E-mail | SIS | Moodle | Helpdesk | Knihovny | cuni.cz | CIS Více

česky | english Přihlášení



Souhrn aktuálních grantových výzev - 15. 10. 2014

 

POKUD CHCETE TENTO SOUHRN DOSTÁVAT JEDNOU ZA 14 DNÍ EMAILEM, PŘIHLASTE SE K JEHO ODBĚRU

 

OBSAH

1) Dokumenty pro Horizont 2020 na Participant Portal EK

2) Společná výzva České republiky a Švýcarska v rámci iniciativy EUREKA – do

             31. 12. 2014

3) Zpravodaj DG RTD o mezinárodním výzkumu č. 48

4) Horizon 2020 - in brief - publication now available

5) Horizon 2020 na sociální síti LinkedIn

6) Konference o řízení mezinárodních vědeckých výzkumů - 19. 11. 2014,

            Olomouc

7) Výzva expertům - Vědecko-technický a hospodářský výbor pro rybářství - do

            15. 12. 2014

8) Konzultace k ICT pro strategickou agendu stárnutí společnosti - do 24. 10.

            2014

9) Průzkum Eurobarometru na téma “Veřejné vnímání oblasti vědy, výzkumu a

             inovací”

10) Prezentace z konference COHESION POLICY AND THE SYNERGIES

             WITH THE RESEARCH AND INNOVATION FUNDS: THE

              STAIRWAY TO EXCELLENCE

11) Veřejná konzultace: Cloud computing a Software -do 17. 10. 2014

12) EUREKA Innovation Event 2014 - 19. 11. 2014

13) Otevřena výzva FET Open v oblasti koordinačních a podpůrných aktivit

14) 3. výzva JPI Urban Europe - ERA-NET Smart Cities and Communities

             (ENSCC) - do 31. 3. 2015

15) MEZINÁRODNÍ INOVAČNÍ SOUTĚŽ SEDM CÍLŮ PRO FRANCII

             ZÍTŘKA

16) Soutěž - KOUZLO MÉHO EXPERIMENTU a CESTA DO LAS VEGAS - v

             rámci Stratocaching 2014 - do 24. 10. 2014

17) The Dreyfus Prize in the Chemical Sciences - do 2.3. 2015

18) ACS Award for Encouraging Women into Careers in the Chemical Sciences

             – do 1.11. 2014

19) Caird Senior Research Fellowship - do 24. 10. 2014

20) Přechodné řešení účasti Švýcarska na aktivitách programu Erasmus+

21) SHELL IDEAS360 2014 - soutěž pro studenty do 1. 12. 2014

22) Laboratory Animal Science Association - LASA BURSARIES - at any time

               of the year

23) ZMĚNA TERMÍNU kontaktního semináře Norských fondů a fondů EHP –

               připomínka

24) Jak sladit rodinný a pracovní život - interaktivní seminář IPSC UK

25) Česká inovace otevírá čtvrtý ročník největší soutěže nových nápadů - do 21.

               11. 2014

26) Informace OPV - Skupina osobního rozvoje pro doktorandy a

               postdoktorandy

27) Přehled grantů, stipendií a cen pro ženy ve vědě

28) Workshop o patentových databázích - 22. 10. 2014, Praha

29) Informace OPV - Nabídka semináře ERC

30) 2015 LEMELSON-MIT NATIONAL COLLEGIATE STUDENT PRIZE  

               COMPETITION - PRE-REGISTRATION - do 30. 1. 2015


1) Dokumenty pro Horizont 2020 na Participant Portal EK

Evropská komise zveřejnila v rámci  tzv. Participant Portal - zde- strukturovaný přehled všech dokumentů, které se úzce vážou k problematice programu Horizont2020. Zájemci zde najdou přehledně uspořádané a dostupné dokumenty (v EN) včetně právních dokumentů, příruček, formulářů a dalších dokumentů (ne zcela všechny dokumenty jsou v tomto okamžiku k dispozici a budou postupně Komisí doplňovány) Tyto dokumenty by měly významně napomoci podávání návrhů projektů ve výzvách - seznam dokumentů zde

 

2) Společná výzva České republiky a Švýcarska v rámci iniciativy EUREKA – do 31. 12. 2014

Česká republika a Švýcarsko společně otevřeli v rámci programů EUREKA a Eurostars bilaterální výzvu pro podávání návrhů tržně orientovaných, inovativních projektů z oblasti výzkumu a vývoje, zaměřených na vyvíjení nových produktů, procedur a služeb pro civilní využití. Výzva je otevřena všem tématům, ale hlavní zaměření je na vývoj zdravotnických technologií, technologií zpracovávání a informačních a komunikačních technologií. Úspěšné projekty obdrží podporu od Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy a švýcarské Kanceláře státního tajemníka pro vzdělávání, výzkum a inovace. Výzva se uzavře 31. prosince 2014. 
Další informace jsou dostupné zde.

 

3) Zpravodaj DG RTD o mezinárodním výzkumu č. 48

Generální ředitelství EK pro výzkum a inovace (DG RTD) publikovalo nové číslo svého zpravodaje o mezinárodním výzkumu, který informuje např. o následujícím: přistoupení zemí Západního Balkánu  a Moldavska h programu Horizont 2020, globálním rozměru odpovědného výzkumu a inovacích, vyhodnocení společné výzvy EU – Japonska v oblasti ICT, semináři japonské kosmické politice či o 3. výročním zasedání Celosvětové rady pro výzkum v Pekingu. Newsletter naleznete zde.

 

4) Horizon 2020 - in brief - publication now available

The EU Framework programme for Innovation

Horizon 2020 is the biggest EU research and innovation programme ever. Almost €80 billion of funding is available over seven years (2014 to 2020) – in addition to the private and national public investment that this money will attract. This guide explains the Horizon 2020 programme in more detail.
It is available in 24 languages. Download it for free at the following address:

  •  

 

5) Horizon 2020 na sociální síti LinkedIn

Odborné skupiny na sociální síti LinkedIn, umožňující sdílení informací, diskuzi a vyhledávání partnerů v rámci programu Horizont 2020: 

" HORIZON 2020 " Framework Programme for Research & Innovation [Official Group]

Horizon 2020, Framework Programme for Research and Innovation Group

Find a HORIZON 2020 Partner

Horizon 2020 & FP7 Consortium - Project - Partner - Business Idea

Horizon 2020 - the Framework Programme for Research and Innovation - Professional network

Horizon 2020 R&D: Proposals and Projects

Horizon 2020 Partner Finder

Horizon 2020 Programme - Research for SMEs

Intelligent Energy for Europe Community. Horizon 2020

Partner Search Horizon 2020: Food security, sustainable agriculture, forestry and bio-economy

Horizon 2020 - News and Views

 

 

6) Konference o řízení mezinárodních vědeckých výzkumů - 19. 11. 2014, Olomouc

Cílem konference, která proběhne 19. 11. v Olomouci, je poskytnout účastníkům informace z oblasti řízení mezinárodních výzkumných projektů. Dopolední blok konference se bude věnovat programu Horizon 2020. Do odpoledního blok organizátoři zařadili panelové diskuze, kterých se zúčastní hodnotitelé, úspěšní žadatelé i řešitelé.

Stáhněte si .

  •  19. 11. 2014 od 9:00 do 18:00
  •  Best Western Hotel Prachárna, Olomouc
  •  Registrujte se pomocí online formuláře. Konfereční poplatek je 800,-.

 

7) Výzva expertům - Vědecko-technický a hospodářský výbor pro rybářství - do 15. 12. 2014

Evropská komise zveřejnila výzvu expertům, kteří by se zapojily do Vědecko-technického a hospodářského výboru pro rybářství (Scientific, Technical and Economic Committee for Fisheries, STECF).


Výbor bude složen z vědeckých odborníků v oblasti rybářství a vodního hospodářství. Úkolem tohoto výboru bude poskytovat poradenství Komisi v otázkách týkajících se zachování a správy živých vodních zdrojů, včetně biologických, ekonomických, environmentálních, sociálních a technických hledisek.


Uzávěrka pro posílání návrhů je 15. prosinec 2014.

 

 

8) Konzultace k ICT pro strategickou agendu stárnutí společnosti - do 24. 10. 2014

Síť “AgeingWell” zahájila veřejnou online konzultaci k využítí informačních a komunikačních technologií (ICT) pro strategickou agendu stárnutí populace. Vzhledem k budoucím výzvám a nezbytné podpoře dalších opatření a politik k využítí konkurenceschopnosti trhu v oblasti ICT a stárnutí, je cílem shromáždit stanoviska zúčastněných stran operujících v daném sektoru. Výsledky konzultace budou doručeny Evropské komisi a přispějí k definici celé agendy, která je plánována na prosinec 2014. Konzultace je otevřena do 24. října a zapojit se do ní je možné zde.

 

9) Průzkum Eurobarometru na téma “Veřejné vnímání oblasti vědy, výzkumu a inovací”

Evropská komise zveřejnila speciální zprávu Eurobarometru zaměřenou na průzkum veřejného mínění týkajícího se oblasti vědy, výzkumu a inovací. Hlavním cílem je pomoci dodat programu Horizont 2020 informace ohledně názoru občanů na otázku zaměření vědeckého výzkumu či vypořádání se s problémy, které se jich nejvíce dotýkají. Průzkum byl veden ve 28 členských státech EU mezi 14. a 26. červnem 2014. Dotazováno bylo celkem 27 910 občanů z různých sociálních a demografických skupin. Celá zpráva s referenčním číslem 419 je včetně shrnutí dostupná zde.

 

 

10) Prezentace z konference COHESION POLICY AND THE SYNERGIES WITH THE RESEARCH AND INNOVATION FUNDS: THE STAIRWAY TO EXCELLENCE

Smart Specialisation Platform (S3 platforma) Společného výzkumného střediska (JRC) a DG REGIO spoluorganizovaly v Praze ve dnech 2.-3. října 2014 konferenci při příležitosti spuštění projektu Stairway to Excellence (S2E). Prezentace jednotlivých řečníků jsou k dispozici zde.

 

11) Veřejná konzultace: Cloud computing a Software -do 17. 10. 2014

Evropská Komise zpustila v září online veřejnou konzultaci ve dvou oblastech: Cloud computing a Software (včetně Open Source). Konzultace má za cíl stanovit budoucí výzkumné priority v rámci pracovního programu Horizontu 2020 (kategorie ICT) na období 2016-17. Zasílat příspěvky a názory na zaměření budoucího výzkumu v jedné, nebo obou oblastech je možné do 17. října 2014. Po ukončení konzultace se dne 4. listopadu 2014 v Bruselu (Belgie) uskuteční workshop, na kterém budou projednány pozice a názory vyjádřené v průběhu konzultací různými aktéry.
Více informací naleznete zde.

 

12) EUREKA Innovation Event 2014 - 19. 11. 2014

EUREKA Innovation Event, inovační fórum organizované v rámci švýcarského předsednictví programu EUREKA, se bude konat v Basileji (Švýcarsko) 19. listopadu 2014. Událost představuje pro subjekty ze všech oborů příležitost potkat potenciální partnery v rámci networkingových setkání B2B (business to business) a navázat mezinárodní spolupráci, která přispěje k vzniku nových výzkumných projektů, urychlení inovačního procesu a rozvoji podnikání. Inovační fórum se zaměří na hlavní témata projektového portfolia EUREKA: ICT, průmyslové produkty a technologie jejich zpracovávání, biotechnologie a zdravotnické technologie. Akce bude doprovázena předáváním cen za nejlepší inovativní projekty, EUREKA Innovation Award. Zájemci mohou navštívit některou z doprovodných akcí, které se budou konat 18. listopadu, nebo Švýcarské inovační fórum, které se uskuteční 20. listopadu 2014. 
Více informací naleznete zde.

 

13) Otevřena výzva FET Open v oblasti koordinačních a podpůrných aktivit

FET Open podporuje počáteční fáze výzkumu nebo jakýkoliv nápad na novou technologii. Nebyla stanovena žádná konkrétní témata. FET open podporuje vědce a inženýry z různých oborů ke spolupráci na průlomovém vědeckém a technologickém výzkumu a nezastavuje se u tradičních technologických disciplín.

Návrhy v konkrétní výzvě H2020-FETOPEN-2015-CSA by se měly týkat jednoho z následujících témat:

FET Exchange: strukturování vznikajících témat, která by byla relevantní pro FET, a interdisciplinární komunity kolem nich. To zahrnuje vytváření cestovních map výzkumu, podporu učení a výměny (pokud možno se souvisejícími iniciativami z celého světa), zapojení odpovídajícího počtu disciplín a aktérů jako jsou mladí výzkumní pracovníci a po technologické stránce špičkové MSP a širší zapojení zúčastněných stran.

FET Take-UP: akce podporující zavádění výsledků z výzkumů FET a to způsoby, které jsou komplementární ke (nebo přesahující) kapacitě jednotlivých výzkumných projektů. Příklady zahrnují oslovování investorů a podnikatelů, použití nekonvenčních kanálů (jako nevládních neziskových organizací nebo umělců) nebo zaměření na nové publikum a nové účely (např. sociální inovace, globální rozvoj a mír).

Očekávaným výsledkem je dosažení vedoucího postavení v oblasti nových a vznikajících technologií s výrazným zapojením vědců, občanů, inovátorů a tvůrců politik. Cílem je zlepšit dlouhodobý inovační potenciál Evropy, a to jak v množství nových nápadů, tak v šíři aktérů připravených nápady posunout kupředu.
Evropa musí být připravena zapojit se do výzkumné spolupráce bořící hranice mezi disciplínami, zavést nové výzkumné a inovační praktiky a zvýšit dlouhodobé zavádění vědeckých a technologických výsledků výzkumu.


Pro tuto výzvu je k dispozici rozpočet o 3 milionech EUR, uzávěrka je 29. září 2015. První termín je 31. března 2015.

 

14) 3. výzva JPI Urban Europe - ERA-NET Smart Cities and Communities (ENSCC) - do 31. 3. 2015

Na přelomu roku 2014/2015 bude otevřena nová výzva  JPI Urban Europe - ERA-NET Smart Cities and Communities (ENSCC) - připravena ve spolupráci s iniciativou členských zemí Smart Cities (Smart Cities Member States Initiative). K dispozici bude přibližně 20 miliónů EUR ze společného financování, jež poskytnou národní a regionální dotační agentury ze 12 evropských zemí (Rakouska, Belgie, Kypru, Finska, Nizozemí, Norska, Portugalska, Španělska, Švédska, Švýcarska a Turecka).

ENSCC je zaměřeno na menší projekty (oproti projektům Lighthouse v Horizontu 2020), které se orientují na malá města a testování v menším měřítku.

 

  •  

Výzva definuje čtyři témata:

Inteligentní městské energetické a dopravní systémy

Inteligentní nástroje a služby pro integrované energetické a dopravní systémy

Inteligentní velká data

Inteligentní správa a inteligentní občané

 

Výběrové řízení

Výběrové řízení bude dvoukolové. V první fázi budou uchazeči vyzváni k podání předběžných návrhů. Z nich bude vybráno přibližně 50 návrhů. Uchazeči s úspěšnými návrhy budou vyzváni k vypracování kompletních návrhů. 
Uzávěrka předběžných návrhů je stanovena na konec měsíce března 2015.

 

Česká Republika v současnosti není členem této iniciativy. Subjekty z ČR se k projektům mohou připojit, avšak svou účast musí hradit z vlastních zdrojů.

 

15) MEZINÁRODNÍ INOVAČNÍ SOUTĚŽ SEDM CÍLŮ PRO FRANCII ZÍTŘKA

The start up phase is now closed.

The second phase of the World Innovation Competition will open the 2nd of October 2014.

 

 

18. dubna 2013 zřídil francouzský prezident Inovační komisi, jíž předsedá Anne Lauvergeon a záštitu nad ní převzali ministr pro obnovu hospodářského růstu Arnaud MONTEBOURG a ministryně pro malé a střední podniky, inovace a digitální ekonomiku Fleur PELLERIN.

Komise se zabývala hlavními světovými potřebami a výzvami pro rok 2030, jako je růst počtu obyvatel, jichž bude v roce 2050 na zemi na 9 miliard; urbanizace, která se bude týkat většiny obyvatel; prodloužení délky života při zachování dobrého zdraví; rychlý rozvoj střední třídy v rozvíjejících se zemích; digitální technologie přinášející změnu do všech oborů; nedostatek pitné vody, surovin a energie. Současně si komise dala za cíl věnovat se na jedné straně také společenským inovacím zlepšujícím kvalitu života a na druhé straně upřednostňovat činnosti přínosné v oblasti zaměstnanosti a zahraničního obchodu.

Na základě toho komise identifikovala 7 cílů vycházejících ze silných očekávání společnosti a souvisejících s rostoucími odvětvími. Těchto 7 cílů bude představovat 7 základních pilířů, které Francii z dlouhodobého hlediska zajistí prosperitu a pracovní místa.

Proto nyní Francie představuje Mezinárodní inovační soutěž. Jejím cílem je objevit talentované lidi a budoucí přední aktéry francouzské ekonomiky prostřednictvím podpory růstu francouzských nebo zahraničních podnikatelů, jejichž inovační projekt bude mít z hlediska francouzské ekonomiky zvláštní potenciál.

V soutěži jde o povzbuzení talentů dneška, díky kterým vytvoříme naše společné bohatství zítřka. Ať už se nacházejí ve Francii nebo v zahraničí, ať jsou to tvůrci, novátoři nebo podnikatelé, Francie si přeje, aby ti nejnadanější lidé na světě uskutečnili své projekty právě ve Francii.

V rámci programu Investice budoucnosti a s podporou Veřejné investiční banky Francie vyčlení 300 milionů eur na spolufinancování inovativních projektů spadajících pod jeden ze 7 cílů vytyčených Inovační komisí.

Zahájením Mezinárodní inovační soutěže vláda vytváří skutečnou politiku budoucnosti, která se rozhodně angažuje na podporu těch, kteří každodenně tvoří, inovují a podstupují rizika.

Inovační komise definovala 7 cílů z velmi odlišných oblastí, které představují pilíře budoucího rozvoje Francie.

Podnikatelské projekty předložené v rámci Mezinárodní inovační soutěže se musí týkat některého z následujících cílů:

1. Uskladnění energie 
Pro rozvoj obnovitelných zdrojů energie, jež jsou povětšinou nestabilní, pro optimalizaci produkce elektřiny a rozvoj jejího transportu jsou nezbytné průlomové inovace v systému uskladnění. Tento prvek je nepostradatelný pro úspěch jakéhokoli přerodu v energetice. Francie má v rukou skutečné trumfy v podobě velkých i malých podniků s tradicí v této oblasti a v podobě kvalitního veřejného výzkumu.

  • Description: puce

2. Recyklace vzácných kovů 
Z důvodu nedostatku a vyšší ceny kovů, ale i ochrany životního prostředí se recyklace zvláště vzácných kovů stane nutností. V rámci příznivého evropského prostředí disponuje Francie skutečnými přednostmi. Díky inovacím a odpovídajícímu regulačnímu rámci se v této oblasti mohou objevit noví lídři.

  • Description: puce

3. Zhodnocení mořského bohatství 
Zhodnocení kovů nacházejících se na mořském dně a méně energeticky náročné odsolování mořské vody přinesou rostoucí populaci potřebné zdroje. Francii náleží jedna z nejvýznamnějších oblastí k exkluzívnímu využití mořského dna a působí zde rovněž podniky a výzkumné ústavy se značnými zkušenostmi v tomto oboru.

  • Description: puce

4. Rostlinné bílkoviny a chemie rostlin 
V odpověď na zvyšující se potravinovou poptávku, kterou samotný chov zvířat nebude s to uspokojit, bude nutné vyvinout nové potravinové produkty založené na rostlinných bílkovinách. Společná síla francouzského zemědělství, zemědělsko-potravinářského průmyslu a tradice inovací v gastronomii by měla Francii zajistit značný vývozní potenciál. Naše agrární bohatství nám mimo jiné umožní vyvinout nové materiály.

  • Description: puce

5. Individualizované lékařství 
Rozvoj „omických“ věd (genomika, proteomika atd.), stále užší pouta mezi lékařskými přístroji a léčbou, stejně jako rozvoj digitálních technologií povedou k stále větší personalizaci lékařství, které bude moci být díky přizpůsobení léčby daleko účinnější jak kolektivně, tak individuálně. Francie má v této oblasti řadu výhod vzhledem k mezinárodně uznávanému zdravotnickému systému a výzkumu v tomto oboru.

  • Description: puce

6. Stříbrná ekonomika, inovace ve jménu dlouhověkosti 
Za 15 let bude na světě 1,2 miliardy obyvatel starších 60 let. Většinu výdajů ve Francii vynaloží senioři, kteří mají specifické potřeby. Vznikne zcela nová ekonomika, reagující mimo jiné na ztrátu autonomie. Francouzští senioři, kteří jsou technologiím spíše příznivě naklonění, centralizované zdravotnictví, vědecké dovednosti, existence inovativních startupů zabývajících se integrací a výrobců pomůcek na vysoké úrovni nemohou než napomoci rozvoji tohoto odvětví ve Francii.

  • Description: puce

7. Zhodnocení velkých dat (Big Data) 
Nárůst dat vytvářených jednotlivci, společnostmi a úřady bude možné nově využít a navýšit díky nim produktivitu. Zpřístupnění veřejných dat státem a jeho činiteli bude příležitostí pro rozmach nových startupů. I v této oblasti disponuje Francie množstvím výhod. Francouzská matematická a statistická škola je jednou z nejlepších na světě. V pododvětvích těchto disciplín zaujímá mnoho francouzských podniků čelní pozici.

  • Description: puce

 

Aby bylo možné vybrat nejlepší projekty odpovídající jednomu ze 7 cílů, byl stanoven třífázový postup.

Fáze 1 : Start 
Během této fáze bude vybráno zhruba sto projektů ještě před jejich rozpracováním.

Fáze 2 : Podpora
V této fázi bude vývoj slibných projektů podporován v co největším rozsahu.

Fáze 3 : Vývoj
V této fázi bude poskytnuta co nejlepší podpora praktické realizaci projektů vybraných mezi projekty podporovanými ve 2. fázi.

Autoři projektů se nemusí povinně účastnit všech 3 fází. V závislosti na připravenosti projektu mohou soutěžit o financování již od startovací fáze, anebo projekt předložit až ve druhé fázi.

Tato výzva k předkládání projektů je otevřená všem společnostem, malým i velkým, francouzským i zahraničním, které si přejí prosadit se ve Francii. Mohou to být:

malé nebo velké francouzské společnosti, které mohou být případně ve fázi vzniku, ve smyslu čl. 1832 a následujících obchodního zákoníku, zapsané do obchodního rejstříku;

zahraniční společnosti, které si přejí prosadit se ve Francii. (Smlouva o podpoře bude ovšem moci být uzavřena pouze se společností ve smyslu čl. 1832 a následujících obchodního zákoníku, zapsané do francouzského obchodního rejstříku);

konsorcia, jejichž součástí je alespoň jedna společnost výše zmíněného typu. (V čele konsorcia musí být jedna společnost, jež bude jediným příjemcem pomoci. Konsorcia mohou sdružovat jeden či více výzkumných ústavů ve smyslu právní úpravy Společenství, nejedná se však o povinnost).

Fáze 1, tzv. startovací, byla zahájena 2. prosince 2013 a průběžné uzávěrky proběhnou 30. ledna 2014 a 31. března 2014. Fáze 1 bude uzavřena po dosažení cíle cca 100 vybraných projektů. 
Výběr probíhá rychle (maximálně 6 týdnů) a spočívá zejména v rozhovoru se zástupci projektů, které splnily počáteční podmínky.
Hlavní kritéria výběru příjemců pomoci jsou následující:

Míra kompatibility s jedním z cílů;

Míra inovativnosti (technologické či jiné);

Technická a/nebo vědecká proveditelnost;

Potenciální ekonomické dopady projektu;

Schopnost autora projekt úspěšně dokončit.

Vybrané podnikatelské projekty obdrží peněžitou pomoc ve formě dotací ve výši až 200 000 eur na projekt. 
K uzavření dohody o podpoře dojde nejpozději 4 týdny po rozhodnutí. První část podpory (70 %) bude vyplacena poté, co bude smlouva podepsaná daným podnikem předána Bance pro veřejné investice.

Fáze 2, tzv. fáze podpory, bude zahájena 1. září 2014 (pozn. aktuálně uváděno 2. 10. 2014). Bude zveřejněna výzva k předkládání projektů s harmonogramem a zadávací dokumentací.

Fáze 3, tzv. vývojová, začne v roce 2016, kdy bude vybrán jeden nebo dva nejvíce inovativní projekty v rámci každého ze 7 cílů.

 

  •  

 

 

16) Soutěž - KOUZLO MÉHO EXPERIMENTU a CESTA DO LAS VEGAS - v rámci Stratocaching 2014 - do 24. 10. 2014

Sdružení Žádná věda má za sebou několik experimentů na pomezí vědy, umění a zábavy. Máte nápad na svůj vlastní „kouzelný“ pokus, který byste chtěli uskutečnit, byť by byl úplně z jiné oblasti než Stratocaching?, získejte podporu Žádné vědy a vyhrajte zvláštní cenu serveru Jobs.cz - cestu na největší veletrh inovací International CES 2015!

Jak se zapojit?

Pošlete návrh na „kouzelný experiment“, který byste chtěli realizovat, ve formátu níže uvedeného formuláře. Porota složená z členů sdružení Žádná věda, představitelů serveru Jobs.cz, Technet.cz a agentury Taktiq pak vybere tři nejlepší návrhy, které odměníme.

Kdy se můžete přihlásit?

Své návrhy můžete posílat od 1. září do 24. října 2014, 24:00. Vyhodnocení nápadů proběhne do konce října. Již v průběhu soutěže si pořadatelé mohou vyžádat další podrobnosti návrhu.

Jak „měříme“ kouzlo experimentu?

Na to opravdu nejsou žádné tabulky! Vodítkem ale může být, že takový experiment přináší kromě vědy či zajímavých technologií také estetické kvality, že dokáže zaujmout různé druhy lidí a zprostředkovat poučení hravou formou. Nemusí jít nutně o nápad, který má komerční potenciál nebo přináší konkrétní výsledek využitelný v běžném životě. Klíčové je to, zda přináší inspiraci a rozšiřuje naše obzory. Při hodnocení určitě nebudeme zcela objektivní. Ale možná mezi vámi, autory kouzelných experimentů, najdeme nové přátele a spolupracovníky.

Jak odměníme vítězné návrhy?

 

Tři nejlepší návrhy získávají    

     

prezentaci na stránkách serveru Technet.cz (v případě, že s tím bude autor experimentu souhlasit), která může dopomoci k jejich snazší realizaci

     

roční elektronické předplatné časopisu National Geographic Česko.

   

 

    Nejlepší návrh získává    

     

přímou podporu sdružení Žádná věda při realizaci experimentu. Podpora bude záviset na konkrétní podobě experimentu: může zahrnovat finanční grant, nabídku spolupráce expertů či zajištění publicity, s cílem umožnit autorovi experiment uskutečnit v nejlepší možné podobě.

zvláštní cenu serveru  - cestu a několikadenní pobyt na veletrhu spotřební elektroniky International CES 2105.

  •  

17) The Dreyfus Prize in the Chemical Sciences - do 2.3. 2015

2015 Topic: Making Molecules and Materials
Deadline: March 2, 2015
Announcement: May 2015


  • The Dreyfus Prize in the Chemical Sciences is awarded to an individual in a selected area of chemistry to recognize exceptional and original research that has advanced the field in a major way. The prize is awarded biennially and consists of a monetary award of $250,000, a medal, and a citation.

Recipients of the Dreyfus Prize:

2013: R. Graham Cooks, Purdue University, Chemical Instrumentation (Announcement)
2011: Tobin Marks, Northwestern University, Catalysis (Announcement)
2009: George Whitesides, Harvard University, Materials Chemistry (Announcement)


  • The prize is generally awarded to an individual. If the cited advance is substantially interdisciplinary, those aspects that represent original chemistry should be clear.

  • The prize is open to international nominations of individuals. There is no restriction on the number of nominees from a given institution, nor is institutional approval required. Present Dreyfus Foundation Directors, Advisors, consultants, previous Dreyfus Prize winners, and Nobel Laureates are not eligible.

Nomination Procedure
Any person may nominate a candidate for the Dreyfus Prize. Self-nominations are not accepted. 

Required Information
Nomination package: The nomination should be formatted on 8 1/2 x 11-inch paper, using 12-point font size. Assemble the five items below as a single PDF and email it to prize@dreyfus.org.

 

The online nomination form (available January 2015)

Nomination letter (three-page limit)

CV that includes highest degree and advisor (four-page limit)

List of up to ten total papers and/or patents relating to the nomination

Provisional citation (30-word limit)

Letters of support: Up to three letters of support will be accepted for each nomination. Letters should be PDFs, formatted on 8 1/2 x 11-inch letterhead, using 12-point font size. These letters are to be sent directly to the Foundation at prize@dreyfus.org. Note, letters of support should not be received with the nomination package. 

Questions may be directed to the Foundation office by e-mail at prize@dreyfus.org or by telephone at 212-753-1760.

Award Ceremony
The award ceremony will be held at the institution of the prizewinner and will include the presentation of the award, an award talk, and a reception. The ceremony will most likely be held in late September, depending on the institutional calendar.

 

18) ACS Award for Encouraging Women into Careers in the Chemical Sciences - do 1.11. 2014

  •  The Camille and Henry Dreyfus Foundation, Inc.
  •  To recognize significant accomplishments by individuals who have stimulated or fostered the interest of women in chemistry, promoting their professional developments as chemists or chemical engineers.
  •  The award consists of $5,000 and a certificate. A grant of $10,000 will be made to an academic institution, designated by the recipient, to strengthen its activities in meeting the objectives of the award. Up to $1,500 for travel expenses to the meeting at which the award will be presented will be reimbursed. The Women Chemists Committee of the American Chemical Society will organize the award address.
  •  Nominees for the award may come from any professional setting: academia, industry, government, or other independent facility. The award is intended to recognize significant accomplishments by individuals in stimulating women to elect careers in the chemical sciences and engineering, and in generating a broader appreciation of chemistry as the central science. The award will be granted regardless of race, gender, age, religion, ethnicity, nationality, sexual orientation, gender expression, gender identity, presence of disabilities, and educational background.
  •  November 1 (annual review).

Establishment & Support: The Camille and Henry Dreyfus Foundation, Inc.established the award in 1993.

Online Nomination Procedures

Contact Information


Awards Office
American Chemical Society
1155 16th Street NW
Washington, DC 20036-4801
Phone: 202-872-4575
Fax: 202-776-8008
awards@acs.org

 

19) Caird Senior Research Fellowship - do 24. 10. 2014

£20,000 per annum

  •  

Applicants unfamiliar with the wealth and diversity of the collections may wish to look at the  website or see the Museum's  and catalogues.

The Museum’s new  is now open and Fellows will be able to take advantage of an efficient and speedy delivery system to consult the Library’s large and important collection of . Fellows will also be given dedicated space within the library for their research.

Recent fellowships have been awarded for research on the Museum’s collections relating to:

Medicine at sea

Naval administration

Hydrography and empire

Pacific exploration

The architecture of naval buildings

Ethnographic boat models.

The Museum is keen to encourage proposals both from maritime historians and from scholars from other disciplines who are interested in broader cultural, social and political aspects of maritime history. We are particularly keen to receive proposals that will add to the work of the Museum's three research centres:, the  and history of maritime science and technology.

The Museum is also keen to receive applications for fellowships that will contribute to the development of our . Over the next six or seven years the Museum will be building galleries that focus on the history of the Royal Navy, and oceanic and polar exploration.

The fellowship is primarily but not exclusively intended to support study at a post-doctoral level, and applications are particularly encouraged from scholars of any nationality who have recently submitted a PhD, or who expect to do so before the commencement of the fellowship.

The conditions for a Caird Senior Resarch Fellowship are:

The Fellowship award is £20,000 per annum. The award can be paid direct to the Fellow’s Institution or to the Fellow, in which case UK tax and National Insurance will be deducted at source.

The Fellowship is for one year, commencing in the October following appointment.

The Museum will receive printed acknowledgement in any and all publications resulting in whole or in part from research carried out during the period of the Fellowship.

The Fellow will provide the Museum (through the Research Department) with copies of all publications supported in whole or in part by the Fellowship.

The Fellow will provide the Museum with a written report on the completion of their Fellowship.

During the tenure of the Fellowship, a Fellow may be asked to attend conferences or symposia on behalf of the Museum, and to participate in informal seminars with staff.

Guidelines on how to apply

The deadline for applications is Friday 24 October 2014.

Three documents (ideally typewritten) are required, as follows:

A completed application form, which asks for brief personal details, the title of the proposed research project, and the names and addresses of two academic referees.

A curriculum vitae: this should be kept short and include details of the applicant’s education, employment history and major publications or papers delivered.

An outline of the proposed research project, which should not exceed two sides of A4 paper, a timetable for its completion, and proposals for making the results available. The Museum does not undertake to publish or assist with the publication of the results of research work accomplished during the tenure of the Fellowship.

Please note: emailed applications are preferred, although we will also accept applications by post.

Please return your , CV and research proposal to:

Research Department Executive
National Maritime Museum
Greenwich
London
SE10 9NF.

  •  +44 (0)20 8312 6716
    Fax: +44 (0)20 8312 6592

Reference Letters

Applicants should send a copy of their application to their nominated referees at the time of or in advance of its submission, asking the referees to comment on their professional knowledge of the applicant and the contribution the project would make to scholarship.

The referees should be asked to send their letters direct to the Museum at the above email or address by Friday 24 October 2014.

Please note: Emailed reference letters can be accepted.

Outcome of applications

Applicants will be informed if they have been selected for interview by December.

Interviews by the Academic Awards Committee will be held at the Museum in January or February.

For any further information please contact the Research Department Executive.

 

 

20) Přechodné řešení účasti Švýcarska na aktivitách programu Erasmus+

Z rozhodnutí Švýcarské spolkové rady 19. září 2014 nadále uplatňovat přechodné řešení švýcarské účasti v evropském vzdělávacím programu Erasmus+, zůstává Švýcarsku díky pozastavení jednání o jeho zapojení v únoru 2014 status třetí země (v terminologii programu je „partnerskou zemí“). Švýcarské instituce tak mohou participovat pouze na omezeném množství aktivit a jen pod podmínkami, jak je stanovuje průvodce programem pro tyto partnerské země. Bylo potvrzeno, že pokud nedojde ke změně statutu Švýcarska, bude toto prozatímní řešení aplikováno i během let 2015 a 2016. Tato opatření byla přijata za účelem trvajícího zajištění mobility švýcarských účastníků programu, nicméně cílem i nadále zůstává plná asociace Švýcarska v Erasmus+. Celá zpráva Spolkové rady je dostupná zde.

 

21) SHELL IDEAS360 2014 - soutěž pro studenty do 1. 12. 2014

  1.  

Shell Ideas360 is a global ideas competition with collaboration at its heart. It’s not about pitching students against each other. It’s about bringing them together, enabling them and empowering them to uncover game-changing ideas with the potential to tackle the pressure on the world’s food, water and energy resources. 

 

 

Participants can collaborate and connect with Shell mentors and experts. They can be coached and mentored, develop their creative thinking, business sense and be guided towards becoming exceptional innovators. Oh, and there’s the trip of a lifetime waiting for the winners.

 

Shell Ideas360 is a way of fostering innovation and uncovering game-changing ideas with the potential to tackle the most pressing issues society faces in the areas of energy, food and water. It’s not a game. It’s about giving students the tools, the support and the chance to make a real impact. In the end, it’s about the case for why innovation is absolutely essential.

Sign up for Shell Ideas360 at www.shellideas360.com

Come up with a game-changing idea to tackle the challenges related to global food, water and energy issues.

Potentially pack your bags for the trip of a lifetime on a National Geographic Adventure 

Undergraduate level 
Postgraduate level 

 

 

22) Laboratory Animal Science Association - LASA BURSARIES - at any time of the year

LASA BURSARIES

LASA bursaries can be applied for at any time of the year and for any event considered relevant to LASA's mission statement.

Bursaries are available for persons engaged in laboratory animal science and are not restricted to LASA members.

Animal technicians, post-graduate students and others for whom funds may be limited are especially encouraged to apply.

Download bursary rules and form

Please read the bursary rules carefully, complete the form and send to the LASA Secretariat.

 

 

 

23) ZMĚNA TERMÍNU kontaktního semináře Norských fondů a fondů EHP - připomínka

Původní termín konání kontaktního semináře 3. - 5. září byl přesunut na listopad z důvodu snahy o zajištění maximální možné účasti jak z České republiky, tak donorských zemí. Nový termín kontaktního semináře je 23. – 25. listopadu. Zároveň byla prodloužena lhůta pro registraci na kontaktní seminář, registrace je možná do 20.  října. Účastnit se mohou i nadále zástupci institucína terciární úrovni z České republiky a donorských států. Semináře se nezúčastní zástupci slovenských institucí.

  •  

V souvislosti s pořádanými programy upozorňujeme na poslední plánovanou výzvu v rámci programu Norských fondů a fondů EHP s termínem vyhlášení výzvy 26.1.2015 a termínem pro podávání žádostí
26.3.2015.

V případě dotazů prosím  kontaktujte pí. Bc.Terezu Čechovou na telefonu 221 850 501 na e-mailové tereza.cechova@dzs.cz nebo  eeagrants@dzs.cz

 

24) Jak sladit rodinný a pracovní život - interaktivní seminář IPSC UK

IPSC UK pořádá ve středu 22.10. 2014 jednodenní interaktivní seminář pro všechny zájemce z řad studentů doktorandských programů a zaměstnanců UK, kteří se chtějí dozvědět, jak efektivně a beze stresu zvládat zaměstnání či studium a k tomu i osobní a rodinný život.

Během semináře budou prezentovány odlišné způsoby, jak přemýšlet o čase a jeho hodnotě v našem životě.  Účastníci semináře se seznámí s „trojnožkou“ spokojeného života a najdou klíčové role, které chtějí ve svém životě hrát. Určí si, na jaké priority se chtějí zaměřit a jak najít rovnováhu mezi všemi nároky, které jsou na ně kladeny a tím, čemu by se chtěli věnovat.  Naučí se stanovovat si pracovní cíle a osobní priority a připravit konkrétní plány a kroky, jak jich opravdu dosáhnout v každodenním životě.  Seznámí se s jednoduchými technikami proti „plýtvání časem“. A především zjistí, že i když „nezvládnou vše přesně podle svých představ“, mohou být spokojení doma i v zaměstnání.

Bližší informace a registrace na http://www.cuni.cz/UK-6221.html.

 

25) Česká inovace otevírá čtvrtý ročník největší soutěže nových nápadů - do 21. 11. 2014

Česká inovace otevírá čtvrtý ročník největší soutěže nových nápadů v Česku. Pokračuje tak úspěšný projekt, jehož cílem je podpořit tvořivost a zajímavé nápady malých a středních firem, jednotlivců, akademické sféry i veřejné správy. Prostřednictvím soutěže oslovuje inovátory bez ohledu na jejich věk, odvětví nebo zkušenosti. Posláním této akce je rozpoznat perspektivní inovace, ocenit jejich autory a podpořit uplatnění nových nápadů v praxi. Soutěžní projekty bude hodnotit nezávislá porota odborníků v pěti kategoriích.

Uzávěrka soutěže je 21. listopadu tohoto roku, vítězové pak budou vyhlášeni koncem března 2015 na Festivalu České inovace v Národní technické knihovně v Praze.

Novinkou letošního ročníku je udělení ceny za kreativitu, která ocení netradiční novátorské řešení v praktickém životě, jenž může být teprve myšlenkou na počátku svého vývoje. V kategorii Inovační nápad budou hodnoceny inovace pocházející od jednotlivců nebo studentů, v kategorii Nadějná inovace budou posuzovány začínající firmy, Inovační hvězda zhodnotí malé a střední firmy, kategorie Inovativní firma je určená společnostem nad 250 zaměstnanců a pátá kategorie se zaměří na Inovace ve veřejné správě. Již druhým rokem se bude také vyhlašovat speciální cena za Společenskou prospěšnost inovace.

Oceněné Inovace budou mediálně zviditelněny, získají konzultační podporu pro další rozvoj, přístup k finančním zdrojům a kontaktům nejen na území ČR, ale také v zahraničí. Soutěž Česká inovace se orientuje především na praktickou podporu komerčního uplatnění nápadů. Důraz je kladen na dlouhodobou spolupráci se soutěžícími i po soutěži.

Minulého ročníku se zúčastnilo 127 projektů z celé České republiky, absolutním vítězem se stal LiCrete - beton propouštějící světlo, unikát v moderním stavebnictví a designu. S většinou soutěžících - inovátorů Česká inovace pokračuje ve spolupráci. Natočila video medailonky vítězů, pravidelně zveřejňuje články v odborných médiích. Inovátoři mají možnost prezentovat své projekty na nejrůznějších akcích.

Česká inovace se snaží na území ČR vytvořit „inovační hřiště“, které dává inovativním lidem prostor pro zviditelnění a propagaci jejich nápadů jak v Česku, tak na mezinárodní scéně. Usiluje o vytvoření platformy, která podporuje inovativní myšlení a posílení konkurenceschopnosti České republiky. Díky zázemí partnerů a spolupracujících organizací Česká inovace vytváří soubor zkušeností, kterým podporuje realizaci zajímavých nápadů kohokoli v Česku. Generálními partnery České inovace jsou 3M Česko a Era.

Bližší informace na www.ceskainovace.cz 

Kontakt pro média: 
Eliška Lattenbergová
Česká inovace, o.p.s.
eliska.lattenbergova@ceskainovace.cz 
Mob +420 776 740 396

 

26) Informace OPV - Skupina osobního rozvoje pro doktorandy a postdoktorandy

IPSC UK otevírá "Skupinu osobního rozvoje pro studenty VŠ" (v tomto roce určeno pouze pro doktorandy a postdoktorandy) vedenou zkušenými psycholožkami.
Více informací a podrobnosti k přihlášení zde:

  •  

 

 

27) Přehled grantů, stipendií a cen pro ženy ve vědě

Přehled grantů, stipendií a cen pro ženy ve vědě.

 

 

28) Workshop o patentových databázích - 22. 10. 2014, Praha

Chcete si nechat patentovat nový výrobek? Naučte se nejprve pracovat s databází patentů a užitných vzorů Úřadu pro průmyslové vlastnictví a mezinárodní databází Espacenet. Příležitost budete mít na praktickém semináři, který se koná 22. 10. v Praze.  

Více informací o semináři najdete v .

  •  22. 10. 2014 od 9:30 do 12:30
  •  Budova ÚPV, Praha
  •  Na bezplatný seminář se můžete registrovat na zhanzalova@upv.cz.

 

29) Informace OPV - Nabídka semináře ERC

Vážení kolegové,

dovolte, abychom Vás informovali o semináři s názvem "Striving and
Supporting Excellence in Science: European Research Council and the
Czech Republic", který se bude konat 30. října 2014 od 9:00 v sídle
Akademie věd České republiky, Národní 3, Praha 1, 2. patro.

Seminář je určen pro vědce krátce po PhD, nikoliv nutně 2 roky, kteří
mají nyní nebo v budoucnu potenciál pro skutečně excelentní výzkum
(frontier research) a plánují účast v grantových programech ERC.

Akce je zaměřena na dvě vědecké oblasti - "vědy o živé přírodě" a
"fyzikální vědy a inženýrství". Mezi řečníky budou rovněž držitelé ERC
grantů z ČR i zahraničí a někteří hodnotitelé ERC. Věříme, že jejich
osobní zkušenost s ERC bude pro budoucí předkladatele žádostí o granty
ERC přínosem.

Bližší informace, včetně odkazů na registrační formulář, naleznete v
přiloženém souboru nebo na stránkách věnovaných programu Horizont
2020, zde:


Seminář bude v anglickém jazyce, překlad do českého jazyka nebude zajištěn.

Dále si Vás dovolujeme upozornit, že pro oblast sociálních a
humanitních věd bude samostatný seminář "European Research Council and
the Czech Republic: Horizons for Social Sciences and Humanities",
který se bude konat 14. listopadu 2014 na Karlově univerzitě v Praze
(bližší informace brzy zveřejníme na našich stránkách).

 

 

30) 2015 LEMELSON-MIT NATIONAL COLLEGIATE STUDENT PRIZE COMPETITION - PRE-REGISTRATION - do 30. 1. 2015

 

Prizes will be awarded to students from any college or university in the US; winners will have invented solutions addressing opportunities in both developed and developing economies in two categories:

 

The “Cure it!” Lemelson-MIT Student Prize

“Cure it!” rewards students working on technology-based inventions that can improve healthcare.

  

The “Use it!” Lemelson-MIT Student Prize

“Use it!” rewards students working on technology-based inventions that can improve consumer devices and tools.

 

All winners will also receive a national media campaign, exposure to the investment and business communities, and a trip to MIT for EurekaFest in June 2015.

 

ABOUT THE LEMELSON-MIT PROGRAM

Celebrating invention, inspiring youth

 

The Lemelson-MIT Program celebrates outstanding inventors and inspires young people to pursue creative lives and careers through invention.

  

Jerome H. Lemelson, one of US history’s most prolific inventors, and his wife Dorothy founded the Lemelson-MIT Program at the Massachusetts Institute of Technology in 1994. It is funded by The Lemelson Foundation and administered by the School of Engineering at MIT, an institution with a strong ongoing commitment to creating meaningful opportunities for K-12 STEM education. 

 

ABOUT THE LEMELSON FOUNDATION

The Lemelson Foundation uses the power of invention to improve lives, by inspiring and enabling the next generation of inventors and invention based enterprises to promote economic growth in the US and social and economic progress for the poor in developing countries. Established by prolific US inventor Jerome Lemelson and his wife Dorothy in 1992, to date the Foundation has provided or committed more than $175 million in grants and PRIs in support of its mission. For more information, visit http://lemelson.org.

 

The Lemelson-MIT Program

United States

Undergraduate level 
Graduate level 
Postgraduate level 

 

vložila: Darina Koubínová

Publikováno: Středa 15.10.2014 18:20

Akce dokumentů