Objev nových plísňových nitrilas: genomová data cenější zlata

K. Bezouška, A.B.Veselá, A. Petříčková (Přírodovědecká fakulta UK Praha) O. Kaplan, J. Felsberg, A. Rinágelová, V. Křen. L. Martínková (Mikrobiologický ústav AV ČR) A. Malandra (University L’Aquilla, Itálie)

Českým vědcům z Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy a Mikrobiologického ústavu AV ČR se ve spolupráci s italskými kolegy z University L’Aquilla podařilo nalézt v sekvenovaných genomech plísní geny pro nové dosud biochemicky nezkoumané nitrilasy, což jsou enzymy velmi ceněné v biotechnologickém průmyslu. Bioinformatickým vyhledáváním bylo identifikováno několik takových genů, které byly následně syntetizovány, exprimovány, a byly získány cenné enzymy se zajímavou substrátovou specifitou. Výsledky této studie byly publikovány v časopise Biotechnol. Lett. (2011) 33, 309-312

Gene mining
.