Geologické vědy na PřF UK: excelentní výzkum, nejlepší v republice, potvrdila nová studie IDEA CERGE-EI

Právě vydaná studie think-tanku IDEA CERGE-EI zveřejněná ve zkrácené podobě v Lidových novinách (LN 28.5 2016 – "Kde vědci v ČR píší nejlepší články") ukázala, že Geologická sekce Přírodovědecké fakulty UK v Praze se nejenže umístila v absolutních číslech na prvním místě v oborech "DB - Geologie a mineralogie" a "DD - Geochemie", ale vykazuje i největší podíl publikací v těch opravdu špičkových časopisech na světové úrovni.

Právě vydaná studie think-tanku IDEA CERGE-EI (http://idea.cerge-ei.cz) zveřejněná ve zkrácené podobě v Lidových novinách (LN 28.5 2016 – "Kde vědci v ČR píší nejlepší články") se zaměřila na hodnocení kvality výzkumných organizací v České Republice v letech 2009–2013, a to na základě frekvence publikačních výstupů v nejkvalitnějších mezinárodních časopisech. Geologická sekce Přírodovědecké fakulty UK v Praze se nejenže umístila v absolutních číslech na prvním místě v oborech "DB - Geologie a mineralogie" a "DD - Geochemie", ale vykazuje i největší podíl publikací v těch opravdu špičkových časopisech na světové úrovni, tj. v první desetině "D1" a v první čtvrtině časopisů "Q1*" podle parametru AIS (tzv. Article Influence Score). Použitá metodika hodnocení zdůrazňuje kvalitu vědeckých časopisů, kde byly práce publikovány, koreluje s citačním dopadem článků a odráží tedy význam výzkumu publikovaného daným pracovištěm na mezinárodní úrovni.

Tato srovnání ještě vyniknou, porovnáme-li relativní velikost hodnocených pracovišť. Geologická sekce PřF UK patří v rámci České republiky k menším pracovištím (cca 45 akademických pracovníků), např. ve srovnání s Českou geologickou službou nebo dohromady s třemi geovědními ústavy Akademie věd České republiky.

Vynikající hodnocení Geologické sekce PřF UK podle studie CERGE-EI tak odráží dlouhodobou cestu geologických věd na Albertově směrem ke špičkové kvalitě a efektivitě výzkumu a k excelenci v mezinárodním měřítku.

Jiří Žák & Martin Mihaljevič, Geologická sekce PřF UK