Mgr.Marie Macůrková, PhD.

místnost: V7/P48

telefon: +420 22195 1779

e-mail: silhankm@natur.cuni.cz

Profesní zkušenosti

Marie Macůrková vystudovala biologii na Přírodovědecké fakultě UK v Praze. Během doktorského studia (2001-2005) na Biologické fakultě Jihočeské univerzity a na Parazitologickém ústavu AV ČR se věnovala výzkumu funkce jaderných receptorů ve vývoji modelového organismu Caenorhabditis elegans. V letech 2006-2009 absolvovala postdoktorální pobyt v laboratoři Hendrika Korswagena na Hubrecht Institute (Utrecht, Nizozemí), kde se zabývala studiem signální dráhy proteinu Wnt u C. elegans. Po návratu do České republiky působí jako odborná asistentka na Katedře buněčné biologie, kde vede Laboratoř molekulární genetiky vývoje.

Vědecké zaměření

Marie Macůrková se v současnosti zajímá hlavně o úlohu vnitrobuněčného transportu při regulaci signálních drah. Společně s dr. Lenkou Libusovou v Laboratoři molekulární genetiky vývoje kombinují metody klasické i reverzní genetiky na modelu C. elegans s moderními biochemickými, buněčně-biologickými a mikroskopickými přístupy s využitím tkáňových kultur.

Vědecká výchova

Dr. Macůrková je školitelkou magisterských studentů Bc. Moniky Horázné a Bc. Radima Žídka.

Publikace (2005-2010)