E-mail | SIS | Moodle | Helpdesk | Knihovny | cuni.cz | CIS Více

česky | english Přihlášení



Požadavky pro vyjíždějící studenty programu Erasmus na PřF UK

Po návratu je třeba fakultnímu koordinátorovi odevzdat spolu s Potvrzením o délce pobytu a s dokumentem Transcript of Records také Žádost o uznání kreditů získaných v rámci programu Erasmus.

Žádost obsahuje:

  • Jméno a příjmení studenta
  • Studijní program, studijní obor
  • Ročník studia
  • Název a sídlo zahraniční univerzity
  • Český a anglický název studovaného předmětu
  • Jazyk výuky
  • Rozsah výuky /počet hodin týdně, event. měsíčně, za semestr)
  • Zakončení předmětu (zápočet, zkouška...) a jeho forma (písemná, ústní...)
  • Počet získaných kreditů ECTS za předmět (pouze celé kredity)

Žádost dále obsahuje vyjádření garanta studijního programu a rozhodnutí proděkanky pro studijní záležitosti, pokud "Transcript of Records" neodpovídá poslední schválené změně protokolu o studijním plánu. Vzor žádosti naleznete na fakultních stránkách Studia.

 

 


 

Informace pro studenty PřF UK vyjíždějící na studijní pobyty

 

Prostřednictvím programu LLP/Erasmus (Lifelong Learning Programme/Erasmus) vycestuje každý rok z Přírodovědecké fakulty přibližně sto studentů na zahraniční vysoké školy. V roce 2012/2013 je na Přírodovědecké fakultě ratifikováno více než 170 bilaterálních smluv (BS), které  představují cca 250 pobytových míst na jedno- nebo dvousemestrální pobyty v zahraničí. Nabídka zahrnuje destinace ve 26 zemích, které jsou do programu LLP/Erasmus zapojeny.

 

   –    Kalendář důležitých termínů

  1. Kvalifikační podmínky pro program LLP/Erasmus
  2. Výběr zahraniční univerzity a návrh studijního plánu
  3. Založení přihlášky – WEBOVÁ APLIKACE
  4. Výběrová řízení
  5. Nominace studentů
  6. Protokol o studijním plánu
  7. Přihláška do zahraničí
  8. EILC – Erasmus Intensive Language Courses
  9. Rozhodnutí děkana o přiznání účelového stipendia
  10. Finanční dohoda
  11. Převod stipendia na cizoměnový účet v Komerční bance
  12. Zdravotní pojištění
  13. Zápis, změny studijního plánu, prodloužení pobytu
  14. Povinnosti po návratu

 


 

Kalendář důležitých termínů na PřF UK pro studijní pobyty v akademickém roce 2012/13:

Otevření webové aplikace UK pro založení přihlášek pro zimní i letní semestr akademického roku 2012/2013 15. 2. 2012

 29. 6. 2012
Výběrová řízení na katedrách/ústavech PřF UK 15. 3. 2012

 2. 5. 2012
Ukončení výběrových řízení na katedrách a ústavech PřF UK a oznámení úspěšných uchazečů fakultnímu koordinátorovi 2. 5. 2012
Zaslání přihlášek na zimní semestr do kurzů EILC 16. 5. 2012
Otevření webové aplikace UK pro založení dodatečných přihlášek (na letní semestr akademického roku 2012/2013, pokud nebyly vyčerpány přidělené finanční prostředky) 1. 9. 2012
Dodatečná výběrová řízení na katedrách/ústavech PřF UK (na letní semestr akademického roku 2012/2013, pokud nebyly vyčerpány přidělené finanční prostředky) 3. 9. 2012

 10. 10. 2012
Ukončení výběrových řízení na katedrách a ústavech PřF UK a oznámení úspěšných uchazečů fakultnímu koordinátorovi (na letní semestr akademického roku 2012/2013, pokud nebyly vyčerpány přidělené finanční prostředky) 10. 10. 2012
Zaslání přihlášek na letní semestr do kurzů EILC 21. 10. 2012

 


 

1. Kvalifikační podmínky pro program LLP/Erasmus

Podle Kvalifikačních podmínek programu Erasmus se může studijního pobytu účastnit každý student, který:

  • je zapsán do akreditovaného bakalářského, magisterského nebo doktorského studijního programu na Přírodovědecké fakultě Univerzitě Karlově; přičemž v případě bakalářského studenta je výjezd možný od druhého ročníku včetně;
  • po celé období studijního pobytu v zahraničí je řádně zapsán ke studiu na Univerzitě Karlově, tedy nemá přerušené studium;
  • setrvá v zahraničí od 3 do 12 měsíců.

Studijního pobytu v rámci programu Erasmus s finanční podporou se student může účastnit pouze jedenkrát během celého svého studia na vysokých a vyšších odborných školách.

 

2. Výběr zahraniční univerzity a návrh studijního plánu

          Zamýšlíte-li studovat v zahraničí v rámci programu Erasmus, vyberte si z uzavřených bilaterálních smluv na fakultě takovou smlouvu, která odpovídá Vašemu odbornému zaměření a kontaktujte koordinátora katedry/ústavu (dále jen katedrového koordinátora) a garanta svého studijního oboru. Seznam platných bilaterálních smluv bude od data otevření webové aplikace zveřejněn ve webové aplikaci programu Erasmus UK v Praze. Katedrový koordinátor Vám zejména pomáhá v komunikaci se zahraničními univerzitami a s administrátorem konkrétní bilaterální smlouvy, na jejímž základě hodláte vycestovat.

          Základním krokem přípravy na studium v zahraničí je sestavení předběžného návrhu studijního plánu na školní rok plánovaného výjezdu (u modulového studia na celou zbývající dobu studia, během něhož se výjezd uskutečňuje), který bude zahrnovat předměty na naší i zahraniční škole. Struktura návrhu je ke stažení zde. Předběžný návrh obsahuje v případě cizích předmětů jejich hodinový rozsah a kredity (ECTS), zároveň student na základě komunikace s cizí univerzitou předloží sylaby předmětů, případně jejich anotace, jež bývají k dispozici na webových stránkách zahraničních univerzit.

          Návrh studijního plánu v zahraničí musí odpovídat zaměření studijního oboru, který studujete na Přírodovědecké fakultě UK. Jako povinné nebo povinně volitelné mohou být uznány pouze předměty, které mají uznatelný ekvivalent v rámci studijního programu na UK. V případě, že absolvovaný předmět v zahraničí nemá konkrétní ekvivalent v rámci akreditovaného studijního programu, je možné jej uznat jako předmět volitelný. V této fázi byste měli komunikovat rovněž s vedoucím Vaší diplomové/doktorské práce a s garantem Vašeho studijního oboru (případně jím pověřeným poradcem). Je rovněž nezbytné, abyste získali pokud možno co nejúplnější informace o předmětech, které zamýšlíte studovat. V tom Vám může zejména pomoci katedrový koordinátor.

          Předběžný návrh schvaluje garant oboru, popř. také vedoucí diplomové nebo doktorské práce. Garant studijního oboru schválením návrhu vyjadřuje souhlas s tím, že navrhovaný plán studia odpovídá zaměření oboru, je realizovatelný a neohrozí úspěšné završení studia.

 

3. Založení přihlášky – WEBOVÁ APLIKACE

          Realizace studijního pobytu v rámci programu LLP/Erasmus vyžaduje administrativní postup, pro který má Univerzita Karlova webovou aplikaci (https://is.cuni.cz/webapps/). Prostřednictvím této aplikace programu Erasmus máte možnost sledovat jednotlivé administrativní kroky (stav), získat příslušné dokumenty ve formátu PDF, ověřovat datum a výši zaslané finanční podpory atd. Webová aplikace programu Erasmus používá údaje Centrální autorizační služby (stejně jako např. SIS) a údaje bilaterální dohody, na jejíž studijní pobyt budete nominováni.

          Přihlášku můžete v aplikaci založit až na tři různé zahraniční vysoké školy v rámci jednoho období (zimní/letní semestr). To znamená, že se můžete účastnit maximálně tří výběrových řízení, ale nominováni můžete být pouze na jednu přihlášku. Pokud uspějete ve více výběrových řízeních, můžete si zvolit, na kterou jednu přihlášku budete nominováni. Vzhledem k časové náročnosti komunikace se zahraniční školou a přípravy studijního plánu je nicméně doporučeno soustředit se na přihlášku jednu.

 

4. Výběrová řízení

          Do výběrového řízení se můžete po založení přihlášky přihlásit písemně nebo emailem katedrovému koordinátorovi programu Erasmus, který Vás následně informuje písemně nebo emailem, popř. na webových stránkách katedry/ústavu o termínu výběrového řízení.

K výběrovému řízení si připravíte následující podklady :

  1. motivační dopis v angličtině (popř. v jazyce výuky na zahraniční škole), ve kterém stručně uvedete důvody, které Vás vedou ke studiu na zvolené škole (požadovaná součást elektronické přihlášky),
  2. předběžný návrh studijního plánu (zde ke stažení), odsouhlasený garantem oboru a vedoucím své diplomové či doktorské práce. V případě modulového typu výuky (sekce biologie) si pro potřeby výběrového řízení vyplníte rovněž část formuláře Předběžný plán studia na celou zbývající dobu studia, během níž se výjezd uskutečňuje,
  3. výpis studijních výsledků ze SIS včetně dosavadního průměru za doposud absolvované předměty během dosavadního bakalářského/magisterského studia. Tento dokument je rovněž ve většině případů požadován i zahraniční univerzitou.


          Výběrová řízení jsou dvoukolová, první kolo probíhá na katedře/ústavu a organizuje je katedrový koordinátor. Druhé kolo výběrového řízení probíhá na fakultní úrovni a zajišťuje ho zahraniční komise fakulty. Výsledkem výběrových řízení je seznam úspěšných uchazečů v podobě pořadníku studentů. Výsledky výběrových řízení oznamuje katedrový koordinátor. Nominaci při dostatečném objemu finančních prostředků provede k datu ukončení výběrových řízení fakultní koordinátor, v případě nutnosti otevření druhého kola bude nominace provedena na základě rozhodnutí zahraniční komise fakulty.

 

Kritéria pro výběrové řízení

          Složení výběrové komise, která musí být minimálně tříčlenná, je v kompetenci příslušné katedry/ústavu. Komisi svolá katedrový koordinátor, přičemž doporučenými členy komise jsou administrátoři příslušných bilaterálních smluv a garant studijního oboru (programu), případně školitelé závěrečných prací. Hlavním kritériem výběru je přínos zahraničního pobytu pro studium (= náročnější studijní plány, plány zapadající do nějaké další bilaterální spolupráce pracovišť a studenti s lepším prospěchovým průměrem mají přednost). Garant oboru může svůj souhlas doprovodit různým stupněm doporučení.

          Komise o průběhu výběrového řízení vypracuje protokol, který musí obsahovat pořadí všech studentů z katedry/ústavu ve formátu:

Jméno a příjmení / průměrný prospěch za celou dobu studia / kód zahraniční školy / počet měsíců / přibližné datum odjezdu.


          Každý účastník výběrového řízení obdrží kopii protokolu. Výsledky a přílohy z výběrového řízení dodá garantovi příslušného studijního programu katedrový koordinátor.

          Pokud se po ukončení výběrových řízení ukáže, že přidělené finanční prostředky nebudou dostatečné na pokrytí nákladů na všechny vybrané studenty, rozhodne o výsledné nominaci zahraniční komise fakulty (viz výše, druhé kolo výběrového řízení). Hlavním kritériem je v takovém případě pořadí studenta dle protokolu o výběrovém řízení a jeho prospěch.

 

Dodatečná výběrová řízení

          V případě nevyčerpaných finančních prostředků v „jarních“ výběrových řízeních bude možné otevřít dodatečná výběrová řízení pro obsazení dalších míst v LS 2012/2013.

 

5. Nominace studentů

          Studenti, kteří úspěšně prošli výběrovým řízením, jsou nominováni do programu Erasmus. Nominaci provádí z pověření děkana fakultní koordinátor prostřednictvím webové aplikace. Nominace do programu Erasmus zároveň zakládá nárok na přiznání finanční podpory výjezdu formou účelového stipendia.

 

6. Protokol o studijním plánu

          Nominovaný/á student/ka zanese předměty z předběžného studijního plánu pro studium v zahraničí do webové aplikace. Z webové aplikace poté vytiskne Protokol o studijním plánu v zahraničí a zajistí si podpis garanta studijního programu (příp. předsedy rady garantů studijního programu). Podepsaný protokol doručí do kanceláře Erasmus. Zde bude zajištěn podpis proděkanky pro studijní záležitosti. Podepsaný formulář si student v kanceláři vyzvedne např. při podpisu Rozhodnutí děkana o přiznání účelového stipendia (viz bod 9).

          Schválené předměty v rámci Protokolu o studijním plánu v zahraničí budou fakultním koordinátorem převedeny do studijního plánu (Learning Agreement), jež se stane součástí přihlášky do zahraničí (Application Form).

          Ve většině případů navíc vyžadují partnerské instituce vyplnění vlastního formuláře pro studijní plán, někdy doplněného o celkový přepis (Transcript) studijních výsledků. Je proto nezbytné, aby si student ověřil požadavky partnerské instituce a ve spolupráci s koordinátory programu zajistil všechny požadované dokumenty.

 

7. Přihláška do zahraničí

          Přihláška do zahraničí (Application Form) je automaticky generována ve formátu PDF a může být po vyplnění kdykoliv vytištěna z webové aplikace. Kromě osobních údajů a Studijního plánu (Learning Agreement) obsahuje další údaje, které je nezbytné před vytištěním doplnit. Je to především plánovaná doba pobytu, jazykové kompetence, zkušenosti s předchozím studiem v zahraničí, kontaktní osoby na UK. Podobně jako u Studijního plánu i zde je nezbytné ověřit požadavky partnerské instituce, která může vyžadovat vlastní formuláře, týkající se zejména ubytování, orientačních nebo jazykových kurzů atd. Partnerské instituce často vyžadují vlastní on-linové registrace.

(!!!) POZOR   termíny odevzdání přihlášek na partnerských školách se mohou lišit od termínů na UK v Praze (!!!)


          Odesílání přihlášek na partnerské instituce zajišťuje fakultní koordinátor ve spolupráci se studentem.

          O přijetí na studijní pobyt informuje partnerská instituce studenta zpravidla zasláním akceptačního dopisu a/nebo zasláním potvrzené přihlášky. Dokumenty jsou většinou doručeny na adresu studenta. Pokud budou doručeny na fakultu nebo Evropskou kancelář, budou příslušní koordinátoři studenta neprodleně informovat pro vyřízení finančních dokumentů.

 

8. EILC – Erasmus Intensive Language Courses

          Student, který byl nominován do programu Erasmus, má možnost získat i základy jazyka dané země, ve které bude působit.

          Jedná se o předsemestrální intenzivní jazykové kurzy – EILC (Erasmus Intensive Language Course) – tzv. méně používaných evropských jazyků.

1. Belgie (vlámština), 2. Bulharsko (bulharština), 3. Dánsko (dánština), 4. Estonsko (estonština), 5. Finsko (finština), 6. Island (islandština), 7. Itálie (italština), 8. Kypr (řečtina), 9. Litva (litevština), 10. Lotyšsko (lotyština), 11. Maďarsko (maďarština), 12. Malta (maltština), 13. Nizozemí (holandština), 14. Norsko (norština), 15. Polsko (polština), 16. Portugalsko (portugalština), 17. Rumunsko (rumunština), 18. Řecko (řečtina), 19. Slovensko (slovenština), 20. Slovinsko (slovinština), 21. Švédsko (švédština), 22. Turecko (turečtina), 23. Španělsko (baskičtina, katalánština, galicijština, valicijština)

 

          Kurzy EILC se konají dvakrát za akademický rok, vždy před začátkem semestru. Pořadateli těchto kurzů jsou zahraniční vzdělávací instituce. Kurzy jsou bezplatné a student má nárok na získání stipendia, jež odpovídá finanční podpoře na studijní pobyt. Seznam pořádaných kurzů je k dispozici na stránkách Evropské komise http://ec.europa.eu/education/erasmus/doc1300_en.htm a je pravidelně aktualizován. Student se může přihlásit na maximálně dva kurzy.

 

Jak postupovat

          Na EILC se můžete přihlásit prostřednictvím webové aplikace poté, co jste byli nominováni na studijní pobyt programu Erasmus. Generovanou přihlášku ve formátu PDF zašle insitucionální koordinátor programu Erasmus (Evropská kancelář) e-mailem organizátorům kurzu v zahraničí a v kopii na vědomí studentovi. Přihláška může obsahovat až dvě instituce pořádající EILC v cílové zemi studenta. Údaje o EILC (název organizace, období EILC) se musí shodovat s údaji zveřejněnými EK
na http://ec.europa.eu/education/erasmus/doc1300_en.htm.

          Pořadatelé EILC mají zpravidla více uchazečů než nabízených míst a musí proto učinit výběr studentů. Většinou jsou nabízená místa obsazována podle pořadí doručených přihlášek, někdy se organizátor snaží o zachování rovnoměrnosti podle partnerských zemí nebo bilaterálních dohod. Výběrové řízení je zcela v kompetenci organizátorů EILC a UK na výběr studentů nemá žádný vliv.

POZOR!  Přihlášky, které pořadatel obdrží jinak než e-mailem z Evropské kanceláře RUK, nebudou zařazeny do výběru.

          Podle pravidel programu Erasmus je organizátor kurzu povinen oznámit přijetí/nepřijetí na kurz e-mailem na Vaši adresu. Pro získání finančního příspěvku (přiznání stipendia) na kurz EILC musíte informovat fakultního koordinátora o přijetí na EILC kurz.

          Oznámení o přijetí/nepřijetí bývá zasláno pořádající institucí e-mailem, v některých případech je součástí akceptačního dopisu na studijní pobyt. O přijetí/nepřijetí na EILC informujte fakultního koordinátora. Většina pořádajících institucí žádá před začátkem kurzu potvrzení účasti přijatých studentů.

 

Finanční podpora na EILC

          Finanční podpora na EILC odpovídá finanční podpoře na pobyt v rámci programu Erasmus. Financování pobytu EILC se nesmí překrývat s dalšími aktivitami programu Erasmus. EILC však nemusí přímo navazovat na další pobyt v zahraničí.

          Pokud délka EILC neodpovídá celému měsíci pobytu, je stipendium přiděleno podle počtu dnů:

  1 až 7 dnů:   nulová finanční podpora,
  8 až 20 dnů:   1/2 finanční podpory na měsíc,
  21 až 30 dnů:        celá finanční podpora na měsíc.   

 

Ukončení EILC

          Pro řádné čerpání přiznané finanční podpory jste po návratu ze zahraničí povinni předložit Evropské kanceláři certifikát o absolvování EILC. Tento certifikát (potvrzení o účasti) je povinna vystavit pořádající instituce. Podmínky řádného čerpání stipendia a detaily ohledně splnění povinností po návratu upravuje Finanční dohoda.

 

9. Rozhodnutí děkana o přiznání účelového stipendia

          Akceptační dopis a/nebo potvrzená přihláška bývají většinou zaslány na adresu uvedenou v přihlášce studenta. Pokud budou doručeny na fakultu nebo Evropskou kancelář, příslušní koordinátoři budou studenta neprodleně informovat. Za akceptační dopis není možné považovat e-mailovou zprávu.

          Po doručení přihlášky, potvrzené přijímající institucí a/nebo akceptačního dopisu Vám může být přiznáno účelové stipendium na podporu studia v zahraničí. Účelové stipendium je přiznáno na základě Rozhodnutí děkana, které administrativně připraví fakultní koordinátor.

          Výše účelového stipendia je určena podle diferenciace finanční podpory do jednotlivých zemí a podle časového rozlišení, jež uvádí Kvalifikační podmínky programu Erasmus.

          Pokud není dodrženo trvání pobytu v délce celých měsíců, je grant na poslední měsíc přidělován dle počtu dnů posledního měsíce strávených v zahraničí, přičemž měsíc pobytu není myšlen ve smyslu např. březen, ale měsíc jako časové rozpětí, tj. např. 6.3. – 5.4.

  1 až 7 dnů:   nulová finanční podpora
  8 až 20 dnů:   1/2 finanční podpory na měsíc
  21 až 30 dnů:        celá finanční podpora na měsíc   

 

Příklad:

Student je v zahraničí od 8.1. do 25.4.

Výpočet doby pobytu:
– od 8.1. do  8.2.  =  1 měsíc
– od 9.2. do  8.3.  =  2 měsíce
– od 9.3. do  8.4.  =  3 měsíce
– od 9.4. do 25.4. =  17 dní

Student obdrží finanční prostředky na 3,5 měsíce.


Pro vypočítání přesné délky pobytu podle data započetí a ukončení studia je možné použít tento formulář (xls).

 

10. Finanční dohoda

          Řádné užití přiznaného stipendia a podmínky jeho vyplacení jsou upraveny s finanční dohodou v souladu s Kvalifikačními podmínkami programu Erasmus. Finanční dohodu student/ka uzavírá s UK v Praze prostřednictvím Evropské kanceláře Odboru pro zahraniční styky RUK. viz http://www.cuni.cz/UK-3411.html

 

11. Převod stipendia na cizoměnový účet v Komerční bance

          Přiznané stipendium bude studentovi převedeno na jeho zvláštní technický cizoměnový účet, který si student předem aktivuje za účelem výplaty prostředků účastníkům programu Erasmus. Podrobnosti k aktivaci účtu lze nalézt na adrese http://www.cuni.cz/UK-3411.html

 

12. Zdravotní pojištění

          Čeští občané mají nárok na zdravotní péči v EU a zemích EHP podle Nařízení Rady EHS č. 1408/71 a 574/72. V zemích EU je však nezbytné počítat s tzv. spoluúčastí. Podrobnosti pro uzavření pojištění naleznete na adrese http://www.cuni.cz/UK-3411.html

 

13. Zápis, změny studijního plánu, prodloužení pobytu

Zápis ke stáži na zahraniční škole

          O způsobu a termínu zápisu Vás nejčastěji informuje partnerská instituce buď zasláním informačních materiálů e-mailem, nebo v tištěné podobě společně s akceptačním dopisem. V některých případech partnerské instituce odpovídají až po delší době. Pokud čekáte na odezvu dlouho, připomeňte svou přihlášku telefonicky nebo e-mailem příslušné zahraniční kanceláři. V případě, že komunikace s partnerskou institucí není dobrá, je namístě se obrátit na katedrového koordinátora.

 

Změny ve studijním plánu

          V odůvodněných případech může student svůj studijní plán změnit v průběhu studia v zahraničí. Podle pravidel programu Erasmus by všechny změny měly být formálně oznámeny do 1 měsíce po začátku studia. Návrh na změny ve studijním plánu student podává prostřednictvím webové aplikace, kde vyznačí zrušení původně plánovaných předmětů a uvedení předmětů nových. Dokument "Změny v protokolu o studijním plánu" ve formátu PDF zašle spolu se zdůvodněním těchto změn garantovi svého studijního programu ke schválení. Garant studijního programu může požadovat další podklady (sylaby, vyjádření garanta studijního oboru, vedoucího diplomové práce apod). Změny v protokolu o studijním plánu podléhají rovněž schválení studijní proděkanky. Fakultní koordinátor odsouhlasené změny v předmětech potvrdí ve webové aplikaci.

 

Uznání v zahraničí splněných předmětů

          Do seznamu splněných studijních povinností na PřF UK budou z výpisu studijních výsledků ze zahraniční školy (Transcript of Records) uznány pouze ty splněné předměty, které byly předem schváleny v Protokolu o studijním plánu či v následném dokumentu Změny v protokolu o studijním plánu, včetně předmětů volitelných.

 

Prodloužení studijního pobytu

          Prodloužení studijního pobytu v rámci programu Erasmus je možné buď formou bez nároku na navýšení finanční podpory (tzv. zero-grant students) nebo s finanční podporou, pakliže fakulta nevyčerpala přidělené finanční prostředky. Žádost o prodloužení s finanční podporou podává student katedrovému koordinátoru, a to pouze během probíhajícího studijního pobytu a nejméně 1 měsíc před jeho plánovaným původním ukončením.

          Součástí žádosti musí být dokument Změny v protokolu o studijním plánu vytištěný z webové aplikace, přičemž celkový počet získaných kreditů musí být větší, než byl počet kreditů před prodloužením. Návrh na prodloužení musí být odsouhlasen výběrovou komisí (případně novou ad hoc vytvořenou komisí) svolanou koordinátorem katedry, který následně vyrozumí fakultního koordinátora o výsledku řízení. Dokument Změny v protokolu o studijním plánu podléhá stejnému procesu schvalování jako plán původní.

          Student současně zašle fakultnímu koordinátorovi souhlas s prodloužením pobytu, potvrzený přijímající institucí (akceptační dopis pro návazné období).

          Fakultní koordinátor po obdržení obou dokumentů prodlouží období studia ve webové aplikaci a připraví „Dodatek k Rozhodnutí děkana o přidělení finančních prostředků“. 

          Student se statutem programu Erasmus může v prodlouženém období využívat všech výhod, které program Erasmus nabízí. Prodloužení studijního pobytu lze realizovat pouze v souladu s Kvalifikačními podmínkami programu Erasmus. Celková délka pobytu (včetně prodlouženého období) tedy nesmí přesáhnout 12 měsíců a pobyt musí být ukončen nejpozději s koncem akademického roku (2012/2013). Prodloužené období studijního pobytu musí přímo navazovat na původně plánovaný studijní pobyt.

          Evropská kancelář Odboru pro zahraniční styky RUK zašle studentovi k podpisu Dodatek č. 1 k Finanční dohodě, který upravuje délku pobytu v zahraničí a z ní vyplývající povinnosti po návratu. Navýšené finanční prostředky budou převedeny na příslušný účet.


          Studium v zahraničí, a zejména pak jeho prodloužení, obnáší vyšší náročnost na dokončení studia v řádné době. Pokud student studium nedokončí ve standardní době, tak musí za studium platit poplatky. Pokud student v zahraničí neplní předměty, které má předem schválené jako ekvivalenty povinných a povinně volitelných předmětů, tak by měl prodloužení zvláště pečlivě uvážit.

 

14. Povinnosti po návratu

Podle závazků vyplývajících z Finanční dohody musí student po návratu předložit následující dokumenty a vyplnit závěrečnou hodnotící zprávu:

  • Kopie přehledu dosažených studijních výsledků:
    (tzv. Výpis výsledků – Transcript of Records, Datenabschrift, Relevé de notes) vydaný a podepsaný přijímající institucí.
    Datum doručení: do 10 dnů ode dne jeho vystavení přijímající institucí, nejpozději však do 30.9. příslušného akademického roku. Originál student předloží fakultnímu koordinátorovi, který si pořídí kopii a dále Evropské kanceláři, Odboru pro zahraniční styky RUK. Spolu s Výpisem studijních výsledků doručí student fakultnímu koordinátorovi (kanceláři Erasmus) také „Žádost o uznání kreditů získaných v rámci programu Erasmus“. Pokud žádost obsahuje pouze předměty, které byly garantovány v elektronické přihlášce, podepisuje ji pouze student. V opačném případě je třeba souhlasu garanta (předsedy rady garantů) studijního programu a studijní proděkanky. Vzor žádosti naleznete na fakultních stránkách Studia.
  • Dokument potvrzující období studia v zahraničí:

    (Confirmation of LLP-Erasmus Study Period) (potvrzení vydané a podepsané přijímající institucí, obsahující účel a délku pobytu). Formulář vymezující nezbytné náležitosti tohoto dokumentu tvoří přílohu D Finanční dohody.
    Datum doručení: do 10 dnů ode dne jeho vystavení přijímající institucí, nejpozději však do 30.9. příslušného akademického roku. Originál student předloží fakultnímu koordinátorovi, který si pořídí kopii a dále Evropské kanceláři, Odboru pro zahraniční styky RUK.

  • Závěrečná zpráva:
    Závěrečnou zprávu vyplníte na stránkách Národní agentury: http://erasmus-databaze.naep.cz/modules/erasmus/. Přihlašovacím jménem je Vaše e-mailová adresa uvedená ve webové aplikaci programu Erasmus. Na tuto adresu Vám bude zasláno heslo pro přístup k vyplnění závěrečné zprávy přibližně 1 měsíc před ukončením studijního pobytu v zahraničí.
    Lhůta do vypracování závěrečné zprávy: do 15 dnů po ukončení studijního pobytu.


          Všechny tištěné dokumenty pro ukončení studijního programu a závěrečné zprávy z pobytu eviduje Evropská kancelář Odboru pro zahraniční styky RUK. Jejich přijetí lze ověřit ve webové aplikaci.

 

Podrobnosti k finančnímu vyrovnání v případě krácení pobytu

          V případě zkrácení studijního pobytu, vyplývajícího z potvrzení délky pobytu, máte povinnost vrátit neoprávněně čerpanou část stipendia, jejíž výše se vypočítá dle návodu v kapitole 9 Rozhodnutí děkana o přiznání účelového stipendia.

 

Akce dokumentů