E-mail | SIS | Moodle | Helpdesk | Knihovny | cuni.cz | CIS Více

česky | english Přihlášení



Souhrn aktuálních grantových výzev - 16. 9. 2014

PŘEHLED

1) Dotazník k prvním zkušenostem s programem Horizont 2020 - do 1. 10. 2014

2) Švýcarsko - částečně přidružená země k Horizontu 2020

3) 128. PŘEHLED AKTUÁLNÍCH INFORMACÍ O EVROPSKÉM VÝZKUMU, CZELO Brusel, 3. 9. 2014

4) Prezentace k programu LIFE

5) NSF for General Research Public - seminář o možnostech spolupráce v USA - Brno, 23. 9. 2014

6) Seminar on Research and Innovation in the Kingdom of Norway - 23. 9. 2014, Brno

7) Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Fakulta rybářství a ochrany vod přijme

            zaměstnance na pozici VEDOUCÍ AKADEMICKÝ PRACOVNÍK - do 30. 9. 2014

8) GDN’s latest Call for Proposals on “Natural Resource Management - Natural Wealth

             Accounting” - do 30. 9. 2014

9) Informace OPV - Interní pokyny pro podávání projektů GAUK 2015

10) CHEST - IT based social innovative ideas - soutěž - do 30. 9. 2014

11) Dánsko otevřelo největší hřiště pro mladé podnikatele v technologiích

12) Den koordinátorů H2020

13) ITN (MSCA): otevřena 2. výzva (pro r. 2015)

14) Sympózium k vědeckotechnické spolupráci EU – Japonsko

15) Duševní vlastnictví v oblasti biotechnologií

16) Mini partnerská burza ke třem tématům H2020 (SC2) - 23. 9. 2014

17) FELIX-WANKEL-ANIMAL-WELFARE-RESEARCH-AWARD - do 30. 9. 2014

18) PADI foundation grants - do 1. 2. 2015

19) Přehled grantů, stipendií a cen pro ženy ve vědě

20) FEBS | EMBO Women in Science Award - do 15. 10. 2014

21) Inovační vouchery v Praze 2014 - 25. 9. 2014


1) Dotazník k prvním zkušenostem s programem Horizont 2020 - do 1. 10. 2014

Kancelář CZELO v rámci neformálního sdružení bruselských kanceláří pro VaV (IGLO) připravila dotazník k prvním zkušenostem předkladatelů návrhů projektů s programem Horizont 2020. Dotazník je rozdělen do 4 tematických okruhů, a to:
1. Zkušenosti s výzvami (text výzvy, požadavky apod.)
2. Technické aspekty podávání návrhů projektů (práce s Účastnickým portálem),
3. Zkušenosti s hodnocením (Evaluation Summary Report) a 
4. Jasnost a srozumitelnost pravidel programu vč. dostupných průvodců.
Z došlých odpovědí bude za celé sdružení IGLO připraven podklad pro Evropskou komisi s cílem navrhnout zlepšení a úpravy do dalších výzev. Vyplněný dotazník prosím pošlete nejpozději do 1. října 2014 na e-mailovou adresuslavikovak@tc.cz. Dotazník je k dispozici zde.

 

2) Švýcarsko - částečně přidružená země k Horizontu 2020

V minulém týdnu - 12. září 2014 - potvrdily Švýcarská federace a Evropská komise, že Švýcarsko bude od 15.9.2014 považováno za přidruženou zemi k programu Horizont 2020. Oznámení bylo učiněno na základě dohody o částečném přidružení Švýcarské federace k H2020, které bylo dosaženo v létě tohoto roku. Podpis dohody se očekává začátkem prosince 2014 po skončení příslušných procedur na obou stranách.

Částečné přidružení znamená, že výzkumní pracovníci ze Švýcarska budou:

- považováni za osoby přicházející ze země asociované k H2020 pro všechny aktivity v rámci pilíře 1 (excelentní věda), rozšíření účasti, Euratom a ITER. Švýcarsko bude finančně přispívat k uvedeným částem programu na základě obvyklých výpočtů založených na HDP.

- považováni za osoby mající původ ve třetích zemích vůči H2020 pro všechny ostatní aktivity H2020 (hlavně pilíř 2 a 3). Jak již bylo oznámeno dříve (červen 2014), Švýcarsko potvrdilo, že bude přímo přispívat výzkumným pracovníkům ze Švýcarska, kteří nebudou moci získat finanční podporu od Evropské komise.

Vzhledem k této velmi rychlé informaci a změně v pravidlech účasti Švýcarska, je instituce SWISSCORE (zastupující v Belgii zájmy švýcarských výzkumných pracovníků) připravena zodpovědět případné dotazy.

Další informace např. zde nebo zde.

Kontakt: Martin Mueller - mueller@swisscore.org Swisscore, Rue du Trone 98, 1050 Brussels, Belgium, phone: +32 2 549 09 80, webové stránky zde

 

3) 128. PŘEHLED AKTUÁLNÍCH INFORMACÍ O EVROPSKÉM VÝZKUMU, CZELO Brusel, 3. 9. 2014

Externí URL: http://www.czelo.cz/cs/newsletter/128-prehled-aktualnich-informaci-o-evropskem-vyzkumu-czelo

 

4) Prezentace k programu LIFE

Prezentace paní Markéty Konečné z Ministerstva životního prostředí k programu LIFE

 

5) NSF for General Research Public - seminář o možnostech spolupráce v USA - Brno, 23. 9. 2014

viz pozvánka

6) Seminar on Research and Innovation in the Kingdom of Norway - 23. 9. 2014, Brno

viz pozvánka

 

7) Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Fakulta rybářství a ochrany vod přijme zaměstnance na pozici VEDOUCÍ AKADEMICKÝ PRACOVNÍK - do 30. 9. 2014

Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Fakulta rybářství a ochrany vod přijme zaměstnance na pozici

VEDOUCÍ AKADEMICKÝ PRACOVNÍK

Náplň práce:

Vytvoření a vedení týmu zaměřeného na ochranu vod v počtu minimálně 5 pracovníků Vědecko-výzkumná činnost, získávání a řešení vědeckých a edukačních projektů (včetně tzv. evropských projektů)
Realizace mezinárodní spolupráce mimo území ČR

Publikování získaných výsledků v prestižních vědeckých časopisech s impact faktorem Konzultační a poradenské služby v oblasti vodní ekologie, ochrany vod
Aktivní podíl na vysokoškolské výuce v rámci FROV JU, vedení závěrečných prací (bakalářských, diplomových, doktorských) studentů JU

Naplnění vědeckopedagogického poslání a definovaných výzkumných zaměření a cílů laboratoře

Požadujeme:

Vysokoškolské vzdělání s minimální vědeckou hodností Ph.D./CSc. získané v rámci biologického, rybářského či zemědělského oboru, titul docent výhodou
Pracovní zkušenosti na pozici výzkumného pracovníka
Zkušenost s vedením týmu vědecko-výzkumných pracovníků

Anglický jazyk minimálně na úrovni B2/FCE (slovem i písmem)
Znalost dalšího světového jazyka (německý, ruský či francouzský jazyk) výhodou Zkušenosti s prezentacemi na konferencích či seminářích
Komunikativnost, samostatnost, systematičnost, zodpovědnost, cílevědomost, pečlivost, organizační schopnosti, ochota učit se novým věcem/metodám, schopnost práce ve stresu
Řidičský průkaz skupiny B - aktivní řidič/ka
Práce na PC (MS Office, specializované SW spojené s analýzou dat apod.)
Dobrý zdravotní stav

Nabízíme:

Zajímavou práci v mezinárodním kolektivu
Příjemné pracovní prostředí
Nově vybudované experimentální zázemí laboratoře
Možnost osobního i profesního rozvoje
Další zaměstnanecké benefity (8 týdnů dovolené, stravenky, příspěvek na kurzy AJ,

zajímavé zahraniční pracovní pobyty) Uvažovaný nástup: listopad 2014

Pracovní úvazek: 1,0

Zátiší 728/II, 389 25 Vodňany, Česká republika T/ +420 387 774 641 F/ +420 387 774 634 www.frov.jcu.cz Vyřizuje: Mgr. Ing. Jana Havlanová

Mzda: smluvní, nástupní plat až 40.000,- Kč (po zkušební době možnost navýšení v závislosti na publikační a projektové aktivitě)
Místo výkonu práce: Ústav akvakultury, Na Sádkách 1780, 370 05 České Budějovice

Profesní životopis, motivační dopis spolu s vizí rozvoje výzkumného směru zaměřeného na oblast ochrany vod na FROV JU a osobního profesního vědecko-výzkumného směřování, doklad o nejvyšším ukončeném vzdělání a seznam autorských publikací zasílejte Mgr. Ing. Janě Havlanové na e-mail jhavlanova@frov.jcu.cz nebo na adresu Fakulta rybářství a ochrany vod, děkanát FROV JU, Ekonomické pracoviště, Zátiší 728/II, 389 25 Vodňany, nejpozději do 30. 9. 2014.

Více informací na http://www.frov.jcu.cz/

Zátiší 728/II, 389 25 Vodňany, Česká republika T/ +420 387 774 641 F/ +420 387 774 634 www.frov.jcu.cz Vyřizuje: Mgr. Ing. Jana Havlanová 

 

 

8) GDN’s latest Call for Proposals on “Natural Resource Management - Natural Wealth Accounting” - do 30. 9. 2014

Dear Colleagues,

We are writing to share with you GDN’s latest Call for Proposals on “Natural Resource Management - Natural Wealth Accounting”. 

We invite researchers/research teams to submit proposals to undertake a systematic study on issues of Natural Resource Management and Natural Wealth Accounting in three countries: Morocco, Mauritius and Madagascar. The research project is generously supported by the French Agency of Development (AFD) and the French Ministry of Foreign Affairs. Through this Call for Proposals, GDN intends to provide 2 to 3 research grants, up to a maximum of US $ 20,000 per study depending on the scope of the study. For more information please visit www.gdn.int/nrm2014.

The Deadline of submission of completed applications is September, 30, 2014 (18:00 Hours Indian Standard Time)

We request your support in the wide dissemination and circulation of the call within your networks. It will be great if you kindly share this announcement within your network or get us connected to your Communication/PR or Outreach department to get it placed in the announcement section of your Institutional website.

 

Important Details:

Proposals can be submitted in English or French

1.       For the detailed call document, application template, proposal guidelines and more information please visit www.gdn.int/nrm2014

2.       Refer to the link for submitting proposals in English:    http://www.gdn.int/nrmplatform

3.       Refer to the link for submitting proposals in French:  http://www.gdn.int/nrmplatform-fr

4.       For queries, please write to us at nrm2014@gdn.int

We are grateful for your cooperation and continued support.

Thank you and Best Regards

GDN Team

Global Development Network
New Delhi | Washington DC
T: +91 11 4323 9494
www.gdn.int

9) Informace OPV - Interní pokyny pro podávání projektů GAUK 2015

Nové přihlášky projektů pro rok 2015 - Fakultní termín pro podání nových přihlášek ve webové aplikaci je 11.11.2014. Termín je platný do půlnoci určeného dne.

 

Další termíny:

 

Pokračování projektů (dílčí zprávy): 15.1.2015

Závěrečné zprávy: 27.3.2015

Přihlášky se vyplňují výhradně v elektronické podobě na adrese:

https://is.cuni.cz/webapps/?lang=cs

Doporučuji projít si níže uvedený odkaz na GAUK stručně a přehledně:

http://www.cuni.cz/UK-2446.html

V případě technického problému s aplikací GAUK využijte Poradnu – odpověď obdržíte zpravidla do druhého dne.

POZOR – v případě otevření aplikace a Vaší nečinnosti v ní se aplikace automaticky po 2 hod. uzavře. Neuložené texty budou ztraceny!!!

 

Před započetím vyplňování přihlášky si pozorně přečtěte Grantový řád, Zásady vnitřního

grantového řádu.

 

pokračování viz příloha:

http://www.natur.cuni.cz/fakulta/aktuality/informace-opv-interni-pokyny-pro-podavani-projektu-gauk-2015

 

10) CHEST - IT based social innovative ideas - soutěž - do 30. 9. 2014

Mission

CHEST is a 30 month Collaborative project co-financed with support from the European Commission through FP7. The aim of the project is simple. To provide a forum that will enable entrepreneurs and innovators from across the EU to propose new solutions that have the potential to address key societal challenges, so called ‘social innovation’. In addition to the creation of an online community platform that will facilitate the sharing and exchanging of ideas, CHEST will invest up to €2.5 Million in highly innovative ideas through the launch of three open funding rounds. Social entrepreneurs will be invited to not only propose new ideas with the potential to receive support but also evaluate and discuss the ideas of others with highest rated projects selected for funding.

 

Categories

1. Knowledge Society and Education
2. Social Inclusion, Human Rights and Equality
3. Civic Empowerment and Community Engagement

4. Environment and Sustainability
5. Health and Demographic Change
6. Economic Empowerment and Prosperity

7. Other 

Who can apply?

…You as a Social Innovator

Individuals, companies, Public organisations, in fact anyone who could not only benefit from financial support for the realisation of their idea but who would like to have their ideas evaluated for their potential by other entrepreneurs from within the crowd community.

Who will participate in the CHEST community?

Any organisation who has an interest in addressing key societal challenges including higher education institutions, foundations, venture capital firms, business incubation and creativity networks, idea management companies, crowdsourcing software providers and many more.

What we are looking for?

Any IT based innovations that have the potential to address societal challenges. This could be a solution to key economic, social and environmental challenges or even ideas that have the potential to change the way we live and work together. Applications will be assessed by both the crowd and external independent evaluators for potential societal impact.

 

11) Dánsko otevřelo největší hřiště pro mladé podnikatele v technologiích

11. září 2014 proběhne oficiální inaugurace experimentálního prostoruDTU Skylab pro podnikavé studenty, kteří uvažují o zahájení vlastního podnikání, potřebují si postavit prototyp, nebo hledají platformu a nápady pro nový projekt. DTU (Dánská Technická univerzita), zakládající člen Evropské aliance pro energetický výzkum (EERA, European Energy Research Alliance), investovala 25 milionů DKK do nových zařízení, které mají poskytnout rámec pro technologické start-upy budoucnosti.

Tato laboratoř slouží jako kontaktní místo pro všechny podnikavé univerzitní studenty. DTU Skylab poskytuje zařízení jako jsou 3D tiskárny, robotická ramena a konferenční místnosti pro studenty překypující nápady. Tento koncept byl již úspěšně testován v průběhu posledních dvou let a prokázal, že správné myšlení, správné vybavení a správná síť tvoří dokonalou kombinaci pro pomoc studentům, jak převést své myšlenky a koncepty v užitečný společenský výstup.

"Filozofie stojící za DTU Skylab je jednoduchá a přímočará: je v pořádku mít velké plány i dělat chyby. Zde máme doslova dostatek prostoru, protože chceme, aby se studenti odvážili myslet ambiciózně, celostně a beze strachu. Pokusíte-li se posunout hranice toho, co je možné, čas od času prostě musíte uklouznout přes okraj. Stává se často, že komerční úspěch přichází až na třetí nebo čtvrtý pokus, ale zkušenosti, které si vytvoříte během procesu, jsou neocenitelné, " vysvětluje Mikkel Sørensen, vedoucí DTU Skylab.


"Studenti mají všechny druhy výhod; například, mají čas i peníze věnovat se své vášni. Nejsou dosud zvyklý na pevný měsíční příjem, a nejsou vázáni na dům, auto nebo rodinu, což přirozeně omezuje ochotu riskovat a odvážit se sledovat skutečně ambiciózní sny, " dodává ještě Mikkel Sørensen

Prostory DTU Skylab mají rozlohu 1,550 m2 a nacházejí se v kampusu DTU Lyngby. Během prvního roku své existence hostil SkyLab kolem 50 akcí zaměřených na různé aspekty inovací a podnikání.

 

Příklady studentských start-upů, které vznikly v laboratoři SkyLab:

  • Eupry: Monitorování vakcín v ​​chlazených skladových zařízeních v rozvojových zemích pro nestátní neziskové organizace, jako jsou UNICEFand Chai.
  • Airtame: Airtame je adaptér HDMI, který můžete připojit k televizoru, projektoru nebo monitoru a streamovat obsah bezdrátově z obrazovky počítače přes Wi-Fi.
  • Vaavud: Vaavud je měřidlo větru ve smartphonu a související aplikace. Aplikace Vaavud také poskytuje přístup ke globální mapě měření rychlosti větru uživatelsky generovaného Vavuud.

 

Více informací o SkyLab naleznete na oficiálním webu: skylab.dtu.dk/

 

12) Den koordinátorů H2020

Evropská komise pořádá dne 26. září "Den koordinátorů" pro koordinátory úspěšných návrhů.

Cílem tohoto setkání bude vysvětlit podrobnosti přípravy a podpisu grantových dohod.

Akce se koná v budově Charlemagne v Bruselu od 9.30 do 17.00.

Akce je  určena především koordinátorům návrhů, kteří byli pozváni k přípravě grantové dohody, ale další účastníci jsou také vítáni v závislosti na počtu volných míst.

Registrace na tomto odkaze. (Přednost mají koordinátoři úspěšných návrhů nebo jejich zástupci.)

Akci bude možné sledovat i online. Odkaz na živý přenos se na stránkách objeví několik dní před zahájením akce.

 

13) ITN (MSCA): otevřena 2. výzva (pro r. 2015)

Evropská komise zveřejnila 2. výzvu k předkládání návrhů pro Inovativní školící sítě (Innovative Training Networks, ITN) v Akcích Marie Skłodowska-Curie, MSCA (program Horizont 2020). Celkový rozpočet této výzvy je 370 miliónů eur. ITN zahrnují tři části: Evropské školící sítě (ETN), Evropské průmyslové doktoráty (EID) s rozpočtem 25 mil. eur a Evropské společné doktoráty (EJD) s rozpočtem 28 mil. eur. Výzva je otevřena do 13. 1. 2015. Text výzvy včetně všech dalších informací je k dispozici na Portálu pro účastníky zde.

 

14) Sympózium k vědeckotechnické spolupráci EU – Japonsko

Dne 14. října 2014 se v Bruselu koná v pořadí již 5. ročník sympózia organizovaného Evropským centrem Univerzity v Kobe v Bruselu ve spolupráci s projektem 7. RP JEUPISTE. Celodenní akce proběhne pod názvem „Innovation, Environment, and Globalisation - Latest EU-Japan Research Collaboration“. Další informace včetně programu a registrace jsou dostupné zde.

 

15) Duševní vlastnictví v oblasti biotechnologií

Služba European IPR Helpdesk připravila nový informační list, který poskytuje přehled:

  • o různých formách duševního vlastnictví, které jsou relevantní pro biotechnologie, se zvláštním důrazem na patenty,
  • o úloze biotechnologií v inovacích v Evropě, a
  • o způsobech využití informací o patentech pro inovační indikátory.

Informační leták naleznete zde.

 

 

16) Mini partnerská burza ke třem tématům H2020 (SC2) - 23. 9. 2014

Dne 23. září 2014 organizuje kancelář CZELO ve spolupráci s britskou univerzitou Harper Adams workshop k třem tématům H2020 (společenská výzva 2). Jedná se o následující témata:Assessing soil-improving cropping systems (SFS-02b-2015),Strategies for crop productivity, stability and quality (SFS-05-2015) aBiological contamination of crops and the food chain (SFS-13-2015). Účastníci budou mít možnost prezentovat své projektové záměry a expertízy, s kterými by mohli přispět do uvedených témat. Program setkání se jmény dosud registrovaných účastníků je k dispozici zde(kseznam účastníků ke dni 11. září). V případě zájmu o účast na workshopu, kontaktuje CZELO kancelář (Kateřinu Slavíkovou) na slavikovak@tc.cz.

 

17) FELIX-WANKEL-ANIMAL-WELFARE-RESEARCH-AWARD - do 30. 9. 2014

The Felix-Wankel-Animal-Welfare-Research-Award is usually given every two years by Ludwig-Maximilians-University Munich for outstanding experimental and innovative scientific papers aiming at or resulting in the replacement or reduction of animal testing, the general fostering of the idea of animal protection, ensuring the health and the appropriate housing of laboratory animals, pets and livestock, or supporting core research for the purpose of enhancing animal protection.

The Award is endowed with up to 30,000 Euros.

The award may be divided among several prize winners. Utilization of the prize money is not subject to any conditions. Those entitled to nominate are scientists as well as members of scientific institutions, expert societies, authorities, etc., or representatives of the scientific media. The nominees can be persons or groups involved in research in Germany or abroad. The papers should be recent and contain the results of original research. They must be available in print. Papers which have already received an animal protection award will normally not be considered. Self-nomination is not permitted.

Triplicate copies of the paper must accompany the letter of nomination. In addition, a floppy disk or CD ROM containing electronic files (PDF format) of a curriculum vitae, a bibliography and a summary not exceeding two pages in German and/or English shall be submitted, reflecting the state of the art, the research approach and the results. One copy of the papers submitted will be placed on permanent file with the Board of Trustees.

The nominations and papers must be submitted to the Felix-Wankel-Animal-Welfare-Research-Award office at the Faculty of Veterinary Medicine of Ludwig-Maximilians University Munich by September 30, 2014. The award decision is made by the Board of Trustees of the Felix-Wankel-Animal-Welfare-Research-Award, ousting the jurisdiction of the courts.

More information on the Felix-Wankel-Animal-Welfare-Research-Award can be found on the website
http://www.felix-wankel-forschungspreis.de
For more information, please contact the Felix-Wankel-Animal-Welfare-Research-Award office at 
the Chair of Animal Welfare, Ethology, Animal Hygiene and Animal Housing, 
Department of Veterinary Science, LMU Munich
Veterinärstr. 13/R, 80539 München; Phone + 49 89 2180 78300, Fax +49 89 2180 78333
E-mail: felix.wankel@tierhyg.vetmed.uni-muenchen.de

 

18) PADI foundation grants - do 1. 2. 2015

PADI FOUNDATION

A California Non-Profit Public Benefit Corporation

9150 WILSHIRE BOULEVARD, SUITE 300
BEVERLY HILLS, CALIFORNIA 90212-3414
FACSIMILE (310) 859-1430

The PADI FOUNDATION encourages and supports underwater science, environmental projects, and education. The Foundation will fund and assist worthwhile projects that will enrich mankind's understanding of the aquatic environment and encourage sensitivity to and protection of the delicate ecological balance of underwater life. The Foundation will also fund worthwhile projects to increase understanding of sport diving physics and physiology that will benefit the general diving public and add to the scientific understanding of man's relationship and ability to survive in the underwater environment. The PADI Foundation is an IRC Section 501 (c)(3) non-profit, tax exempt organization. It is a separate and distinct organization, corporately unrelated to PADI, Inc. and its affiliates, but funded through International PADI, Inc.

All applications must be submitted beginning November 1, 2014 and no later than February 1, 2015. Successful applicants will be notified by May 10, 2015 and funds will be disbursed shortly thereafter.

We are now using Common Grant Application, a web-based management program, to receive and administer your grant proposals. Carefully review the PADI Foundation 2015 Electronic Grant Submission Guidelines below.

The following instructions were specifically prepared to walk you through the online application process:

PADI Foundation 2015 Electronic Grant Submissions Guidelines:

Read these instructions before starting to fill out the forms on line

The following is a list of new instructions on how to submit an application:

1. 1. If you are new, please register on the Common Grant Application website or if you already have an account go to the login.

2. You will be given the option to go to Continue to Dashboard or Continue to Application.

3. If you have any questions about using the Common Grant Application site, please contact the Common Grant Application directly. The contact information can be found by going towww.commongrantapplication.com and the Contact tab. They may also be reached by phone at: +1 (310) 490-1277.

                   

19) Přehled grantů, stipendií a cen pro ženy ve vědě

Přehled grantů, stipendií a cen pro ženy ve vědě.

 

20) FEBS | EMBO Women in Science Award - do 15. 10. 2014

Women in Science Award

 

The FEBS | EMBO Women in Science Award highlights major contributions by female scientists to life sciences research. Winners of the award are inspiring role models for future generations of women in science. The award is a joint initiative of EMBO and the Federation of European Biochemical Societies (FEBS) .

 

Each year the exceptional achievements of one woman working in the life sciences in Europe will be rewarded. The winner will receive 10,000 euro, a bronze statue and the opportunity to give a plenary lecture at the FEBS Congress.

 

NOMINATIONS DEADLINE

15 October

 

21) Inovační vouchery v Praze 2014 - 25. 9. 2014

Další informační seminář pro žadatele o inovační voucher se bude konat 25. 9. od 15.30 h v Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy. Bližší údaje o seminářích jsou dostupné po registraci na našem webu a přihlášení k uživatelskému účtu.

Cíl projektu

Inovační vouchery v Praze - výzva 2014 je projekt na podporu spolupráce podniků s pražskými výzkumnými organizacemi. Cílem je, aby firmy a výzkumné organizace navázaly kontakt a na základě úspěšného malého společného projektu rozvinuly vzájemnou spolupráci. Vouchery umožňují firmě plně se soustředit na podnikání, zatímco výzkumná organizace dodá služby potřebné pro inovace, které firma z nějakého důvodu neumí zajistit vlastními silami. Vzájemná spolupráce proto přináší vysokou přidanou hodnotu, která může výrazně posílit konkurenceschopnost zúčastněných aktérů. Inovační vouchery pomáhají překonat nedůvěru ve vzájemnou spolupráci a otevírají firmám dveře do výzkumných organizací.

Inovační voucher

Inovační voucher je dotace v hodnotě až 200 000 Kč (kryje maximálně 70 % zakázky, zbytek kofinancuje žadatel). Tento voucher je určen inovativním firmám se sídlem na území hl. m. Prahy na nákup znalostí (služeb) od pražských výzkumných organizací. Je osvědčeným nástrojem transferu technologií. Žádost o inovační voucher představuje minimální administrativní zátěž.

Využití inovačního voucheru

Inovační voucher může firma použít na nákup služby od poskytovatele znalostí, která není běžně dostupná a posílí konkurenceschopnost firmy tak, že jí napomůže k inovaci výrobku, služby nebo procesu. Takovou službou může být například:

  • vývoj prototypu / funkčního vzorku / modelu produktu / procesu / služby
  • testování a měření
  • přístup k výzkumnému zařízení a souvisejícím odborným službám
  • analýza vhodnosti použití materiálu
  • inovační / technologický audit
  • optimalizace operačních procesů firmy a další

Na co nelze inovační voucher použít:

  • standardní tréninkové a školící kurzy
  • design a vývoj webových stránek (pokud slouží pouze jako komunikační kanál)
  • koupě softwaru
  • reklamní materiály - design a produkce (včetně tvorby webových stránek)
  • standardní opakující se služby (např. auditorské služby, účetnictví, prodejní aktivity apod.)
  • právní služby
  • dotační poradenství
  • stáže pro studenty
  • podpora exportu
  • nákup materiálu (který není nezbytný pro realizaci zakázky a je kalkulován v rámci poskytované služby od poskytovatele znalostí)
  • nákup hmotného a nehmotného investičního majetku (s výjimkou převodu práv duševního vlastnictví souvisejícího s poskytnutou službou)
  • osobní náklady podnikatelského subjektu žádajícího o inovační voucher
  • jakékoliv další služby a jiné kategorie nákladů bez vazby na konkrétně popsanou inovační aktivitu podnikatelského subjektu

Jak požádat o inovační voucher - ve třech krocích

  1. Vyberte si poskytovatele znalostí
  2. Domluvte se na společném projektu a získejte Nabídku poskytnutí znalosti
  3. Vyplňte a odešlete online formulář žádosti v termínu mezi 1. zářím a 31. říjnem 2014

Organizace projektu

 

  1. Rámcová smlouva o spolupráci mezi hlavním garantem a poskytovateli znalostí
  2. Poptávka - nabídka poskytnutí znalostí (příloha žádosti o poskytnutí inovačního voucheru)
  3. Žádost o poskytnutí inovačního voucheru
  4. Smlouva o poskytnutí inovačního voucheru (HMP a příjemce)
  5. Smlouva o dílo (příjemce a poskytovatel znalostí)
  6. Kopie smlouvy o dílo mezi příjemcem a poskytovatelem znalostí
  7. Realizace zakázky / poskytnutí know-how
  8. Platba za zakázku / poskytnutí know-how
  9. Žádost o proplacení dotace z prostředků HMP + dokumentace
  10. Proplacení voucheru (ex-post)
  11. Kontrolní část a vyhodnocení
  12.  

Bližší údaje o semináři jsou dostupné po registraci na webu IPR Praha a přihlášení k uživatelskému účtu.

 

vložila: Darina Koubínová

Publikováno: Úterý 23.09.2014 07:45

Akce dokumentů