E-mail | SIS | Moodle | Helpdesk | Knihovny | cuni.cz | CIS Více

česky | english Přihlášení



Opatření děkana č. 10/2022 k provedení prověrek bezpečnosti a ochrany zdraví a požární ochrany

Univerzita Karlova

Přírodovědecká fakulta

Albertov 6

12800 Praha 2

 

 

Opatření děkana č. 10/2022

k provedení prověrek bezpečnosti a ochrany zdraví a požární ochrany

 

 

Čl. 1

Předmět úpravy

V souladu se zněním ustanovení § 101, 102 a  108, odst. 5 zákona č. 262/2006 Sb., zákoníku práce, a vyhlášky č. 246/2001 Sb. o požární bezpečnosti, tímto:

 

A. Nařizuji:

provedení prověrek bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a požární ochrany na všech pracovištích fakulty každý rok v měsíci říjnu. Termíny prověrek BOZP, PO budou každý rok upřesňovány a zasílány všem pracovištím na fakultě.

 

Podrobný časový plán prověrek je uveden v příloze č. 1 tohoto opatření.

 

B. Stanovuji:

zaměření prověrek na:

● kontrolu odstranění závad z minulé prověrky,

● vyvěšení a dodržování předpisů k zajištění BOZP a PO,

● vybavenost pracovišť z hlediska BOZP a PO,

● platnost revizí vyhrazených technických zařízení (elektro, plyn. zařízení, tlak. nádoby),

● doklady o školení BOZP a PO zaměstnanců,

● čistotu a pořádek na pracovištích,

● používání osobních ochranných prostředků při práci a jejich evidenci,

● průchodnost únikových cest,

● kontrolu volného přístupu k přenosným hasicím přístrojům a rozvaděčů el. energie,

● nakládání s nebezpečnými chemickými látkami a přípravky.

 

 C. Zřizuji:

k zajištění prověrek prověrkovou komisi ve složení:

předseda komise…………… Ing. Miroslav Lorenc, předseda komise BOZP,

tajemník komise ……………Ing. Pavel Šimůnek, referent BOZP a PO,

člen komise …………………prof. RNDr. Jiří Hudeček, CSc., předseda odborové organizace,

další členové komise ………. vedoucí pracovišť na jednotlivých sekcích.

 

D. Ukládám:

Vedoucím kateder a ředitelům ústavů, vedoucím oddělení:

● umožnit zpřístupnění všech podřízených pracovišť,

● umožnit účast odborných pracovníků bezpečnosti práce a požár. preventistů,

● pokud došlo k personálním změnám, nahlásit jméno nového odborného pracovníka BOZP a PO pracoviště Ing. Šimůnkovi do konce září daného roku.

  

Čl. 2

Závěrečná ustanovení

  1. Nedílnou součástí tohoto opatření je:

příloha č. 1         Časový plán prověrek BOZP a PO.

  1. Tímto opatřením se ruší opatření děkana č. 26/2021 k provedení prověrek bezpečnosti a ochrany zdraví a požární ochrany v roce 2021.
  2. Toto opatření nabývá platnosti a účinnosti dnem jeho vydání.

 

  

V Praze dne 15. září 2022        

             

………………………………………

prof. RNDr. Jiří Zima, CSc.

děkan fakulty

 

 

Publikováno: Čtvrtek 15.09.2022 12:00

Akce dokumentů