rozvoj navazujících magisterských studijních programů/oborů na Univerzitě Karlově v Praze, Přírodovědecké fakultě, v souladu s kritérii pro získání „ECTS Label“ (hlavní řešitel doc. Klímová)

  • 2007, MŠMT: Získání certifikátu Evropské komise „ECTS Label“ a „DS Label“ pro UK - Rozvoj navazujících magisterských studijních programů/oborů na Univerzitě Karlově v Praze, Přírodovědecké fakultě, v souladu s kritérii pro získání „ECTS Label“ (hlavní řešitel doc. Klímová)

  • 2006, MŠMT: Rozvoj navazujících magisterských studijních programů na PřF UK (hlavní řešitel doc. Klímová)

  • 2006, MŠMT: Rozvoj bakalářských studijních programů/oborů na PřF UK v souladu s kritérii pro získání „ECTS Label“ (hlavní řešitel doc. Klímová)

  • 2006, MŠMT: Projekt na podporu zvýšení zájmu talentované mládeže o studium přírodovědných oborů  (odpovědný řešitel za PřF UK doc. Klímová)

  • 2003 – 2005, MŠMT:  Rozvoj chemických bakalářských studijních programů na UK v Praze, Přírodovědecké fakultě (hlavní řešitel doc. Klímová)

  • 2004, GAUK:  Konstrukce a analýza didaktických testů (hlavní řešitel doc. Klímová)

  • 2003, GAUK:  Zavádění nových metod do učitelského vzdělávání na UK v Praze (odpovědný řešitel za PřF UK doc. Klímová)
  • 1997, FRVŠ: Maturitní zkoušky z přírodovědných předmětů a přijímací řízení na PřF UK (odpovědný spoluřešitel: doc. Klímová)

  • 1997, FRVŠ: Uplatnění absolventů UK v praxi (odpovědný spoluřešitel: doc. Klímová)

  • 1997, FRVŠ: Protidrogová prevence ve vzdělávání učitelů (spoluřešitel: doc. Čtrnáctová)

  • 1997-1999, Tempus Phare JEP 12224-97 STEP: Education of Science teachers (spoluřešitel: doc. Čtrnáctová)

  • 1999-2001, Tempus Phare JEP 14461-99 NET: Interdisciplinary education challenge of XXI century (spoluřešitel: doc. Čtrnáctová)

  • 2000-2004, Výzkumný záměr (MŠMT): Integrace progresivních trendů přírodovědných oborů do vzdělání učitelů - odpovědný  spoluřešitel doc. Klímová

 

Projekty podporované z ESF

  • 2006-2007, ESF JPD3: Modulární systém dalšího vzdělávání učitelů ZŠ a SŠ v Praze JPD3 (koordinátora za PřF UK doc. Klímová)

 

Mezinárodní spolupráce

Spolupráce s odděleními didaktiky univerzit v Bambergu, Erlangen-Nürnbergu a Würtzburgu v oblasti didaktické transformace chemické tématiky pro střední a základní školy.

Spolupráce s univerzitami v Nottinghamu a v Lancasteru na tématu: Nové metody a prostředky ve výuce chemie.

Spolupráce s Universitou M. Curie-Sklodovské v Lublinu na úkolu Tempus Phare JEP 12224-97 STEP: Vzdělávání učitelů přírodovědných předmětů.

Spolupráce s Jagelonského universitou v Krakově na úkolu Tempus Phare JEP 14461-99 NET: Interdisciplinární vzdělávání - výzva 21. století.

Spolupráce s přírodovědeckou fakultou Univezity Komenského v Bratislavě při přípravě katalogu požadavků ke společné části maturitní zkoušky a rámcových vzdělávacích programů.

Akce dokumentů