E-mail | SIS | Moodle | Helpdesk | Knihovny | cuni.cz | CIS Více

česky | english Přihlášení



Seznam kandidátů do Studentské komory ASF

Seznam kandidátů do SKAS pro volby 2014 na volební období 2015-2017

 

Kandidáti jsou seřazeni podle abecedy. Za jménem je uveden program a životopis, pokud kandidát dodal podklady volební komisi v souladu s propozicemi (viz vyhlášení voleb).
Program a životopis kandidátů je přístupný pouze po přihlášení jménem a heslem.

Biologický okrsek

Volební okrsek má 6 mandátů. Voliči mohou odevzdat hlas pro 1 až 6 kandidátů. Celkem je 14 kandidátů.

Chemický okrsek 

Volební okrsek má 3 mandáty. Voliči mohou odevzdat hlas pro 1 až 3 kandidáty. Celkem je 10 kandidátů.

Geografický okrsek

Volební okrsek má 3 mandáty. Voliči mohou odevzdat hlas pro 1 až 3 kandidáty. Celkem je 8 kandidátů.

Okrsek geologie a ÚŽP

Volební okrsek má 2 mandáty. Voliči mohou odevzdat hlas pro 1 až 2 kandidáty. Celkem je 4 kandidátů.

 


 

Organizovaná volební kampaň

Níže je umožněna diskuse pro akademickou obec a kandidáty. Přispívat do diskuse lze po přihlášení k fakultnímu webu (přihlášení pomocí fakultního loginu - např. "novak4" a hesla do CAS). Všechny příspěvky jsou vedeny pod skutečnými identitami členů akademické obce.

Tato kampaň byla v souladu s volebním a jednacím řádem ukončena 24 hodin před započetím voleb. V době probíhajících voleb tak již není možné přidávat další příspěvky. Dříve napsané komentáře však jsou nadále viditelné.

Máte-li pocit, že se vám diskuzní příspěvky nezobrazují ihned, případně nějaký chybí, přejděte prosím na tento odkaz (pomalejší, bez nastavené vyrovnávací paměti).

Akce dokumentů

Mgr. Jan Kříž
Mgr. Jan Kříž píše:
Pondělí 01.12.2014 15:56

Jsem rád, že se sešlo poměrně dost kandidátů. Voliči alespoň budou mít z čeho vybírat. O co v senátu jde a půjde jsem popsal už v článku, který ke kandidatuře všechny vyzývá:

http://web.natur.cuni.cz/student/blog/jan-kriz/proc-je-dulezite-volit-kandidovat-do-akademickeho-senatu

Trochu bych rozvedl to, co má senát ve vlastních rukách - své vlastní fungování a transparentnost.

Rád bych se domluvil s panem děkanem, aby co nejdříve předložil novelu jednacího a volebního řádu ASF - minimálně aby se odstranila podmínka, že členy volební komise musí být senátoři. Jak to pak vypadá, když většina členů komise sama kandiduje? Vím, že jsou to poctiví lidé a věřím, že budou opatrní a nic nezneužijí. Ale není sporu o tom, že jde o ukázkový střet zájmů.

Vzniklo to ale i chybou a nepřipraveností předsedy (Martin Kuthan), resp. předsednictva ASF. Před zasedáním, na němž se vyhlašovaly volby, bylo jasné, že mnozí senátoři nedorazí. Nezajistit si v takovou chvíli souhlasy s členstvím ve volební komisi od nepřítomných senátorů (aby to bylo v souladu se současným volebním a jednacím řádem) prakticky odsuzuje přítomné k tomu, aby na členství v komisi kývli, pokud mají být volby v termínu vypsány. Mnozí jsou tak ve střetu zájmů jen tlakem okolností.

Jde jen o ilustraci celkového (ne)fungování a (ne)stíhání administrativních procedur ze strany předsedy a předsednictva (mnozí na to upozorňovali nejdříve interně při komunikaci s předsedou, předsednictvem, tak posléze na plénu senátu).

V novém složení senátu a s nově zvoleným předsednictvem bych byl rád, aby na začátku byly usnesením senátu nastaveny pravidla a ty se od předsedy, potažmo předsednictva vyžadovaly. Nechci zavádět nové "předpisy" - stačí jen, když se bude dodržovat to, co v jednacím řádu je.

24. dubna byl schválen rozpočet na letošní rok ("rozpis"). Do současnosti (1. 12. 2014 15:45) nebyl zveřejněn na webu https://www.natur.cuni.cz/fakulta/senat/zasedani/dokumenty/2014 - poznámka - kapitálový rozpočet je jiný dokument!

V předešlých letech to šlo:
https://www.natur.cuni.cz/fakulta/senat/zasedani/dokumenty/2013/priloha-zapisu-ze-dne-09.05.-2013-1/view
https://www.natur.cuni.cz/fakulta/senat/zasedani/dokumenty/2012/priloha-zapisu-ze-dne-4.5.-2012/view

Komunikaci a transparentnost má v programech mnoho kandidátů. U těch, co již v senátu byli se lze i ptát po konkrétních činech. Nebo si ze zápisů vytáhnout docházku na zasedání...

Každopádně přeji šťastné klikání;-)

Mgr. David Hurný
Mgr. David Hurný píše:
Pondělí 01.12.2014 22:57

Jsem velice rád, že zde toto téma zaznělo. Na problémy se zveřejňováním zápisů, schválených předpisů či rozpočtu, plénum senátu předsedu upozorňovalo několikrát. Co se týče docházky (a s ní odpovídající aktivní účastí v rámci senátu), tak tu je možno vyčíst ze zápisů. Obdobné je to i s účastí na jednání SKAS (hlavně tou aktivní činností).

A kdo co dělal či nedělal? To ať voliči posoudí sami. Jsou zde programy, zápisy senátu, SKAS, google...kdo hledá ten najde. A nepochybně i facebook, kde se často také řeší různé problémy či dávají rady.

Ladislav Vojtíšek
Ladislav Vojtíšek píše:
Pondělí 01.12.2014 20:28

Pokladam otázky kandidatce Barbore Szmolkove:
1)Kde chcete získat finanční prostředky na financovano výuky jazyku?
2) Na základě čeho chcete zrušit letní a zimní kurzy - mate udelany celofakultni průzkum názoru studentu?
3)Koho oznacujete jako svazaky?
4)Jak se ma podle Vás zachovat senátor, když zjistí, ze zaměstnanci nedodrzuji pravidla?

Barbora Szmolková
Barbora Szmolková píše:
Sobota 06.12.2014 17:17

Ahoj Ladislave,
předpokládám, že jsi studentem, dovolím si ti tudíž tykat. Ráda ti zodpovím všechny tvoje otázky.
1,Výuka cizích jazyků:
Placená výuka angličtiny a nepovinnost skládání zkoušky z ní může mít pro naší fakultu v příštích letech nepříjemné důsledky. Pro velkou část zájemců o studium je výuka cizích jazyků velmi důležitá. Důsledkem toho se nám v budoucích letech může snížit nejen počet kvalitních zájemců o studium, kteří dají přednost nějaké z konkurenčních škol. Výuka cizích jazyků je v dnešní době klíčová nejen pro studium, ale i pro pozdější uplatnění na trhu práce. Je nezbytná pro udržení určitých standardů našich studentů a absolventů. Z těchto důvodů se domnívám, že bezplatná výuka angličtiny, minimálně té odborné, by na naší fakultě neměla chybět.
2, Povinnost účasti na letních a zimních kurzech
Ráda bych zdůraznila, že nejsem pro zrušení letních a zimních kurzů. Jsem pro zrušení povinnosti se jich účastnit. Myslím si, že každý student by měl mít právo rozhodnout se, jestli se daného sportovního kurzu chce nebo nechce zúčastnit. Existence těchto kurzů by neměla být podmíněna povinností se jich účastnit. Jsem přesvědčena o tom, že na ústavu bude i do budoucna dostatek zájemců, kteří rádi vyrazí za sportem bez toho, aby je do toho někdo nutil.
3, Svazák
Svazák je člen nějaké organizace. Jeho hlavní úkolem je získat moc a nadvládu. Chodí po chodbách jako strašák a plete se do záležitostí ve kterých nemá žádné pravomoce a kompetence, odvolávající se na svoje “členství” Pozor, svázáci se rádi sdružují!

4, Pochybení zaměstnace
Úkolem senátora není plést se do záležitostí jednotlivých kateder. Zaměstnanec je v pracovně právním vztahu s fakultou a má tedy svého nadřízeného a rovněž je hodnocen. Pochybení by tudíž neměl řešit člen akademické obce z pozice senátora, ale studenta. Student má právo, shledá-li nějaké opomenutí zaměstnance, řešit daný problém nejprve s daným zaměstnancem a nepomůže-li to, obrátit se na vedoucího katedry, popřípadě garanta daného oboru.
Přeju štastnou volbu při výběru nových senátorů
Měj se
Barbora Szmolková

Bc. Jan Vyvadil
Bc. Jan Vyvadil píše:
Sobota 06.12.2014 21:54

1)doposud v bakalářském stupni studia byla výuka angličtiny jen pro úzko skupinu studentů, v navazujícím studiu chyběla úplně
2)-
3)ano, tohle přesný případ chování některých kateder, resp. jejich vedení
4)senátor pokud něco řeší, tak především s vedením katedry, tedy s příslušnými proděkany; student nemá žádný vztah k vedoucímu katedry - student řeší věci s vyučujícím, garantem případně senátorem nebo proděkanem. Problémem je také to, že garant zodpovídá za výuku, ale často je podřízen přání vedení katedry, které ne vždy bere v potaz, že primárním cílem univerzity je vzdělávat.

A obecně, pokud je svazák ten, kdo se nebojí říci svůj názor, snaží se dohlížet na to, aby věci fungovaly podle pravidel (jak psaných, tak nepsaných), hájí zájmy studentů, tak klidně více svazáků.

Bc. Samuel Pažický
Bc. Samuel Pažický píše:
Úterý 02.12.2014 22:58

Zdravím všetkých,
ja len, z pozície kandidáta, je mi ľúto, že samotné voľby nie sú vôbec propagované, resp. sú propagované málo, s hocikým som o nich hovoril, tak sa to dozvedel odo mňa (chemická sekcia), podľa mňa by mal byť nejaký väčší plagát informujúci o termíne volieb a spôsobe hlasovania hneď na vchodových dverách alebo na fakt viditeľnom mieste tak, aby si to všetci všimli.
Tiež by som rád touto formou pozdravil toho, kto zobral asi 20 mojich letákov z kamenného zábradlia pred CH2 a vyhodil ich alebo čo s tým, že síce to veľa nestálo, ale niečo to stálo - verím, že to nebol nikto z ďalších kandidátov... ;)

Bc. Jan Kretschmer
Bc. Jan Kretschmer píše:
Středa 03.12.2014 10:46

Taky nám odtamtud zmizely, tipuji to spíše na nějakou aktivní paní uklízečku.

Mgr. David Hurný
Mgr. David Hurný píše:
Středa 03.12.2014 15:00

To s plakáty - těch včera zmizelo více. I ty naše (jak ty volně položené před CH2), tak ty vylepené na dveřích. Zmizeli především ty z okolí biochemie.
K propagaci - ono už je úspěch, že se přihlásilo alespoň dostatek kandidátů. Předpokládám, že se bud ještě rozesílat email.

Mgr. Rastislav Oľhava
Mgr. Rastislav Oľhava píše:
Středa 03.12.2014 21:55

Ja sa vôbec nedivím, že vám miznú plagáty. Dnes si na mňa David čumel z plagátu na pánskom wc :D Niekedy je menej viac...

Bc. Samuel Pažický
Bc. Samuel Pažický píše:
Čtvrtek 04.12.2014 15:36

No, mne zmizli prakticky z minúty na minútu, takže možno aj nejaká aktívna profesorka(/profesor).. no škoda, lebo normálne tam zvyknú byť letáky o nejakých party a blbostiach a tie tam vydržia aj 2 týždne, tak len som to považoval za zaujímavé..

Mgr. Jan Kříž
Mgr. Jan Kříž píše:
Pátek 05.12.2014 16:19

Protože u mnohých byl/je tématem nový fakultní znak, tak uvádím základní informace v souvislosti s pravomocemi fakultního senátu.

Podle statutu UK (článek 62a, odstavec 3 - http://cuni.cz/UK-6484.html ) je fakultní znak součástí statutu fakulty*. Což znamená, že jakýkoli budoucí znak fakulty musí schválit akademický senát jako novelizaci statutu (tj. 2/3 přítomných senátorů, nejméně však nadpoloviční většina všech senátorů).

Tím "schválit" je myšleno to, že senát bude hlasovat o návrhu, který předloží děkan. Jinak řečeno, nebude platit nic, co senát neschválí. Senát ale sám nemůže předkládat návrhy (ledaže by si je osvojil děkan). Efektivně má senát možnost veta, ale nemá možnost rozhodnout co bude znakem.

To, jaký (jeden) znak bude předložen, je čistě na děkanovi. Ten se samozřejmě může rozhodnout podle čehokoli (např. hlasování akademické obce, orientační hlasování senátu, hlasování kolegia děkana, doporučení nějaké komise nebo svého subjektivního úsudku nebo třeba hodu mincí).

* Poznámka - znění statutu se měnilo, v čase zveřejnění "trojúhelníků" toto ještě neplatilo.

Mgr. Vojtěch Zeisek
Mgr. Vojtěch Zeisek píše:
Pátek 05.12.2014 17:37

Byl by to důvod, aby někdo hyperaktivní strhával plakáty? Doufal bych, že ne. Jakýkoliv spor o logo na plakátu bych považoval za malichernost a ztrátu času..

Mgr. Jan Kříž
Mgr. Jan Kříž píše:
Pátek 05.12.2014 17:49

Téma loga nemá s mizejícími plakáty nic společného. Plakáty nemá nikdo odstraňovat, pokud jsou na místech, kde nikomu nevadí (ať již je na nic znak jakýkoli).

O legislativní situaci ohledně znaku/loga zde píšu v zájmu osvěty, aby si někteří od volby do senátu neslibovali něco, co z principu nelze naplnit.

Magdalena Holcová
Magdalena Holcová píše:
Pátek 05.12.2014 21:03

Vzkaz kandidátům ze záhrobí :D
Ahoj,
Omlouvám se, že straším na fakultě, kam už oficiálně nepatřím, ale mám dvě otázky, které mi nedají odpočívat v pokoji :0)
První je pro každého z kandidátů, kteří mají v programu něco na způsob zvětšení informovanosti akademické obce o činnosti senátu/zlepšit komunikaci senátu s akademickou obcí nebo prostě něco na ten způsob. Máte nějakou konkrétní představu, jakými prostředky se o to budete pokoušet?
Druhá je bonusová pro ty, kteří již v současnosti jsou senátory: Na čem to vázne? (A ještě malá konkrétnější podotázka - proč hyde.park skončil jako nástěnka pro inzerci akcí ACSA?)
Předem díky za odpovědi, mějte se krásně a hlavně - díky že kandidujete!
S pozdravem
Celie, lid ve výslužbě

Mgr. Jan Kříž
Mgr. Jan Kříž píše:
Pátek 05.12.2014 23:10

Ahoj Celie,

tady je pár mých nápadů, které jsou při mých zkušenostech proveditelné. Ale všechny mají jedno společné - vyžadují práci a aktivitu "navíc" - nad rámec běžných "povinností" senátora. I když snahou senátora by mělo být komunikovat...

1) Mnohé může být dosaženo pečlivým dodržováním jednacího řádu. Pozvánky týden předem (a nejenom na webu senátu, ale i na celofakultním webu). Osobně bych jako součást pozvánky rád na webu zveřejňoval všechny podkladové materiály, které zveřejnit jdou (nejsou to všechny, ale značná část ano).

2) Prakticky okamžité zveřejňování usnesení senátu a včasné zveřejňování zápisů ze senátu, které budou dostatečně informativní - aby i nepřítomní pochopili, o co na jednání šlo.

3) Každý měsíc chodí všem členům akademické obce fakultní newsletter. Předseda má možnost do něj přispívat. Byl bych pro zavedení "Senátního okénka" - v newsletteru jsou nyní občas i méně významné věci.

4) Hydepark byl pokus před lety, myslím že hlavně kolem mě a Vojty - v první chvíli využít zapojení všech kandidátů a udržet s nimi kontakt a posléze dalších co se aktivně připojí. Pomalu to odumřelo na nedostatku aktivity (resp. aktivita se asi přesunula u stávajících senátorů jinam). Do budoucna bych rád nějaký takovýto komunikační kanál zavedl. Aby např. všichni zájemci dostali týden předem na e-mail pozvánku na senát i s programem (stejně je veřejná a má být na webu). Rád bych, aby na jednání senátu chodilo více hostů - aby se celkově zvedla informovanost o dění na fakultě. Tady si jsem ale i vědom toho, že to je o zájmu na druhé straně. Uvidíme, kolik neúspěšných kandidátů někdy zavítá na zasedání (zasedání jsou veřejná).

Honza;-)

Magdalena Holcová
Magdalena Holcová píše:
Sobota 06.12.2014 21:57

hlas ze záhrobí pokračuje:
Ahoj Honzo, díky za odpovědi. Následující otázky sice reagují na Tvé odpovědi, ale jsou opět určeny všem, kdo deklarují úmysl informovat a zejména těm, kdo už v senátu jsou.
1) Byly v končícím funkčním období zveřejňovány k pozvánkám i podklady? Pokud ne, na čem to vázlo?
2) Takže by to mohlo vypadat třeba tak, že se všichni, kdo mají informování akademické obce v programu, budou střídat a vždycky jeden vytvoří k zápisu vysvětlivky, aby člověk zvenčí pochopil, o co šlo?
4) Nevím, jak je to v současnosti, ale před pár lety jsem investovala docela dost času do experimentu, který měl testovat právě zda "to je o zájmu na druhé straně". Samozřejmě chápu, že když senátoři uspořádali "Setkání SKAS se studenty" a toto pak vešlo do historie pod nepřesným názvem "Rande ve čtyřech", tak to demotivuje. Ale nelze čekat, že když studenti slyší poprvé slovo senát, tak hned pochopí, že je to něco důležitého. A v době mého experimentu nešlo zjistit, co senát řeší, aniž by byl člověk v něm. Svého času jsem měla asi vyšší účast na zasedáních než mnozí senátoři, ale co řeší jsem tam nezjistila - všechno už bylo předdomluvené maily a na zasedání se už jen zvedaly ruce. Z hlediska choreografie to sice bylo hezké, jak se ty ruce synchronizovaně zvedaly, ale informační hodnota nulová. Změnilo se něco od té doby? Mají dnes lidé zvenčí šanci zjistit, co senát řeší?
Předem díky za další odpovědi (velmi doufám, že i od dalších jedinců), s pozdravem
Celie, lid ve výslužbě

Mgr. Jan Kříž
Mgr. Jan Kříž píše:
Sobota 06.12.2014 23:39

Ahoj Celie,

1) pozvánky v končícím období byly v některých případech pozdě. Podkladové materiály dostávali pouze senátoři a co vím, tak také často pozdě. V čem to vázlo? Je to odpovědností předsedy, který sice může na někoho výkon administrativy delegovat, ale zase co vím, tak to neučinil.

2) nedělal bych zápis a k němu vysvětlivky. Ty by stejně byly vždy jen "subjektivní interpretací". Ale ideálně zápis psaný tak, aby nesl dost informací i pro nezasvěcené. Na druhou stranu, zápis je zápisem z jednání, ne předkládací zprávou. Ono hodně by vyřešilo, pokud by k zápisu byly dostupné ty podkladové materiály - tak by případný pozorovatel mohl získat ucelenou informaci.

4) ano, je to hodně práce a odezva u "akademické veřejnosti" je často malá (a tedy demotivující). Chápu senátory, kteří se místo větrných mlýnů zaměří na reálné dosahování cílů (skutečně podstatných a k dobrému). Dlouhodobě je ale takováhle práce navíc s komunikací důležitá. K tomu např. můj návrh na něco jako vlastní web senátu pro předávání know-how. Kdyby byl přístupný akademické veřejnosti, tak si tam zájemci mohou mnoho informací dohledat.

Honza

Mgr. Vojtěch Zeisek
Mgr. Vojtěch Zeisek píše:
Pátek 05.12.2014 22:09

Měl bych pár dotazů pro biology.

Pro všechny:
Co se podle Vás současnému končícímu senátu daří? V čem na jeho práci chcete navazovat? Co je naopak v jeho fungování (zcela) špatně a co chcete změnit?
Obecně postrádám (až na výjimky) nějakou dalekosáhlejší pozitivní vizi rozvoje. Máte? Negativní vymezení je sice dobrý impulz začít něco dělat, ale nestačí to.

Konkrétně:

Zoltán Miklós
Jak souvisí BERT se senátem? Ten časopis vznikl jako čistě stuentská iniciativa a na komunikace se všemi studenty už tu jsou jiné prostředky... Chceš na nich něco měnit? Případně co a jak?
Na Bioseznamováku se SKAS podílí. Chceš na tomto něco měnit? Co a jak?

Michal Zima
Jak souvisí BERT se senátem? Ten časopis vznikl jako čistě stuentská iniciativa a na komunikace se všemi studenty už tu jsou jiné prostředky... Chceš na nich něco měnit? Případně co a jak?
Proč zrovna platforma PříFUK? Jak se překrývá/doplňuje/... s BERTem a dalšími?

Václav Tichý
Pokud se o bistro ve Viničné nikdo nebude aktivně zasazovat, tak se tam neobjeví... Chceš se o něj zasazovat? Máš nějaký konkrétní nápad, kde by to mohlo být apod?

Petr Táborský
Jak chceš nahradit chybějící finance, které vypadnou při snížení počtu přijímaných studentů?
Jaké jsou možné problémy a nevýhody spojené s delším otevřením SISu pro zápis?

Rastislav Oľhava
Co považuješ ze svého dosavadního působení v senátu za největší úspěch? A co naopak za neúspěch?
Jak jsi během posledních dvou let pracoval na zlepšení bodů uvedených ve Tvém programu?

Michael Mikát
Máš pravdu, že senát je kontrolní a legislativní orgán, který ani nemůže předpisy předkládat. Přesto, aktivní přístup senátorů je velice pozitivní: není potřeba jenom reagovat na věci, které už se dějí a být tak o krok vzad, ale je možné rovnou od základu vymýšlet věci dobře. Na jednu stranu odmítáš "práci navíc", na druhou se hlásíš k aktivitě (která je důsledně vzato taky navíc), tak vlastně nevím, jak si to představuješ v praxi...
Jak chceš nahradit chybějící finance, které vypadnou při snížení počtu přijímaných studentů? Máš pro svoje finanční úvahy nějaké podklady?
Správně podotýkáš, GAUK spadá pod univerzitu a na sama fakulta se s tím nic neudělá.
Eduroam je dokonce celoevropská záležitost, která vyžaduje určitá shodná nastavení. Co se týče kvality síťové infrastruktury, opět jsme mimo úzce vymezený legislativně-kontrolní záběr senátu. CIT jistě bude otevřený debatě, ale budou v ní padat technické věci stran zajištění bezpečnosti a třeba i financí. Na to bude třeba se připravit s někým, kdo tomu rozumí.

Tereza Matějková
Máš nějakou představu, jak by mohl ten jazykový kompromis vypadat? Tyhle otázky se vynořují snad po celou dobu historii senátu (od revoluce) a zatím nikdo s uspokojivou odpovědí nepřišel...
Jak by se mohla zpětná vazba od studentů při hodnocení výuky zefektnit? K čemu bys ta data použila?

Tomáš Macháček
Jak jsi během uplynulých dvou let pracoval na bodech, které máš nyní uvedené ve svém volebním programu? Co se povedlo? Co se naopak nepovedlo? Jak chceš navázat na svou dosavadní senátorskou práci? Co chceš naopak dělat jinak?
Jak hodnotíš dosavadní spolupráci s děkanem a jeho kolegiem? Chceš na tom něco měnit? Případně co a jak?

Michael Kotyk
Proč je kandidatura nutné zlo? Jak jinak si představuješ demokratické řízení instituce (od fakulty po stát) než tak, že členové společenství se o něj budou aktivně zajímat a podílet se na jeho chodu?
Jak si představuješ důslednou informovanost veřejnosti? Jak zajistíš, že příjemci ty informace skutečně vezmou na vědomí a projeví nějaký zájem?
Jak chceš STARS reformovat? Jak zajistíš finance?
Jak chceš nahradit chybějící finance, které vypadnou při snížení počtu přijímaných studentů?
Nějaký konkrétní nápad na zavedení povinných předmětů? Nebo alespoň postup jak toho dosáhnout?
Jak si představuješ ideální funkci OVV a jak by mělo být kontrolováno?

Vojtěch Kačírek
Jak si představuješ ideální metodu informování studentů o důležitých věcech?
Co jiného je zapojení se do aktivit pro zahraniční studenty, než účast v existujícím Erasmus klubu? Jak to souvisí se senátem a jeho pravomocemi a úkoly?
Co má senát co společného s večírky?
Studentské spolky mají možnost (a také to dělají) žádat SKAS o finanční podporu. Dále je tu SUP. Chceš na tomto něco měnit? Případně proč a jak?

Michal Dibus
Myslíš, že zájmy PřF a studentů jsou nebo by měly být rozporu? Případně proč a jak a jak se s tím vypořádat?
Cizí jazyky jsou nekonečný příběh... Jak chceš přesvědčit vedení faulty, aby na ně uvolnilo víc peněz?
Jaké další jsou ty problémy bakalářských a magisterských studentů a jak je chceš řešit?

Dora Čertnerová
Jak chceš zlepšit prestiž PřF?
Jak chceš z pozice senátorky zlepšit pozici žen na poli vědy?
Máš nějaký příklad změn prosazovaných zdravým rozumem?

Pavel Bystřický
Menzy patří pod univerzitu, ne pod fakultu. Jak je chceš z pozice fakultního senátora ovlivnit?
Jak chceš přesvědčit vedení fakulty, aby na jazyky uvolnilo víc peněz?
Automaty na kávu a mapy jsou takové technické věci. Jakou máš vizi rozvoje fakulty?

Jindřich Brejcha
Jak chceš v senátu využít své sportovní zkušenosti?
Jak chceš zvýšit zájem studentů o dění na fakultě?
Jak má podle Tebe vypadat důsledné infrmování veřejnosti? Jak zajistíš, aby příjemci tyto informace neignorovali?

Bc. Dora Čertnerová
Bc. Dora Čertnerová píše:
Sobota 06.12.2014 19:44

Ahoj Vojto!
Jsem ráda, že se ptáš. Kandiduji teprve prvním rokem, proto mé představy, co prosazovat nemají tak konkrétní podobu. Zlepšení prestiže PřF či prosazování změn se zdravým rozumem jsou má hlavní kritéria, která budu mít neustále na paměti. Pokud bych byla zvolena, nejprve se budu muset ,,rozkoukat", než začnu předkládat vlastní návrhy, aby mé úsilí bylo co nejefektivnější. Každopádně chci s lidmi co nejvíce komunikovat, ptát se kolegů a lidí, co znám, na jejich názory, diskutovat.
Co si myslím, že by bylo potřeba je například omezit co nejvíce administrativu - často zbytečně zdržuje od práce, snížit počet přijímaných studentů, zviditelnit naší fakultu nejen pro studenty středních a základních škol, ale také pro širokou veřejnost. Přeci jen, drtivou většinu peněz máme od daňových poplatníků. Byla bych proto ráda, pokud by se podařilo veřejnost více přesvědčit o smysluplnosti základního výzkumu, a to pomocí popularizace vědy. Myslím, že spolupráce s firmami by měla pokrývat aplikovaný výzkum a finance z veřejných peněz ten základní.
Dorka :-)

Mgr. Vojtěch Zeisek
Mgr. Vojtěch Zeisek píše:
Pátek 05.12.2014 22:16

Ještě bych prosil i nebiologické senátory, kteří opětovně kandidují, aby odpověděli na tyto otázky:
Co se podle Vás současnému končícímu senátu daří? V čem na jeho práci chcete navazovat? Co je naopak v jeho fungování (zcela) špatně a co chcete změnit?
Co považujete ze svého dosavadního působení v senátu za největší úspěch? A co naopak za neúspěch? Jak jste v uplynulých dvou letech pracovali na bodech uvedených ve Vašich volebních programech?

Mgr. Jan Kříž
Mgr. Jan Kříž píše:
Sobota 06.12.2014 00:21

Ještě přidám dva nápady k internímu fungování senátu. Budu rád, když se uskuteční, ať již je bude naplňovat kdokoli.

1) Interní / provozní web senátu - nemusí být nutně "tajný" - měl by obsahovat souhrn dobrých postupů, know-how a tipy a triky, stejně jako zajišťovat kontinuitu v komisích. Popsat, co se od senátora očekává a co se v průběhu roku děje. Na co se připravit.
Pomocníkem může být především pro předsednictvo a volební komisi. Při každých volbách se řeší (skoro) to samé. O co jednodušší by bylo někde vzít "mustr", jen ho zkontrolovat a jet podle něj.
Prostě místo, kde se nabyté zkušenosti (např. členů volební komise pro volbu děkana) zachovají.

Samozřejmě, vždy budou situace, kdy je dobré se "obrátit na Matouška". Nebo obecně na konkrétní zkušené lidi, co pomůžou. Ale bylo by fajn, aby to bylo až tehdy, když skutečně není jiná možnost. On ani Matoušek tu není navždy...

Na druhou stranu nemusí to být nic extra formálního. Koneckonců, interní web SKAS už částečně naplněn je. Pro kontinuitu instituce to je důležité - bohužel jednotlivci to nikdy slávu (ani znovuzvolení) nepřinese.

2) Vzdělávání senátorů - všechno nakonec stojí a padá na lidech. Zvlášť ve SKAS tyto volby přinesou značnou obměnu. Rád bych, aby noví senátoři (všichni, i zaměstnanci) prošli školením k vysokoškolské legislativě a k fungování akademické samosprávy. Nejlepší by bylo uspořádání kurzu ACSA v Praze, ale i jiné obdobné alternativy jsou fajn. Takovéto vzdělávání by senátorům mělo být plně hrazeno z rozpočtu senátu.

Mgr. Michael Mikát
Mgr. Michael Mikát píše:
Sobota 06.12.2014 22:25

Odpovědi Vojtovi:

Mé vyjádření k neaktivitě bylo možná napsáno poněkud neobratně. Nemyslím tím to, že bych nechtěl se zapojovat do vytváření návrhů zlepšujících fungování fakulty v té míře, v jaké to bude z pozice akademické senátora možné (na rovinu přiznám, že přesný rozsah pravomocí akademického senátu neznám). Naopak mou prioritou není aktivně se zapojovat do oficiálních propagačních akcí fakulty (den otevřených dveří, úvodní soustředění, bioseznamovák a podobně), což sice není spojené s mandátem akademického senátora, ale právě akademičtí senátoři se na tom často podílí (a případně i slibují ve volebním programu). Ostatně se domnívám, že dobré jméno fakulty a určitou reklamu pro fakultu dělám v docela velké míře na různých biologických akcích pro středoškoláky.
Pokud jde o počty přijímaných studentů, tak jsem si vědom toho, že je třeba nalézt určitý kompromis mezi tím, co je pro fakultu ekonomicky únosné, a tím, co považuji za ideální počet. Na druhou stranu se domnívám, že jsou příliš zdůrazňovány příjmy z hlavy student a jsou zanedbávány výdaje na něj (tedy kolik stojí sklíčka a vytištění protokolů na praktika? Kolik student vypije vody? Kolik spotřebuje toaletního papíru? O co víc se svítí, když je tam o studenta navíc? - to vše by bylo dobré zkusit vyčíslit). Taky čím více studentů studuje, tím je třeba více poslucháren, míst v pracovnách a podobně. Na rovinu přiznám, že kde sehnat finance místo studentů nevím. Na druhou stranu snížení počtu studentů umožňuje i nějaké úspory, a více prostoru (který může z hlediska efektivity vědy a výuky působit někdy podobně jako peníze - pořídí se nový skladnější nábytek, nebo je díky uvolnění prostoru možné využívat stále stávající?). Pokud nebude ekonomicky reálné snížení tak jsem pro 1) nenavyšování 2) změnu skladby studentů tak, aby se přijímalo méně magisterských a hlavně doktorských studentů. Domnívám se, že by snížení počtu studentů mělo být jednou z dlouhodobých priorit PřF UK, neboť menší množství studentů je možné efektivněji vzdělávat a pro takto velké množství absolventů bude těžko pracovní uplatnění v oboru.
Jestliže Gauk je záležitost hlediska fakulty obtížně řešitelná, tak je alespoň možné iniciovat diskusi na dané téma a zajistit to, aby nejlepší projekty bakalářských studentů byly alespoň nějak podpořeny z fakultních zdrojů. Domnívám se, že je důležité, aby studenti nebyli diskriminováni dle vaku, ale dle schopností a potenciálu.
Domnívám se, že zrovna koupení více wi-fi routerů není věc, která by byla nějak náročná a nerealizovatelná.

Mgr. Jan Kříž
Mgr. Jan Kříž píše:
Sobota 06.12.2014 23:53

Ahoj Míšo,

jen pro upřesnění faktů:

Bioseznamovák není oficiální akce fakulty, ale vlastní iniciativa skupiny biologických studentů (často senátorů). Oficiální akcí na biologii je úvodní soustředění v Praze.

Souhlasím, že menší počet studentů je pro vzdělávání lepší. Ale ta diskuse o tomhle je dost ekonomická a dost složitá a především - do značné míry determinována aktéry mimo PřF a UK.

Doporučuji si také najít přesná čísla přijímaných a zapsaných v posledních letech (viz web studijního, výroční zprávy fakulty a další zdroje). Liší se to obor od oboru s určitými výkyvy, ale celkově je trend "nezvyšovat, spíše ubírat" již realitou posledních pár let.

Mgr. Michael Mikát
Mgr. Michael Mikát píše:
Sobota 06.12.2014 22:36

Odpověď Celii (Jak plánuji informovat akademickou obec o dění v případě svého zvolení):
1. Dohlížet na to, aby o zásadních řešených tématech a rozhodnutích byli studenti informováni e-mailem a informace byli na fakultním webu (často se děje, ale ne vždy)
2. Psáti osobní komentáře a názory k tématům aktuálně probíraným v akademickém senátu na facebook (vím, že patříš k menšině, ale dnes opravu platí, že facebook je velmi rychlé a efektivní rozhraní na šíření informací, navíc můj profil by měl být vidět i nepřihlášeným)
3. Informovat své přátele v osobních rozhovorech a doufat, že informace předají dál (myslím že tímto kanálem se to k Tobě dostane velmi rychle)

Komentáře byly zakázány.