E-mail | SIS | Moodle | Helpdesk | Knihovny | cuni.cz | CIS Více

česky | english Přihlášení



Často kladené otázky

 

 

Jakou IP adresu dostane moje zařízení?

Obdržíte neveřejnou IP adresu, kterou fakultní firewall bude překládat na veřejnou. Pokaždé to však bude adresa jiná! O přidělování statických IP adres neuvažujeme a jejich nastavování je detekováno a posuzováno jako porušování pravidel.

Mám velmi špatný signál eduroamu, jde to zlepšit?

Ano jde, máte dvě možnosti - zkuste se přesunout blíže k bezdrátovému přístupovému bodu, nebo napište na sit@natur.cuni.cz žádost o posílení signálu wifi ve Vaší fakultní lokalitě.

Časté odpojování/připojování do sítě

Na starších noteboocích s Windows to může způsobovat starý ovladač bezdrátové karty. Na stránkách výrobce notebooku zkontrolujte, zda nejsou novější ovladače pro Váš model.

Na noteboocích a i na mobilech to může způsobovat úsporný režim bezdrátového adaptéru. Ve Windows můžete zkusit vypnout „Vypínání zařízení z důvodu úspory energie“ ve volbách ovladače bezdrátového adaptéru.

Dalším důvodem může být velmi agresivní roaming. Zařízení má obvykle v dosahu více přístupových bodů (Access Points) a vybírá si mezi nimi ten s nejsilnějším signálem. Bezdrátový adaptér sílu signálu průběžně sleduje. Při změnách v prostoru (např. projde osoba) se mění síla signálů od jednotlivých přístupových bodů a počítač se může snažit přepojit na jiný přístupový bod. Ve Windows můžete agresivitu roamingu upravit, viz článek Setting Roam Aggression on Windows Computers.

Časté odpojování může být způsobeno přehříváním notebooku. Pokud máte starší notebook a jeho spodní strana je při používání horká, tak ho zkuste vyčistit od prachu. Provádí to většina servisních firem na notebooky, ale můžete to zkusit i sami.

Akce dokumentů