Periodická tabulka prvků na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy

V současné době je PTP již opět v provozu. Těšíme se na Vaši návštěvu.
Slavnostní představení Periodické tabulky veřejnosti (dr. Míka)

Na počest letošního 150. výročí objevení periodického zákona Dmitrijem Ivanovičem Mendělejevem a k uctění jeho spolupráce s českým chemikem Bohuslavem Braunerem jsme vytvořili výstavu chemických prvků ve formě velké periodické soustavy prvků (PSP). Expozice je umístěna na Albertově v budově chemických kateder (Hlavova 8, Praha 2) před velkou posluchárnou pojmenovanou na počest profesora Bohuslava Braunerova.

Výstava obsahuje 80 vzorků chemických prvků včetně velmi reaktivního cesia nebo unikátních krystalických forem kovového vápníku, europia, síry a dalších. Jednotlivé buňky tabulky jsou individuálně nasvíceny a díky propojení s dotykovou obrazovkou je celá tabulka schopná interaktivně zobrazit některé trendy ve vlastnostech prvků jako jsou teploty tání či elektronegativita, ale také biologický význam prvků či rok jejich objevu.

chrom

Kde

vápník

Chemický ústav Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy (areál Albertov)

Hlavova 8, Praha 2

Kdy

Výstava je přístupná veřejnosti v pracovní době, tedy pondělí-pátek v době od 9:00 do 16:00 hodin.

Pro koho

Výstava je vhodná pro všechny zájemce o chemii, především pak pro žáky a učitele základních a středních škol jako téma exkurze či doplněk výuky. V případě zájmu lze domluvit komentovanou prohlídku přes portál Přírodovědci.cz.

V Praze dne 6.3.2019