Pozvánka na den otevřených dveří: "Věda podle vzoru žena"

Přijďte si v pátek 10. 2. 2023 do Ústavu fyzikální chemie J. Heyrovského v Praze 8 od 10 hodin poslechnout zkušenosti našich vědkyň a podívat se do laboratoří. Zveme vás na oslavu Mezinárodního dne žen a dívek ve vědě. Pro žačky, studentky a další zájemkyně o vědu jsme připravili den otevřených dveří, který jsme nazvali „Věda podle vzoru žena“.

PROGRAM

Od 10 do 11:15 hodin Návštěvnicím se zájmem o vědu se budou věnovat hned tři úspěšné vědkyně, které se s nimi podělí o svou životní cestu, pracovní zkušenosti a zodpoví jakékoli otázky. Diskuzi povedou Květoslava Stejskalová, Vladimíra Petráková a Zuzana Sochorová.

10:00 - Květoslava Stejskalová Jak bádají a vzdělávají (nejen ženy) zájemce o vědu v Ústavu Heyrovského

10:25 - Vladimíra Petráková Shodou náhod k vědě, barevnému zlatu a diamantům

10:50 - Zuzana Sochorová Cesta světem molekul Medailonky: Ing. Květoslava Stejskalová, CSc. pracovala původně v oboru heterogenní katalýzy s aplikacemi do ochrany životního prostředí. Dnes již 15 let vzdělává nové zájemce o vědu a vědu popularizuje. Je matkou dvou dětí.

Doc. Ing. Vladimíra Petráková, Ph.D. je odbornicí na nanotechnologie, je zakládající členkou iniciativy Czexpats in Science, která propojuje české vědce a vědkyně působící v zahraničí, a je matkou čtyř dětí.

RNDr. Zuzana Sochorová Vokáčová, Ph.D. se zabývá chováním biomolekul, zúčastnila se vědeckých stáží v Norsku, Nizozemí a Rakousku, je matkou dvou dětí.

11:15-11:30 - Přestávku můžete využít k prohlídce panelů ve vestibulu představujících současný výzkum napříč celým ústavem. Zájemkyně si pak budou moci prohlédnout laboratoře, kde se dozví podrobnosti o výzkumu.

Od 11:30 do 12:30: Exkurze do laboratoří.

Po skupinkách se podíváte do některých našich laboratoří. Každá skupinka navštíví tři laboratoře: • Laboratoř nanokatalýzy • Laboratoř elektrokatalýzy • Laboratoř hmotnostní spektrometrie • Laboratoř spektroskopie • Laboratoř katalýzy

Expozice polarografie ve vestibulu ústavu: 101 let od objevu polarografie Po skončení exkurzí si návštěvnice budou také moci prohlédnout expozici o historii polarografie, protože v pátek 10. února 2023 uplyne 101 let od objevu polarografie Jaroslavem Heyrovským, který za tento objev získal v roce 1959 Nobelovu cenu.

Program se koná do 13 hodin. Setrvat můžete samozřejmě i déle.

Těšíme se na vás v Ústavu fyzikální chemie J. Heyrovského AVČR, Praha 8, Dolejškova ulice 2155/3 (metrem trasou C do stanice Ládví a pak 5 minut pěšky do areálu ústavů AV ČR).

Publikováno: Středa 01.02.2023 10:35