Syntéza prvního analogu estronu obsahujícího ferrocenovou skupinu místo aromatického kruhu A

Filip Hessler ve spolupráci s členy katedry organické a anorganické chemie PřF UK v Praze a Ústavem molekulární genetiky AVČR publikoval práci zabývající se syntézou prvního analogu estronu obsahujícího ferrocenovou skupinu místo aromatického A kruhu v časopise Chemistry: A European Journal.

.Filip Hessler ve spolupráci s členy katedry organické a anorganické chemie PřF UK v Praze a Ústavem molekulární genetiky AVČR publikoval práci zabývající se syntézou prvního analogu estronu obsahujícího ferrocenovou skupinu místo aromatického A kruhu v časopise Chemistry: A European Journal (Hessler, F.; Císařová, I.; Sedlák, D.; Bartůněk, P.; Kotora, M. Chem. Eur. J. 2012, 18, 5515–5518; DOI: 10.1002/chem.201200687).

.

Ferrocenestron je první steroidní analog, který obsahuje metalocenou jednotku jako integrální součást steroidního skeletu. Jeho příprava zahrnovala celou řadu reakcí a mezi klíčové patřily enantioselektivní funkcionalizace ferrocenu, výstavba postranního řetězce, intramolekulární křížová metateze, Diels-Alderova reakce, stereoselektivní hydrogenace stericky bráněné dvojné vazby a inverze konfigurace na atomu C13.

Publikováno: Pondělí 16.07.2012 11:30