E-mail | SIS | Moodle | Helpdesk | Knihovny | cuni.cz | CIS Více

česky | english Přihlášení



Nabídka vzdělávacích akcí v zimním semestru 2022

Centrum celoživotního vzdělávání UK a Ústřední knihovna UK si vás dovolují pozvat na další z připravovaných vzdělávacích akcí, které proběhnou v zimním semestru 2022.

14. 9., 15. 9. 2022 - PREZENČNÍ
How to support teaching and learning in higher education
The aim of the programme is to support international doctoral students at Charles University who are relatively new to university teaching but they are expected to teach within this academic year. This programme will provide basic understanding of the principles of learning and offer practical teaching strategies in various settings. Topics and working methods will contribute to the participants’ teaching self-efficacy and support the achievement of the learning outcomes.

19.9., 21.9., 23.9. 2022 - DISTANČNÍ
English for Academic Writing

The programme will teach you how to plan, organize, and write clear, well-structured, and accurate texts for publication. Realistic communicative activities will help you present your ideas with clarity and precision. The Workshops look at abstracts, paragraphs, topic sentences, structure, proofreading and editing. Intended for academic staff!

20. 9., 21. 9. 2022 - PREZENČNÍ 
Didaktické minimum pro začínající učitele

Čeká vás výuka a chtěli byste si předem promyslet, jak se na ni co nejlépe po didaktické stránce připravit? Jak využít již existující zkušenosti a příklady dobré praxe? Nebo jste již začali vyučovat a chtěli byste svou výuku vylepšit a rozšířit si obzory? Chcete se dozvědět, jak své odborné znalosti a dovednosti v co nejefektivnější podobě předat svým studentům? Jak posílit své učitelské sebevědomí? Jak motivovat své studenty? Pokud si alespoň na jednu z těchto otázek odpovídáte ano, pak vás moc rád uvítám v tomto kurzu. Program je určen pro studenty doktorského studia a začínající učitele

22. 9. 2022 - PREZENČNÍ 
Jak dále zlepšit své pedagogické dovednosti

Učitelé jsou sice neustále mezi lidmi, ale před třídou zpravidla stojí sami. Sami také své hodiny chystají a zpravidla i reflektují. O to důležitější je pak čas od času se potkat s jinými učiteli a v bezpečném, otevřeném a inspirativním prostředí sdílet vlastní zkušenosti, formulovat otázky a načerpávat inspiraci od ostatních. V rámci tohoto půldenního kurzu najdeme odpovědi mimo jiné na tyto otázky: Jak motivovat své studenty? Jak zadat domácí práci, aby ji studenti udělali? Jaké moderní technologie má smysl do svých hodin pouštět? Jak studenty motivovat k aktivitě během hodin? Program je určen pro zkušené pedagogy, kteří mají minimálně pět a více let pedagogické praxe.

5.10., 12. 10. 2022 - PREZENČNÍ 
Kritické myšlení

Program ve dvou blocích představí akademickým pedagogům principy kritického myšlení (KM) a ukáže, jakými způsoby lze u studentů podpořit osvojení si těchto principů i v rámci oborově specifické výuky. Podstatnou součástí lekcí budou diskuse umožňující sdílet a rozvíjet příklady, jakým způsobem nejlépe vést studenty ke KM v rámci vysokoškolské výuky.

10. 10. 2022  - DISTANČNÍ
Presentation skills for academics and researches

This programme is focused on how to structure an effective academic presentation and build confidence in presenting in English. We will look at the following: Learn how to structure presentations effectively; Practise language specific to presentations; Develop more engaging visuals; Use voice effectively; Review strategies to deal with fear and nervousness. Intended for academic staff!

17. 10. 2022 - DISTANČNÍ 
Writing Effective Literature Review
This three-hour workshop is designed to help academics and Ph.D. students, especially non-native English speakers, on how to write an effective academic literature review. The programme is focused on: the best approach to writing a review; specific language commonly used; ways to avoid plagiarism; other elements of good academic writing style.

19., 26.10. 2022 - DISTANČNÍ
Vysokoškolská výuka založená na důkazech

Program je rozdělen na dvě části, které jsou obě zaměřeny na vysokoškolskou výuku založenou na důkazech. První setkání je zacíleno na "výsledky učení" a druhé setkání je zacíleno na "malé změny s velkým dopadem". Pozornost bude věnována postupům, pravidlům a jejich zvládnutí tak, aby i v omezeném čase a s omezenými zdroji vyučující zkvalitnili vzdělávání svých studentů.

5. 10. 2022 - PREZENČNÍ 
Jak dobře vést praxi studentů

Program se zaměřuje na praxe studentů. Jejich přípravu na praxe tak, aby byly přínosné. Následně pak na práci se zkušeností, kterou na praxích získají (během praxe i po jejím skončení). V programu budou sdíleny příklady dobré i špatné praxe a hledány odpovědi na otázky účastníků, které se vztahují k tomuto tématu. 

2. 11., 9. 11., 23. 11., 30.11., 7.12., 14.12. 2022 - PREZENČNÍ
Vzdělávací program pedagogických dovedností 

Program je zaměřen na kultivaci pedagogických dovedností a vzdělávání se v oblasti vysokoškolské didaktiky a příbuzných disciplín. Těžištěm programu je cyklus šesti bloků doplněný řízeným samostudiem s využitím e-learningu. Pozornost bude mimo jiné věnována také efektivnímu vyučování či motivaci studentů, aktivnímu učení, práci s hlasem ad. Program je primárně určen pro doktorandy a začínající akademické pracovníky Univerzity Karlovy.

2. 11. 2022 - DISTANČNÍ 
Tvorba a úprava kurzů a předmětů pomocí ABC learning design

Program je zaměřen na praktickou aplikaci strukturované metody spolupráce vyučujících, která se nazývá ABC learning design. Tuto můžeme použít, stojíme-li před úkolem, jak navrhnout nový kurz či předmět, popřípadě reformovat běžící kurz či předmět. Jde o nástroj, který předpokládá, že vyučující již před vlastním setkání došli ke shodě, co má umět absolvent předmětu, tj. jsou definovány tzv. výsledky učení v podobě seznamu zadání, po jejichž prokazatelném splnění jsme se studenty spokojeni. Nejprve se tedy řeší výstupy učení a aktivity studentů, zatímco vhodná technologie výuky se vybírá až nakonec.

8. 11., 15. 11., 22. 11. 2022 - DISTANČNÍ
Testování ve vysokoškolské výuce I.

Účastníci cyklu tří webinářů se seznámí s technikami, které pomáhají navrhnout testy a vytvořit pro ně kvalitní testové úlohy. Naučí se pracovat s nástroji pro analýzu testů a jednotlivých úloh a výsledky těchto analýz aplikovat při zlepšování svých testových úloh a celých testů.

9. 11. 2022 - DISTANČNÍ
Smluvní výzkum - příklady a zkušenosti 

Program je věnován jedné z forem transferu znalostí a technologií. Akademičtí a vědečtí pracovníci veřejné vysoké školy mohou mít významný potenciál v oblasti řešení projektů smluvního výzkumu, kdy výzkumná organizace obdrží od zadavatele platbu za řešení výzkumného úkolu. Cílem webináře je nejprve představit účastníkům dobré i problematické zkušenosti při řešení projektů smluvního výzkumu v biomedicínské oblasti. Věnovat pozornost zavedení standardů a nastavení vztahů, které jsou pro úspěch v oblasti smluvního výzkumu nutné. Část webináře bude věnována diskusi, kde mohou účastníci sdílet zkušenosti, náměty, problémy a jejich řešení a případnou dobrou praxi v oblasti smluvního výzkumu.

21. 11. 2022 - PREZENČNÍ
Cooperative learning and how to use it

Cooperative learning is an approach that is based on natural human interactions in which students work together to solve problems, thereby improving not only their knowledge but also social skills. Thanks to cooperative learning, we significantly improve active participation in class and help our students develop their core transversal competencies. This approach, unfortunately, is still not commonly utilized in class even though different modes of cooperation are commonly encountered outside school, especially at work. If cooperative learning is something you would like to explore in greater detail, this workshop is for you.

28. 11. 2022 - DISTAČNÍ
Převrácená třída/Flipped classroom

Poslední semestry dokonale vyzkoušely, zda dokážeme měnit výuku ze dne na den. Posluchárny zůstaly řadu měsíců zavřené a místo léta pilovaných přednášek přišla ke slovu mnohdy hekticky připravovaná distanční výuka. Je možné pomocí provizorních a improvizovaných materiálů, které vznikly z nouze, zlepšit standardní výuku? Jak studenty, kteří si rychle zvykli na distanční výuku, dostat zpět do poslucháren? Odpovědí může být technika převrácené třídy - flipped classroom.

8. 12. 2022 - PREZENČNÍ
Jak (se) učit a neztrácet tím čas

Jak studenty nadchnout a vtáhnout je do výuky? Jak se vypořádat s obtížnými tématy, která vypadají nudně? Jak vzdělávat efektivně a přitom zábavně? Časté otázky, se kterými se musí vypořádat každý vysokoškolský pedagog. Souvisí s hlubším porozuměním, jaká je motivace studentů k učení a jaká je úloha pedagoga ve vysokoškolském vzdělávání. Netradiční workshop povede učitel náročného teoretického předmětu a jeho někdejší student.

21. 10., 24. 11. 2022 - DISTANČNÍ
Leadership - DISTANČNÍ

Kurz je zaměřen na identifikaci základních faktorů pracovní zátěže a jejich specifikaci, na fyziologické reakce typické pro stresové situace a na techniky jejich zvládání či odbourání. Kurz je zacílen na zvýšení všímavosti účastníků vůči funkčním způsobům zvládání stresových situací a na práci s osobní energií ke zvládání náročných situací v pracovním životě.

5. 10., 7. 12. 2022 - DISTANČNÍ
Faktory pracovní zátěže a zvládání pracovního stresu 

Kurz je zaměřen na identifikaci základních faktorů pracovní zátěže a jejich specifikaci, na fyziologické reakce typické pro stresové situace a na techniky jejich zvládání či odbourání. Kurz je zacílen na zvýšení všímavosti účastníků vůči funkčním způsobům zvládání stresových situací a na práci s osobní energií ke zvládání náročných situací v pracovním životě.

11.11., 16.12. 2022 - DISTANČNÍ
Vyjednávání jako komunikační technika

Kurz je zacílen na nejpoužívanější vyjednávací styly – konzultativní a poziční vyjednávání a jejich dílčí techniky, kterými lze snáze dosahovat cílů prostřednictvím interakce s druhou stranou. Pozornost je zaměřena na kladení silných otázek, které zvyšují pravděpodobnost dohody v komunikaci, na jednotlivé kroky vyjednávání a na jejich klíčové fáze. Součástí kurzu jsou modelové situace a hry.

20.10., 10.11.2022 - DISTANČNÍ
Řešení pracovních konfliktů a mediace

Kurz je zacílen na zvládání pracovních konfliktů. Pozornost je zaměřena na pojetí konfliktu, jeho zdroje, strategie (styly) řešení konfliktů, vedení konfliktního rozhovoru, předcházení konfliktům a rovněž na využití a zásady mediace při řešení pracovních konfliktů.

5. 12., 8. 12. 2022 - DISTANČNÍ
Personální činnosti vedoucího pracovníka, personální rozhovory s podřízenými

Kurz se věnuje personální práci vedoucího pracovníka, dílčím personálním procesům a aktivitám, pracovní motivaci a stimulaci pracovníků. Důraz je kladen na vedení personálních rozhovorů s podřízenými (výběrový rozhovor, rozhovor při nástupu pracovníka, rozhovory v průběhu adaptace pracovníka, hodnotící rozhovor, disciplinární rozhovor, rozhovor s odcházejícím pracovníkem, propouštěcí rozhovor).

13. 10., 27. 10. 2022 -  DISTANČNÍ
Právní minimum 

Kurz je zaměřen na základní oblasti pracovního práva. Cílem je seznámit vedoucí zaměstnance s právy a povinnostmi zaměstnavatele, vedoucích i řadových zaměstnanců, které vyplývají s platných právních předpisů, včetně úpravy vzniku a zániku pracovního poměru, úpravy pracovní doby, odměňování, překážek v práci a dovolené.

6. 10., 30. 11. 2022 - DISTANČNÍ
Základy projektového řízení

Kurz je zacílen na klíčové parametry projektového řízení. Věnuje se jednotlivým fázím projektu, základním nástrojům a technikám, problematice integrace projektu v prostředí jeho realizace (v organizaci) a marketingu projektu pro jeho akceptování. Představena jsou rovněž témata strategie řízení projektu.

2. 10., 9. 11. 2022 
Time management 

Kurz e věnuje postupům a nástrojům plánování a využití času. Pozornost je zaměřena na rozpoznávání „zlodějů času“, jejich odstraňování, matice plánování času s kvadranty důležitosti a naléhavosti, metody hospodaření s časem, na systém plánování času se zaměřením na dovednosti řídit svůj čas. Kurz sleduje uvědomění si vlastních hodnot a priorit, zvládání svých rolí a cílů v pracovním i v osobním životě.

21. 11., 1. 12. 2022
Sociálně-psychologické dovednosti v komunikaci

Interaktivní kurz sleduje rozvoj sociálně-psychologických dovedností v komunikaci pro pracovní život účastníků, prohloubení sociálně-psychologických kompetencí. Pozornost je věnována typům osobností ve vztahu k práci, pracovnímu chování, stylům komunikace a faktorům komunikace „tváří v tvář“.

14. 9. 2022 - DISTANČNÍ 
Úvod do systému pro podporu výuky na UK

Školení vás uvede do všech systémů pro podporu výuky na UK, seznámí vás se systémem přihlašování, se základní orientací v uživatelské podpoře, s podpůrnými materiály jako jsou metodiky, návody, videozáznamy přednášek apod. Seminář je vhodný jak pro studenty, tak pro doktorandy a vyučující UK.

14.9.2022 - DISTANČNÍ
Introduction to Learning Support Systems at the CU 

The training will introduce you to all the systems used to support teaching at Charles University. It will show you the login system, teach you how to navigate through the user support, support materials such as methodologies, tutorials, lecture videos, etc. The seminar is suitable for students, PhD students and lecturers of the UK.

21. 9. 2022 - DISTANČNÍ
Novinky Moodle 4.0

Školení vás provede všemi novinkami, které přináší po červencovém upgradu nová verze Moodle 4.0

5. 10. 2022 - DISTANČNÍ
Moodle pro začátečníky

Školení vás seznámí se všemi instalacemi Moodle na UK, se systémem uživatelské podpory, naučíte se podat žádost o založení / přesun / odstranění / zálohování kurzu. Dále se naučíte administrovat svůj kurs, seznámíte se s metodami zápisu uživatelů do kurzu, naučíte základy editace obsahu. Školení je určeno pro doktorandy a vyučující na UK.

12. 10. 2022 - DISTANČNÍ
MS Teams pro začátečníky

Seminář je věnován základům práce se ZOOM Meetings. Naučíte se podat žádost o přidělení licence, budeme se věnovat problematice přihlášení, nastavení základního rozhraní výukového prostředí, práci s uživateli, rolemi. Školení je určeno pro doktorandy a vyučující na UK.

19. 10. 2022 - DISTANČNÍ
ZOOM pro začátečníky

Seminář je věnován základům práce se ZOOM Meetings. Naučíte se podat žádost o přidělení licence, budeme se věnovat problematice přihlášení, nastavení základního rozhraní výukového prostředí, práci s uživateli, rolemi. Školení je určeno pro doktorandy a vyučující na UK.

26, 10. 2022 - DISTANČNÍ
ePubli pro začátečníky

Publikační systém ePubli poskytuje unikátní automatizované publikování elektronických knih s vysokým stupněm zabezpečení proti redistribuci. Školení Vás seznámí s prostředím a se základy práce s platformou ePubli a především s tvorbou multimediální knihy (mKniha)

29. 9., 25. 10. a 1.12. 2022
Sportovci v právu 

Kurz přináší základní a rozšiřující vhled do problematiky vybraných částí sportovního práva (doping, smluvní vztahy ve sportu, match fixing apod.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 


 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

Publikováno: Pondělí 05.09.2022 14:00

Akce dokumentů