SZZk navazujícího magisterského studia – neučitelské studium
Územní a krajinné plánování
- Krajinné a územní plánování; územní plán – definice ukotvení v nástrojích územního rozvoje
- Cíle územního plánování, orgány územního plánování
- Postup zpracování a projednání územního plánu, role komunity v procesu tvorby dokumentů územního rozvoje
- Regulatorní vs. koncepční přístupy k územnímu plánovaní
- Nástroje územního a krajinného plánování
- Plánování v ochraně přírody a krajiny (plány péče, kategorie chráněných území)
- Krajinný ráz a jeho hodnocení
- Pozemkové úpravy, lesní hospodářské plánování, plány rekultivací
- EIA, SEA, Územní studie krajiny
- Plánování v památkové péči a ochraně kulturního dědictví; kategorie chráněných objektů a území; krajinné památkové zóny; krajina a dědictví UNESCO
- Hlavní nástroje ochrany životního prostředí v ČR (legislativa, ekonomické nástroje, dobrovolné nástroje, politika životního prostředí)
student:
- umí vyjádřit podstatu / význam územního plánu
- umí charakterizovat postup, požadavky a výstupy hlavních nástrojů krajinného plánování
- dovede kriticky uvažovat o nástrojích územního rozvoje a krajinného plánování a posoudit uplatnitelnost jednotlivých nástrojů v konkrétních situacích
- zná roli jednotlivých aktérů územního rozvoje a krajinného plánování a dovede ji kriticky zhodnotit
- chápe rozdílná teoretická východiska nástrojů územního rozvoje a krajinného plánování
- kriticky s využitím minimálně tří libovolných (relevantních) hledisek diskutuje výhody a nevýhody územní ochrany přírody a krajiny pro společnost a územní komunity v různých geografických měřítkách
Doporučená literatura:
viz sylaby dílčích předmětů doporučených k absolvování:
Akce dokumentů